رئیس مجلس با اشاره به این‌که یک سیاستمدار اگر مکتب را نشناسد ممکن است دچار لغزش شود، گفت: تحقق عدالت بدون جمهوریت امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۶۶۹۸۸۶

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در جمع مربیان عقیدتی سیاسی سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما اگر جمهوریت را می‌پذیریم براساس تلفیق نیست، بلکه تئوری جمهوریت در مکتب ما بر اساس عدالت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در فلسفه سیاسی ایران عدالت یک رکن است و تحقق عدالت بدون جمهوریت امکان‌پذیر نیست.

لاریجانی با اشاره به این‌که مشارکت سیاسی در کشور باعث رشد کشور می‌شود، اظهار کرد: در حکومت‌های دیکتاتوری و مارکسیستی این امکان وجود ندارد.

وی گفت: اگر دموکراسی و جمهوریت در ایران است، از مکتب اسلام اخذ شده است.

رئیس مجلس به نظریات شهید مطهری اشاره کرد و گفت: از نظر شهید مطهری رشدیافتگی در جامعه در همه بسترها از جمله اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید مبنای فرهنگی داشته باشد که این باعث قوام کشور است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائلی که شهید مطهری به آن توجه داشت، توجه به مساله تربیت است. ما باید در همه بخش‌ها بخصوص حوزه سیاست، آموزش و پرورش، دفاع و اجتماع، نظام تربیتی داشته باشیم که این از دغدغه‌های شهید مطهری بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در سپاه پاسداران که شجره طیبه انقلاب است و پایه‌های صیانت از انقلاب را بر دوش می‌کشد نیز باید این نظام تربیتی وجود داشته باشد.

سپاه امین نظام است

رئیس مجلس در بخشی از سخنانش با اشاره به این‌که سپاه امین نظام است، گفت: قدرت اصلی برای پیشبرد اهداف نظام بر دوش سپاه‌پاسداران است.

لاریجانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی ممکن نیست، گفت: اگر جامعه می‌خواهد رشد متوازن اقتصادی داشته باشد تا آبادانی و رفاه را محقق کند، بدون درک از مکتب امکان‌پذیر نیست، اگر سیاست بخواهد رشد یابد، بدون رشد فرهنگی میسر نیست.

وی ادامه داد: رشد دفاعی در کشور نیز بدون فهم فرهنگی میسر نیست و این موضوع بر حوزه‌های دیگر هم همین‌طور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها