باز هم پتروشیمی بندرامام و مهرام در فینال لیگ برتر بسکتبال. دیداری مهیج از دو تیم خوب که بازی‌های نیمه نهایی را با سه پیروزی متوالی برابر ذوب‌آهن و دانشگاه آزاد به پایان رساندند و خود را فینالیست‌های این فصل معرفی کردند.
کد خبر: ۶۶۹۱۳۴
گرمای فینال‌های بسکتبال در‌ جنوب

پتروشیمی بندرامام امسال در بازی‌های گروهی لیگ برتر، مهرام را بدون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی شکست داد، اما وقتی این دو به ترکیب مهرام منتقل شدند، نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال اولین ضربه را در بازی‌های باشگاه‌های غرب آسیا وارد کرد. مهرام توانست پتروشیمی بندرامام را در فینال شکست دهد و به مرحله نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کند. به این ترتیب آتش رقابت دو تیم بعد از مدتی خاموشی، این روزها دوباره در حال شعله ورشدن است. پتروشیمی بندرامام، مدافع عنوان قهرمانی به دنبال دومین قهرمانی پی در پی است. از این رو بازیکنان خارجی خود را نسبت به بازی‌های غرب آسیا تغییر داد. از سویی مهرام هم با از دست دادن قهرمانی فصل پیش می‌خواهد تعداد قهرمانی‌های خود را در لیگ برتر بسکتبال به عدد شش برساند.

پتروشیمی بندرامام ـ مهرام

دو بازی راند اول در بندرامام فرصت مناسبی است تا مهران حاتمی، تیمش را با روحیه‌ای بهتر از بازی‌های خانگی، روانه بازی‌های تهران کند. بر اساس قوانین لیگ برتر بسکتبال تیمی که در مجموع بازی‌های لیگ بالاتر می‌ایستد حق انتخاب دو بازی اول در خانه برایش محفوظ است و پتروشیمی بندرامام که بازی‌ها را تاکنون بدون باخت پیش برده شامل آن می‌شود. مهرام بازی در خانه حریف را بدرستی می‌شناسد چون به اندازه کافی بازیکن باتجربه دارد. برای نیکخواه بهرامی یا حدادی و اوشین، بازی در جنوب ایران نباید دست کمی از بازی‌های تهران داشته باشد چون این بازیکنان تاکنون میدان‌های متعددی را تجربه کرده‌اند. بازی دو تیم را از منظر بازیکنان شاخص و اثرگذار می‌توان این گونه تحلیل کرد:

صمد نیکخواه بهرامی: او در بین بازیکنان مهرام اثرگذارترین بازیکن است. قرار گرفتن صمد به دلیل نوع بازی‌اش اعتماد به نفس تیم را افزایش می‌دهد؛ هر‌چند مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام در این مدت که از بازگشت صمد گذشته سعی کرده است مسئولیت‌ها را تقسیم کند و همه کارها را روی دوش کاپیتان تیم ملی نیندازد. در بازی سوم مهرام با دانشگاه آزاد، صمد فقط 13 دقیقه بازی کرد، اما باز هم اثرگذاری خود را برای تیم داشت.

مهدی کامرانی:گاردراس اول و بازیساز پتروشیمی بندرامام زمانی که داگلاس را در بازی‌های غرب آسیا مقابل خود دید به فکر رقابت با این بازیکن اردنی مهرام افتاد، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که کامرانی نتوانست کارایی خود را بروز دهد. او سال‌ها برای مهرام به میدان رفت، بنابراین بین او و مهرام نکته‌ای ناشناخته وجود ندارد.

پتروشیمی بندرامام با تغییر نفرات خارجی بویژه افزودن گیبسون، گارد راس اول تیمش را آزادتر کرد . کامرانی می‌تواند بهتر از بازی‌های غرب آسیا برابر مهرام جولان دهد.

فرید اصلانی: با رفتن مهدی کامرانی به‌سوی جنوب جا برای فرید اصلانی باز شد و اکنون او گاردراس اول مهرام است. در بازی‌های قبلی اصلانی تجربه خود را از یک فصل رقابت‌های باشگاهی نشان داد. او می‌خواهد بازیکن کم اشتباهی باشد که این نکته می‌تواند به اصلانی کمک کند. فرید اصلانی در سری بازی‌های مهرام ـ دانشگاه آزاد نشان داد از نظر روحی خود را در شرایط دشوار بازی آماده نگه می‌دارد. این نکته‌ای است که مهرام در بازی با پتروشیمی بندرامام به دنبال آن است.

حامد آفاق: اگر گیبسون در بازی بیرونی پتروشیمی بندرامام از پس نقش‌های خود برآید و سینانوویچ در زیر سبد نقطه اتکا بازیکنان جنوبی باشد آن وقت کار برای حامد آفاق راحت‌تر می‌شود. پرتاب‌های ملی‌پوش بسکتبال برای تیم پتروشیمی بندرامام بسیار اثرگذار است چون در مقابل تیم هجومی مهرام فقط دفاع کردن کافی نیست، بلکه باید گل هم زد حتی بیشتر از مهرام باید ابزار تهاجمی داشت که آفاق از مهم‌ترین ابزار تهاجمی تیم جنوبی است.

سعید داورپناه: بازیکن فیزیکی مهرام که در جنگ‌های تن به تن می‌تواند به تیمش کمک کند. قابلیت‌های این بازیکن بویژه در نفوذهای قدرتی دفاع پتروشیمی بندرامام را اذیت می‌کند. داورپناه یارگیر سفت و سختی است و هاشمی از او در دیدارهای حساس بخوبی استفاده کرده است. فوروارد مهرام در حملات راه دور تیمش نیز با درصد امتیازگیری مطلوب، نقش‌هایی را به عهده می‌گیرد. داورپناه به دلیل نوع بازی در توپ گیری از سبد، کمک حال بازیکنان داخلی است.

جاناتان گیبسون: خرید خوب تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام‌ درست در روزهایی که تیم جنوبی به یک بازیکن سریع و نفوذکننده تکنیکی نیاز داشت. گیبسون زمان کمی است به ایران آمده اما در لیگ برتر بسکتبال شناخته شده است. رقابت او در بازی پیرامونی با اصلانی، داورپناه و صمدنیکخواه بهرامی دیدنی می‌شود. این بازیکن بخش زیادی از ضعف‌های بازی پتروشیمی بندرامام را در زمان حمله و دفاع برطرف کرده است.

اوشین ساهاکیان: با حضور مهرام در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال اوشین ساهاکیان هم به آمادگی خوب گذشته رسید و بازی‌های خوبی برای مهرام انجام داد. او با پیوستن صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی به مهرام بیشتر از دیگران خوشحال شد چون سال‌ها با این دو در تیم ملی بسکتبال افتخار آفرید. ساهاکیان می‌تواند در سریال بازی‌های فینال نقش مهمی ایفا کند چون نوع بازی او در پست چهار ایجاب می‌کند هاشمی او را در کنار حدادی به کار بگیرد.

ارسلان کاظمی: بازیکنی با خصوصیات بارز در توپ‌گیری از سبد و بلاک شات. ارسلان در سری بازی‌های تیمش با ذوب‌آهن آسیب دید، اما میزان آسیب‌دیدگی در حدی نیست که بازی‌های پایانی لیگ برتر را از دست بدهد. او در تجمع بازیکنان 4 و 5 در زیر سبدها وظایف مهمی دارد که تعلل در آن می‌تواند برای تیم پتروشیمی بندرامام گران تمام شود. کاظمی با پتروشیمی بندرامام انگیزه برنده شدن را در فینال‌های لیگ برتر دارد . از سویی حاتمی سرمربی تیم با وجود فشردگی بازی‌ها به حفظ قوای خود فکر می‌کند.

حامد حدادی: ارزشمند‌ترین بازیکن مهرام در بازی با دانشگاه آزاد در واقع پیش از رویارویی با پتروشیمی بندرامام نشان داد آماده است. حدادی قهرمانی در لیگ برتر بسکتبال را در کارنامه اش کم دارد.

بازیکن بلند قامت مهرام از ارکان پیروزی‌های این تیم در دیدارهای مختلف است، اما به نظر می‌رسد بازی با پتروشیمی بندرامام کمی با سایر بازی‌هایی که تاکنون حدادی به میدان رفت فرق داشته باشد. آنها هم یک بازیکن بلندبالا به ترکیب تیم خود اضافه کرده‌اند تا اشتباهات بازی فینال غرب آسیا را برابر حدادی مرتکب نشوند.

نژاد سینانوویچ: قدرت پرتاب‌های این بازیکن بلند قامت پتروشیمی بندرامام وجه تمایز او با دیگر بازیکنان هم پستش است. او در منطقه خوب پرتاب می‌کند و یک خطر دائمی برای مهرام و حامد حدادی در زیر سبد است. در دفاع نیز با توجه به دست‌های بلند این بازیکن، حدادی باید مراقب نوع حمله کردن خود برابر سینانوویچ باشد. سینانوویچ نقش حدادی را در پتروشیمی بندرامام برعهده دارد و بعد از مدت‌ها تماشاگران این سری از بازی‌ها می‌خواهند دو بازیکن بین‌المللی را با کارهای ویژه سنتر تماشا کنند.
علاوه بر این نفرات مربیان دو تیم بازیکنان دیگری را روی نیمکت دارند. در نگاه اول نیمکت پتروشیمی بندرامام با یخچالی، زارعی و اسماعیلی پروپیمان‌تر است، اما جوانان مهرام مانند مشایخی، اوجاقی و زنگنه تاکنون به مصطفی هاشمی بد جواب نداده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها