(فیلم)

بازگشت هیولا

گودزیلا موجود افسانه ای که ساخته و پرداخته ژاپنی ها است بار دیگر باز گشته تا جهان را ویران کند.
کد خبر: ۶۷۱۸۶۹
بازگشت هیولا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه ، برای ژاپنی ها گودزیلا نماد ویرانی ها و عواقب بمباران های اتمی شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در سال 1945 در جریان جنگ جهانی دوم است. آنها
عواقب وحشتناک حملات هسته ای را در قالب موجودی خیالی به نام گودزیلا نشان می دهند.

نخستین فیلم گودزیلا در سال 1954 به کارگردانی ایشیرو هوندا در استودیوهای سینمایی توهو ژاپن تهیه و روی پرده سینما رفت. از سال 1954 تاکنون کمپانی توهو دستکم 28 فیلم گودزیلا را روانه پرده نقره ای کرده است. همه آنها در واقع نماد هراس ژاپنی ها از جنگ هسته ای و عواقب جبران ناپذیر تشعشات رادیواکتیو بوده اند.

اغلب ما فیلم های گودزیلا را به یاد می آوریم که به رغم جلوه های ویژه نه چندان حرفه ای و سناریوهای ضعیف موجب هراس تماشاچیان در سالن های سینما می شد.

کمپانی توهو که حقوق گودزیلا را در اختیار دارد یک بار در سال 1998 به هالیوود اجازه داد تا به کارگردانی رولاند امریش استاد فیلم های فاجعه ای این هیولا مشهور را زنده کند.

این بار کمپانی وارنر با کسب اجازه از کمپانی توهو به مناسبت شصتمین سالگرد تولد گودزیلا این هیولا را به پرده نقره ای باز می گرداند. این بار سرنوشت گودزیلا به دستان گارت ادواردز کارگردان بریتانیایی سپرده شده است.

با گذشت 60 سال هنوز آتش هسته ای در دورن هیولا شعله ور است. بر حسب تصادف نوشتن سناریو این گودزیلا با فاجعه نیروگاه هسته ای فوکوشیما ناشی از زلزله و سونامی 2011 ژاپن هم زمان شد.

این بار نیز ماجرا از ژاپن آغاز می شود تنها کشوری که تاکنون قربانی بمباران های اتمی شده است. گودزیلا سپس سراسر جهان را به ویرانی می کشاند تا در 60 سالگی اش به خوبی عواقب فاجعه های هسته ای را نشان دهد.

جدیدترین نسخه گودزیلا از نیمه ماه مه جاری روی پرده سینماهای جهان می رود. باردیگر کابوس اتمی در وجود این هیولای مشهور نماد پیدا می کند. سالطان هیولاها که نه تنها عظیم بوده بلکه یک نیروگاه هسته ای متحرک است.

آنونس این فیلم را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها