حضرتی: یونسی غضنفر است

الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد در گفتگو با هفته نامه ۹ دی در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی که گفته است علامت شیر و خورشید نباید حذف می شد گفت: دراین مملکت از این چیزها پر است. این طرف و آن طرف ندارد، همه اشان غضنفرند که گل می‌زنند به دروازه خودی.
کد خبر: ۶۷۲۵۸۶
حضرتی: یونسی غضنفر است

وی در پاسخ به این پرسش حمید رسایی مبنی بر اینکه آیا درست است که یک روحانی و آخوند برود در کنیسه یهودی ها در مورد عزاداری امام حسین سخن بگوید، آیا این ها اشکال ندارد؟ گفت:این که چیزی نیست. گفته است عزاداری امام حسین چیز خوبی است ولی برخی رفتارهای عزادارها درست نیست. ولی چیزی که راجع به شیر و خورشید گفته به نظر من خیلی بد بود.

جنگ روانی علیه ایران درآستانه مذاکرات

شبکه های ماهواره ای در سناریویی مشترک می کوشند با انتشار اخباری جهت دار پیرامون توافق نهایی هسته ای میان ایران و 1+5 ، خط جنگ روانی علیه کشورمان را در آستانه دور جدید مذاکرات سامان بدهند.

این ترفند بر این مدار متمرکز است که به اصطلاح دوگانگی نظرات و اختلافات در زمینه مسئله هسته ای و توافق جامع در داخل ایران را به تصویر بکشانند و در عین حال حمایت اکثریت مردم از هسته‌ای شدن ایران را سانسور می نمایند. از سوی دیگر، این شبکه ها در خط تحلیلی خود از تحریم های ناعادلانه علیه ایران، با عنوان مجازات های اقتصادی یاد می‌کنند و توپ را در زمین جمهوری اسلامی می اندازند که باید اعتماد سازی کند تا تحریم ها برداشته شود.

رسانه‌های بیگانه و پرونده بابک زنجانی

به بهانه سخنان دادستان تهران پیرامون پرونده بابک زنجانی، شبکه های ماهواره ای این بخش از سخنان ایشان را برجسته نموده اند که پرونده بابک زنجانی بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در تاریخ انقلاب اسلامی می باشد و حتی سه برابر پرونده فساد مالی سه هزار میلیاردی است.

خط تحلیلی این شبکه ها این است که مبارزه با فساد اقتصادی وبرخورد با مفسدان و رانتخواران در جمهوری اسلامی به جایی نمی رسد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.برای این ادعا به پرونده مه آفرید موسوم به پرونده سه هزار میلیاردی استناد می کنند و می گویند با گذشت دو، سه سال هنوز این پرونده به فرجام نرسیده است.

تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن توافق حمص

همچنین تحولات سوریه با تمرکز بر اجرای توافق حمص میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در کانون توجه و تبلیغات رسانه‌های فارسی زبان بیگانه قرار گرفته است. در این باره این رسانه‌ها، اعتبارزدایی و کم‌اهمیت نشان دادن موفقیت بزرگ و چشمگیر دولت اسد در این توافق‌نامه را در دستور کار خود قرار داده اند.

بر این اساس، در حالی که پس‌گیری حمص از تروریست‌ها بدون درگیری در واقع یک پیروزی راهبردی برای دولت و ارتش سوریه به شمار می‌رود اما رسانه‌های بیگانه همچنان با ارائه دورنمایی مبهم و آشفته از تحولات سوریه سعی دارند بشار اسد را در نهایت طرف بازنده و شکست خورده بحران سوریه نشان دهند. از این منظر، تلاش می‌شود پیروزی ارتش سوریه که با تخلیه شهر حمص از تروریست‌ها صورت پذیرفته است، تنها یک موفقیت تاکتیکی و نه یک پیروزی استراتژیک تداعی گردد.

بر این اساس، به ادعای بیگانه، آینده و چشم‌انداز بحران سوریه به نفع دولت اسد رقم نخواهد خورد چراکه مخالفت‌ها علیه بشار اسد ادامه خواهد یافت.

در این مسیر نیز نقش‌آفرینی ایران در توافق حمص تنها به تلاش تهران برای آزادی ایرانیان گروگان گرفته شده به دست تروریست‌ها محدود و خلاصه می‌شود.

وقتی اردوغان از کوره در می‌رود

انتقاد سخنران نشستی در آنکارا از توسعه طلبی دولت نخست وزیر ترکیه، باعث عصبانیت شدید و خروج رجب طیب اردوغان از این نشست شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این مراسم که به صورت مستقیم از تلویزیون ترکیه پخش می شد؛ بعد از این که "متین فایز اوغلو" رییس اتحادیه وکلا، انتقادهای تندی به اردوغان و سیستم حکومتی او وارد کرد؛ ناگهان آثار خشم بر چهره اردوغان که در صندلی ردیف اول نشسته بود نمایان شد.

وی پس از ابراز عصبانیت خود از اظهارات سخنران این نشست، ناگهان صندلی خود را ترک کرد.

اردوغان قبل از این که به همراه معاونانش سالن اجتماع را ترک کند، متین فایز اوغلو را با صدای بلند خطاب قرار داد و به او گفت: "تو بی شرم و بی ادب هستی؛ این سخنان سیاسی و پر از دروغ است."

اعتراض به لغو سخنرانی سیدحسن خمینی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر کشور از لغو مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد انتقاد کردند.

بررسی علت تعلل فرماندار بروجرد و استاندار لرستان نسبت به عدم تامین امنیت برگزاری مراسم تبیین اندیشه‌های امام (ره) که در دانشگاه بروجرد که منجر به عدم حضور یادگار امام(ره) و لغو مراسم شده و پیگیری و برخورد قانونی با آن، موضوع تذکر کتبی 40 نماینده به وزیر کشور است.

به گزارش ایسنا، دراین تذکر به وزیر کشور آمده است:متاسفانه با اعمال فشار گروه‌های افراطی و بعضا خودسر مبنی بر حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم، فرماندار و شورای تامین بروجرد که خود باید تامین‌کننده امنیت اینگونه محافل و مجالس باشد از وظیفه اصلی خویش تخطی و آسانتر راه یعنی لغو مراسم را بر می‌گزیدند که استاندار لرستان نسبت به حل مشکل پیگیری لازم را انجام نمی‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
برخی ازآقایان مثل آقای یونسی گاهی تلاش دارند چیزهای طاغوتی كه به فراموشی سپرده شود را دوباره زنده و آتش فتنه را روشن كنند شیر خورشید اولین بار توسط سلسله صفویه تشكیل شد كه نشان صفویان در جنگ چالدران بود كه با عثمانی در حال نبرد بود و یك نماد شاهنشاهی بود , اما نماد هلال احمر نام خداوند بزرگ است كه كلمه مقدس و شریف است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۰
ای كاش آقای حضرتی كمی اطلاعات خودرابالابرده سپس لقب حضرت علی(ع)رابه سخره می گرفت.
آقای حضرتی غضنفریكی ازالقاب آن حضرت می باشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۰
من مطمئنم آدم زیركی مثل حجت الاسلام یونسی هیچ گاه حرفی نمی زنند تا دستمایه سوءاستفاده دیگران گردد.جنابان الیاس حضرتی و حمید رسایی اگر شما دلیلی بر رد حرف های آقای یونسی در مورد عدم استفاده از نماد شیر و خورشید دارید بفرمایید. متاسفانه این رفتارهای غیرعقلایی، مردم و رهبری را خسته كرده.اگر حرف ایشان دارای خطا و اشتباهی بود رهبری حتما تذكر میداد.با این اظهار نظر ها تنها استنباطی كه از سخنان شما میشود این است كه در میان تمام علما، از دوران ایجاد پرچم با نماد شیر و خورشید هیچ نفهمیدند فقط شما فهمیدید. در ضمن چه لزومی دارد از نماد هلال احمر كه نماد كشور تركیه است و پرچم كشور اتاتورك است در كشور شیعه ایران به جای پرچم شیر و خورشید استفاده كرد؟

نیازمندی ها