نمایشگاه کتاب تهران، همان طور که پیش‌بینی می‌شد، با توجه به تعطیلات آخر هفته در دو روز گذشته روزهای شلوغی را پشت‌سر گذاشت. بسیاری از علاقه‌مندان کتاب از نقاط مختلف کشور خود را به مصلی رساندند تا در ضیافت یار مهربان مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۶۶۹۵۴۳
عکس یادگاری در نمایشگاه

حجم عظیم مسافران متروی تهران در این دو روز خود گویای استقبال از نمایشگاه بود؛ این استقبال تا بدانجا بود که صف‌های بازدیدکنندگان در ورودی مصلی در خیابان شهید بهشتی برای سوار شدن به مینی‌بوس‌هایی که مخاطبان را تا در اصلی شبستان منتقل می‌کند، بشدت چشمگیر بود.

از نکات با اهمیت طی این چند روز، می‌توان به افتتاح رسمی خانه ترجمه با حضور وزیر ارشاد و معاون فرهنگی او اشاره کرد که روز پنجشنبه محقق شد.

این در حالی است که راه‌اندازی سالن ترجمه معکوس که ترجمه آثار فارسی به دیگر زبان‌های جهان را به نمایش گذاشته، با استقبال و حتی شوق اهالی قلم مواجه شده است.

از دیگر اتفاقات مهم نمایشگاه امسال می‌توان به حضور طیف بسیار زیادی از نخبگان در سرای اندیشمندان نمایشگاه اشاره کرد.

طی دو روز گذشته چهره‌هایی مانند رضا داوری‌اردکانی، غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، موسی بیدج، علی‌اشرف صادقی، جعفر یاحقی، محمود حکیمی و بسیاری از نویسندگان و پژوهشگران خارجی در این سالن حضور یافتند.

ناشران عمومی نیز تازه‌ترین آثار خود را در شبستان به نمایش گذاشته‌اند. در این میان انتشارات سروش با 600 عنوان و انتشارات سوره مهر با تعداد زیادی کتاب، دست پر به نمایشگاه آمده‌اند.

«فیض‌بوک» آخرین مجموعه طنز ناصر فیض به عنوان پرفروش‌ترین اثر انتشارات سوره مهر در روز دوم نمایشگاه کتاب معرفی شد. نشست‌های سرای اهل قلم نیز با نظم برگزار می‌شود.

با وجود کاهش کمی این نشست‌ها در سال جاری، به نظر می‌رسد عنوان سخنرانی‌های انتخاب شده و سخنرانان، توانسته نظر پژوهشگران و صاحب‌نظران را به خود جلب کند.

این نشست‌ها در سراهای اصلی، کتاب و رسانه و همچنین کودک و نوجوان برگزار می‌شود البته سرای بین‌الملل نیز در طبقه دوم شبستان نشست‌هایی را تدارک دیده است؛ این نشست‌ها فرصتی فراهم کرده تا اصحاب قلم درباره مهم‌ترین موضوعات مرتبط با صنعت نشر و کتاب به اظهار نظر بپردازند.

بعد از ظهر امروز قرار است در یکی از نشست‌های سرای اصلی اهل قلم، دکتر حمیدرضا صدر، عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی کتاب‌های ورزشی را آسیب‌شناسی کنند.

از حاشیه‌های نمایشگاه هم می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد. از جمله نورافشانی مصلی هر شب در ساعت پایانی کار نمایشگاه و همچنین انبوه غرفه‌های خوراکی و نوشیدنی و غرفه‌های فراوان شرکت‌های اینترنتی که ازسوی مسئولان مصلی (و نه مسئولان برگزاری نمایشگاه) کرایه داده شده‌اند.

یکی از نکات حاشیه‌ای نمایشگاه که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است، اجرای یک گروه نمایشی در مقابل ورودی شبستان است.

این گروه نمایشی که با گریم‌های سنگین به رنگ نقره‌ای درآمده‌اند، به صورت آهسته حرکات نمایشی مرتبط با موضوع مطالعه را اجرا می‌کنند و با بازدیدکنندگان عکس یادگاری می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها