وزیر خارجه کشورمان از تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه قدردانی کرد

گفت‌وگوی ظریف و ابراهیمی در آستانه انتخابات سوریه

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با وزیر خارجه کشورمان گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۷۰۷۸۰

به گزارش وزارت خارجه، در جریان این گفت‌وگو طرفین بر ضرورت ارائه راه‌حل سیاسی به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای حل بحران سوریه تاکید کردند. همچنین در جریان این گفت‌وگو، ظریف از تلاش‌های اخضر ابراهیمی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران سوریه قدردانی کرد و تلاش‌های وی را موثر خواند.

رایزنی وزرای خارجه ایران و ارمنستان درباره سوریه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیروز با ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آخرین روند روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضع سوریه و اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف در این دیدار با مستحکم و دوستانه خواندن روابط دو کشور که بر پایه روابط عمیق فرهنگی و ارتباطات مردمی و در چارچوب احترام متقابل براساس منافع مشترک و حسن همجواری شکل گرفته، مواضع دو کشور در موضوعات مهم منطقه و جهان را نـزدیک و حمایت‌های متقابل دو کشور از یکدیگر در عرصه مجامع بین‌المللی را بااهمیت توصیف کرد.

فعال‌سازی دوباره کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در دوره جدید روابط و با توجه به تغییر مسئول ارمنی این کمیسیون از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان بود که طی آن تحرک بخشیدن به روابط دو کشور با برگزاری نشست‌های کمیسیون مشترک همکاری‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه روابط دو کشور، آمادگی کشورش برای ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را اعلام و با توجه به فضای مثبت گفت‌وگوهای انجام شده ابراز امیدواری کرد: مناسبات فی‌مابین بیش از پیش در مسیر منافع متقابل دو کشور گسترش یابد. وی از ظریف برای دیدار از ارمنستان دعوت به‌عمل آورد. نعلبندیان با استقبال از گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری کرد این گفت‌وگوها با اهتمام طرفین مذاکره به نتایج مثبت دست یابد. طرفین در این دیدار از حل مسالمت‌آمیز بحران قره‌باغ حمایت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها