دیه‌گو سیمئونه: تلاش زیادی برای قهرمانی کردیم و خوشحالم که به هدفمان رسیدیم

پایان سلطه بارسا و رئال با قهرمانی اتلتیکو

اتلتیکو مادرید سومین تیم پرافتخار لالیگا بعد از رئال مادرید و بارسلونا، پس از یک دهه به سلطه این دو غول بزرگ فوتبال اسپانیا پایان داد و برای دهمین بار قهرمان لالیگا شد.
کد خبر: ۶۷۵۰۵۳

تساوی یک بر یک مقابل بارسلونا، آنهم در دیداری که اتلتیکو دو بازیکن کلیدی خود یعنی دیه‌گو کاستا و آردا توران را به دلیل مصدومیت تا پیش از دقیقه 22 از دست داد، شیرینی قهرمانی راه راه‌پوشان مادریدی در نیوکمپ دوچندان کرد. بارسا برای قهرمانی باید اتلتیکو را شکست می‌داد و چه فرصتی بهتر از حضور 90 هزار تماشاگر خودی آن هم در نیوکمپ . مسی و هم تیمی‌هایش گل اول را هم زدند تا در آستانه فتح جام قرار بگیرند، اما شاگردان دیه‌گو سیمئونه مصمم‌تر از آنها بودند تا قافیه را به حریف سرشناس خود واگذار نکنند. اتلتیکو در دقیقه 49 با ضربه دیه‌گو گودین به گل تساوی رسید و با حفط این نتیجه پس از 18 سال قهرمان لالیگا شد.

در پایان این بازی سرمربی آرژانتینی اتلتیکو مادرید عنوان کرد نمی‌تواند احساسش را بابت قهرمانی تیمش در لیگا به زبان بیاورد. سیمئونه گفت: لحظاتی رویایی را سپری می‌کنم. نمی‌توانم خوشحالی‌ام را توصیف کنم. فقط از بازیکنان و مسئولان تیم که به من اعتماد کردند، تشکر می‌کنم. این قهرمانی را به لوئیس آراگونس فقید تقدیم می‌کنم. باشگاه سزاوار این قهرمانی و خوشحالی بود. ما از همان روز نخست تلاش زیادی برای قهرمانی کردیم و خوشحالم که به هدفمان رسیدیم.

سرمربی موفق آتلتیکو مادرید افزود: بین دو نیمه از بازیکنانم خواستم خونسرد باشند و مصدومیت‌ها را فراموش کنند. ما دو بازیکن خوبمان را در نیمه نخست از دست دادیم، اما خو‌شبختا‌نه توانستیم به مسابقه برگردیم و تاریخ‌سازی کنیم. بازیکنانم نمایشی فراتر از انتظار داشتند. سیمئونه در پایان گفت: اتلتیکو پس از 18 سال قهرمان اسپانیا شد، اما نباید فراموش کنیم که هفته‌ آینده دیدار بسیار حساسی برابر رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا در پیش داریم.

در پایان بازی بارسلونا و اتلتیکو مادرید، خراردو مارتینو هم که یک فصل بدون جام را با بارسلونا پشت سرگذاشت از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. بارسلونا با تساوی مقابل اتلتیکو 97 امتیازی شد و بالاتر از رئال مادرید 87 امتیازی در مکان دوم جدول ایستاد.

شیرین‌ترین قهرمانی ونگر

شنبه‌شب برای آرسنالی‌ها هم مثل هواداران اتلتیکو مادرید شبی به یادماندنی بود. توپچی‌های لندنی پس از 9 سال سرانجام در یکی از جام‌های سه گانه فوتبال جزیره قهرمان شدند. این قهرمانی البته آسان به دست نیامد. آنها در مقابل تیم نه چندان مطرح هال سیتی در حالی 3 بر 2 پیروز شدند که در همان 9 دقیقه نخست دو گل از حریف عقب افتادند، اما با گل‌های سانتی کاسورلا (17)، لورن کوشینلی (71) و آرون رمزی (109) از شکست پیروزی ساختند.

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال پس از قهرمانی تیمش در جام حذفی انگلیس گفت: این قهرمانی برای من شیرین‌ترین قهرمانی در آرسنال محسوب می‌شود. پیروزی بسیار مهمی را کسب کردیم. اگر شکست می‌خوردیم اتفاق بسیار تلخی برای ما محسوب می‌شد. اکنون این پیروزی به ما کمک می‌کند که سال آینده با انگیزه بیشتری فصل را شروع کنیم. سرمربی فرانسوی آرسنال که قراردادش با این باشگاه در تابستان به پایان می‌رسد درباره تمدید قرارداد خود نیز گفت: اگر همه چیز به‌طور طبیعی پیش برود قراردادم تمدید خواهد شد. فکر نمی‌کنم آرسنال را ترک کنم. می‌خواهم در این تیم بمانم و افتخارات بیشتری کسب کنم.

چهارمین قهرمانی بایرن با پپ

بامداد دیروز بایرن‌ مونیخ هم در فینال جام حذفی آلمان با دو گل مقابل رقیب دیرینه‌اش بورسیا دورتموند به برتری رسید تا پس از قهرمانی در بوندس لیگا، جام حذفی را هم فتح کند. مهم‌ترین اتفاق این بازی در نیمه نخست مصدومیت فیلیپ لام کاپیتان بایرن و تیم ملی آلمان بود که اسباب نگرانی یواخیم لو و دستیارانش را فراهم کرد. در نیمه دوم هم اشتباه کمک داور در ندیدن گل دورتموند بحث برانگیز شد اما در نهایت بایرن در وقت‌های اضافی توسط آرین روین (107) و توماس مولر (120) گل‌های برتری را به ثمر رساند و جشن قهرمانی گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها