مهدی سلطانی درخصوص حضورش در دو سریال ماه رمضانی «مدینه» و «هفت سنگ»، اظهار کرد: پیش از این تجربه‌ای این‌چنین نداشته‌ام، اما باید منتظر بمانیم که آیا هر دوی این سریال‌ها پخش می‌شود و اگر پخش می‌شود چه بازتابی از سوی مخاطب خواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۸۸۴۲
مهدی سلطانی از حضور همزمان در دو سریال رمضانی گفت


این بازیگر درخصوص حضورش در دو سریال که به طور همزمان گزینه پخش در ماه رمضان اعلام شده‌اند، توضیح داد: تاکنون چنین تجربه‌ای نه در ماه رمضان و نه هیچ زمان دیگری نداشتم که بخواهم مقایسه‌ای کنم و بازتاب‌ها را ببینم که چه می‌شود، اما باید نگران این باشم که تماشاگری که در یک شب هر دو سریال را می‌بیند در باورپذیری شخصیت‌ها دچار سردرگمی نشود. هر چند در این دو سریال، هم جنس بازی‌ و هم شخصیت‌هایی که ایفاگر آن‌ها بوده‌ام کاملا متفاوت هستند.

/Media/Image/1392/09/23/635226367219359660.jpg

او با اشاره به نقشش در جدیدترین سریال سیروس مقدم گفت: در سریال «مدینه» که یک سریال زن محور است، زنی به نام مدینه با واقعیت‌های خود و پیرامونش می‌جنگد؛ یکی از این واقعیت‌ها من هستم. شخصیتی که من ایفا می‌کنم جزو همان شخصیت‌هایی است که سرنوشت تلخی را تجربه کرده است و در گروه ضد قهرمان‌ها گنجانده می‌شود. در دنیای درام، پروتاگونیست یا قهرمان به زبان ساده کسی است که می‌خواهد کار مثبتی انجام دهد اما آنتاگونیست یا ضد قهرمان مانع او می‌شود. از این جهت ضد قهرمان را گاهی اصطلاحا کاراکتر منفی هم تعریف می‌کنند. «عبدی» (کاراکتر ضد قهرمانی که من بازی می‌کنم) یکی از موانعی است که سر راه مدینه قرار دارد. سلطانی همچنین از همکاری‌ مجدد خود با سیروس مقدم و سعید نعمت‌اله گفت و توضیح داد: سیروس مقدم و سعید نعمت‌اله از بهترین کارگردان‌ها و درام‌نویسان کشورمان هستند و من خوشحالم که فرصتی پیش آمد تا دوباره با این دو همکاری داشته باشم. همکاری‌های قبلی من با آنها همواره جزو خاطرات خوب من بوده است.
سلطانی همچنین درخصوص سریال «هفت سنگ» که به عنوان سریالی اپیزودیک از آن یاد می‌شود، گفت: اگر بخواهیم در عالم مقایسه، سریال‌هایی از این دست را مثال بزنیم، سریال «هفت سنگ» را می‌توان با سریال‌هایی چون «آیینه»، «همسران» و «خانه سبز» مقایسه کرد.

/Media/Image/1392/05/12/635111666346820889.jpg
او گفت: در مجموعه «هفت سنگ» سه خانواده که فامیل نزدیک هستند، نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. محسن نقشی است که من ایفاگر آن هستم؛ پدری که گاهی با رفتارهای کودکانه، همراه با همسر و سه فرزندش، قصه‌های عمدتا شیرینی را به وجود می‌آورند. رابطه این خانواده با خانواده پدر و برادر همسرش نیز ماجراهای جالبی را خلق می‌کند. هر قسمت این مجموعه با یک تم مجزا و با موضوعاتی متفاوت به نمایش درمی‌آید.


سلطانی با بیان اینکه هدف کلی «هفت سنگ» خنداندن نیست، گفت: این مجموعه در قالب طنز است اما هدف آن خنداندن نیست و به مسائلی می‌پردازد که در نگاه اول در لایه‌های پر پیچ و خم مناسبات اجتماعی ناپدید شده‌اند. هر چند این پنهان بودن به معنای بی‌اهمیت بودن نیست و نادیده گرفتن آن‌ها گاهی منجر به وقوع فجایع بزرگ می‌شود؛ مثل برخی روابط والدین نسبت به فرزندان و بالعکس. خیلی از ما به دلیل گرفتاری و پرسه زدن در روزمرگی، این رفتارهای درست را گم کرده‌ایم. «هفت سنگ» سعی دارد به زبانی شیرین، بعضی چیزهای گم و فراموش شده را به ما یاد آوری کند.


سلطانی با اشاره به اینکه سریال «هفت سنگ» رفتارهای پنهان و به لحاظ روانشناسانه با اهمیت را آشکار و نقد می‌کند، در خصوص نقش خود اضافه می کند که محسن هم به لحاظ فرم و هم محتوا با نقش های ملودرام قبلی فاصله دارد. کاراکتر های قبلی همه سرنوشتی تلخ و تراژیک داشتند اما در اینجا همه چیز ختم به خیر می شود و در نهایت صلح و دوستی است که با پایانی خوش بر جا می ماند. و این یکی از ویژگی های ژانر کمدی است. اما کمدی- درام شاید واژه مناسب تری برای تعریف سریال هفت سنگ باشد. آدم ها در اینجا از جمله محسن همه سعی دارند که برای خانواده خود بهترین باشند اما گاهی اشتباهات کودکانه ای می کنند که شیرین و خنده دار است. (ایسنا)


این بازیگر در ادامه این گفت‌وگو در واکنش به پخش همزمان دو سریال «هفت سنگ» و «مدینه»، گفت: ترجیح می‌دادم سریال «هفت سنگ» در موقعیت خودش پخش می‌شد؛ به جهت اینکه مخاطب تلویزیون در روزهای مناسبتی معمولا ترجیح می‌دهد سریالی ببیند که قصه محور باشد؛ قصه‌ای که در ابتدای ایام شروع شود، در طول این ایام استمرار یابد و در انتهای این ایام به انجام برسد. اما سریال «هفت سنگ» یک سریال اپیزودیک است که هر قسمت قصه‌اش شروع و به پایان می‌رسد و باز قسمتی دیگر و قصه‌ای دیگر. در هر صورت اگر قرار شد «هفت سنگ» در ماه رمضان پخش شود، امیدوارم اوقات خوش و مفیدی را برای بینندگان خود فراهم سازد.


مهدی سلطانی در پایان این گفت‌وگو در خصوص کارهای جدیدش نیز گفت: پیشنهاداتی شده است اما چون هنوز قطعی نشده اجازه بدهید در خصوص آن‌ها صحبت نکنم. فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی دو فیلمی است که من در آنها حضور دارم. اولی اکنون در سینماها اکران می‌شود و دومی شنیده‌ام که از 10 اردیبهشت به روی پرده سینماها می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
mehdi
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
بدون شك یكی از بهترین بازیگران سالهای اخیره.هم ادمی با سواد در بازیگری و هم واقعا توانا و مستعد در بازیگری .واقعا خیلی دوست دارم نقش آفرینی ایشان رو در نقشی طنز ببینم ، اونم با توجه به حضور فوق العاده قدرتمند ایشان در نقشهای جدی.البته شك ندارم كه از پس هر نقشی ایشان بر می آند و ان را باور پذیر می كنند.امیدوارم بیشتر از این به بازیگرانی توانا مثل ایشان توجه شود و واقعا خنده دار و مسخره است كه با وجود بازیگران قدرتمندی كه در ایران داریم ، شنیده میشود تهیه كنندگانی ایرانی به دنبال بازیگران تركیه ای برای حضور در فیلمهایشان هستند كه واقعا مایه شرمساری و خجالته.اونم در حالیكه آرزوی تركیه هاست كه كسانی مثل لیلا حاتمی ، اصغر فرهادی ، نیكی كریمی ، همایون ارشادی و عباس كیارستمی و خیلیهای دیگه كه جا برای نوشتن اسمشان پیدا نمی كنم ،رو در سینماشون داشته باشند.

نیازمندی ها