طبق گزارشهای رسیده، یک نوجوان ۱۷ ساله بوشهری سنگ قبری هوشمند ساخته است که هفته گذشته با اجرای مراسمی در حضور مسئولان از آن رونمایی شد.
کد خبر: ۶۷۲۱۳۱

جام جم سرا:
طبق آنچه خبرگزاری فارس از بوشهر گزارش داده، یعقوب پورحیاوی یکی از جوانان بوشهری، دوره‌های متعددی را در زمینه ساخت رباتیک گذرانده است، متخصص موتورهای دریایی است، در زمینه تعمیرات بالگرد نیز تخصص دارد و هم‌اکنون به تدریس رباتیک مشغول است با این حال، او با سختی فراوان بخش کوچکی از حیاط منزلشان را به کارگاه تبدیل کرده است.

روشنایی هوشمند، شست وشوی خودکار و پخش قرآن
پورحیاوی با اشاره به برخی از ویژگی‌های سنگ قبر هوشمندی که ساخته گفته: این سنگ قبر از شیشه پلاستیک ساخته شده است و دارای سیستم روشنایی، سیستم صوتی و سیستم شستشو است. زمانی که کسی کنار آن می‌نشیند به صورت هوشمند روشن می‌شود و عملیات شستشو را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد.
فارس همچنین اضافه کرده: این مخترع بسیجی بوشهری به دیگر ویژگی‌های این سنگ قبر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سیستم صوتی این سنگ قبر نیز هوشمند است و صدای صوت قرآن عبدالباسط و همچنین شروه پخش می‌کند.
وی در ارتباط با هزینه‌های ساخت هر سنگ قبر نیز بیان داشت: ۲ میلیون تومان برای ساخت یک سنگ قبر هوشمند هزینه می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد تجاری شدن این سنگ قبر باشیم.

*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوما به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
متخصص موتورهای دریایی تخصص در تعمیر بالگرد (هلیكوپتر)؟! تدریس رباتیك؟ یك سوال كنید ببینید توی كارگاهش احیانا هسته ایی نمیسازه؟!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها