به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، تونل امیرکبیر با دو هزار و 698 متر طول در شرق بازار تهران، حد فاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی(ع) احداث شده است.
این معبر زیرزمینی بعد از عبور از زیر خیابان 17 شهریور و خیابان شکوفه، تا میدان کلانتری امتداد می یابد و پس از آن در تقاطع خیابان درودیان با خیابان نیکنام به دوشاخه مجزا تقسیم می شود.
بر این اساس، شاخه جنوبی از زیر خیابان نیکنام به مسیر جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) متصل شده و شاخه شمالی در امتداد خیابان درودیان به مسیر شمال به جنوب این بزرگراه دسترسی دارد.
به این ترتیب نه تنها بخشی از بار سنگین ترافیک منطقه بازار (سه راه امین حضور) به طولانی ترین بزرگراه شمالی- جنوبی پایتخت منتقل می شود، بلکه با پیش بینی یک خط حمل و نقل اضطراری در جهت حرکت از بزرگراه امام علی (ع) به سمت منطقه بازار، برای دسترسی سریع به قلب اقتصادی پایتخت در مواقع بحرانی نیز چاره اندیشی شده است.
شاخه جنوبی تونل امیرکبیر از سه راه امین حضور آغاز شده و تا میدان کلانتری ادامه می یابد تا امکان اتصال چهارمین تونل ترافیکی شهر تهران به طرح تعریض خیابان کرمان فراهم شود.
همچنین ارتباط منطقه بازار با این معبر حمل و نقلی مهم در آینده، مواهب ترافیکی تونل امیرکبیر را دو چندان خواهد کرد.
در این معبر زیرزمینی 9 راه خروجی تعبیه شده است که با بهره گیری از6 درب دسترسی به تونل جنوبی و 3 شفت خروجی به تراز صفر، وظیفه تخلیه اضطراری شهروندان در مواقع بحرانی را برعهده دارند. در احداث تونل امیرکبیر، بتن های خود متراکم در حجم زیادی از دیواره و سقف تونل مورد استفاده قرار گرفته است؛ ضمن اینکه استفاده از لامپ های مادون قرمز نیز سرعت دستیابی بتن به گیرش نهایی را تا حد قابل توجهی افزایش داده و در مقاطعی از اجرای عملیات لاینینگ، باعث صرفه جویی زمانی قابل ملاحظه ای شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: