روان‌نامه‌ها را قورت بده!

داستان فقط به قورباغه ختم نمی‌شود، این روزها کتاب‌های روان‌شناسی به بازار آمده که به شما راه‌های قورت دادن خیلی از چیزها را با سرعت نور آموزش می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۹۷۷۴

«خوشبختی را قورت بده»، «بدبختی را قورت نده»، «محبت را در سه دقیقه میل کن»، «عشق را به میز شامت بیاور»، «نمک زندگی زناشویی را تنظیم کن» و ده‌ها عنوان کتاب دیگر به شما یاد می‌دهد چطور آینده‌تان را با این آثار درخشان علمی متحول کنید.

فقط معلوم نیست چرا با وجود در دسترس بودن این منابع معتبر علمی، براساس آمارهای رسمی از هر سه ازدواج در تهران، یکی از این ازدواج‌ها به طلاق ختم می‌شود. لابد شاید زوج‌های جوان این کتاب‌ها را بخوبی قورت نداده‌اند یا مثلا لقمه‌اش خیلی سنگین و نفسگیر بوده و در میانه راه تاثیرگذاری در گلوگیر کرده است. شاید هم زوج‌ها لقمه را دور سرشان چرخانده‌اند و همین چرخش و پیچش ناخواسته باعث شده در نهایت لقمه سر پیچ گرفتار شود و به دهان نرسد، اما هر چه هست این کتاب‌های لقمه‌ای تا دلتان بخواهد مثل نقل و نبات می‌فروشد.

از شبکه‌های هرمی گرفته تا بازار آهن شادآباد، کتاب‌های روان‌شناسانه دست به دست می‌چرخد و حتی شنیده شده است در بازار مسگرها به جای صدای آشنای «روزنامه... روزنامه»، فروشنده‌های دوره‌گرد به فروش کتاب‌های روان‌شناسی روی آورده‌اند و با طنین زیبایی صبح به صبح فریاد می‌زنند: «روان‌نامه... روان‌نامه».

نحوه نامگذاری و نگارش این کتاب‌ها هم در نوع خودش هنری فروزنده است. برای نوشتن این کتاب‌ها در وهله اول باید نگاه کنید ببینید مشکلات فعلی جامعه چیست و بعد از این که فهرستی از این مشکلات را جمع کردید، در مرحله بعدی باید ببینید چطور می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، این مشکلات را در چشم خواننده، کوچک و خوار و خفیف کنید. البته هر چقدر زمان پیشنهادی شما برای رفع مشکلات کمتر باشد، قطعا کتاب شما بیشتر می‌فروشد.

مثلا وقتی دیدید زوج‌های جوان با مشکل مسکن دست و پنجه نرم می‌کند، شما به عنوان یک نویسنده پرطرفدار باید عنوان کتابتان را بگذارید «خانه‌دار شدن در سه سوت» یا مثلا «خداحافظی 24 ساعته با اجاره‌نشینی».

حالا اگر مبتدی باشید و مثلا اسم کتابتان را بگذارید «راه‌های علمی پس‌انداز برای خرید خانه» رسما از همین اول کار، قافیه را باخته‌اید. به هر حال این نکته مهم را هم فراموش نکنید که نوشتن روان‌نامه‌ها بیشتر از دیدن واقعیت‌های روزمره به تخیل قوی نیاز دارد و در صورتی که اهل خیالپردازی و حرف قشنگ زدن نیستید، بهتر است دنبال شغل دیگری بگردید و جماعت روان‌نامه‌نویس را به حال خودشان رها کنید.

امین جلالوند / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها