مشروح سخنان رئیس جمهور در گفت‌گوی تلویزیونی

دولت به وعده‌های اقتصادی خود به مردم عمل کرده است+فیلم

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اعلام این‌که سازمان فراقوه‌ای نظارت بر منشور حقوق شهروندی بزودی تشکیل می‌شود، گفت: رئیس‌جمهور قول اجرایی‌شدن این منشور را داده‌ و قرار است آن را برای اجرا به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ابلاغ کند. همچنین در دیدار روسای قوه قضاییه و مجلس، آنها از این موضوع استقبال و با تشویقشان ما را دلگرم کردند. وی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: منشور نهایی حقوق شهروندی در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفته و منتظر دستور آقای روحانی درباره نحوه اجرا هستیم.
کد خبر: ۶۶۸۶۳۸

ادعای پیوند مسائل سوریه با توافق هسته‌ای

پایگاه صهیونیستی دبکا مدعی شد ایالات متحده تلاش می‌کند موضوعات منطقه‌ای نظیر بحران سوریه و حزب‌الله لبنان را در توافق نهایی هسته‌ای با ایران بگنجاند. به گزارش فارس، این رسانه نزدیک به منابع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که کلید حل بحران سوریه در دستان سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان است.

نظر آشنا درباره سی‌دی جنجالی

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درباره سی‌دی جنجالی «من روحانی هستم» گفته است: برخی جهتگیری‌ها از طریق حذف، جابجایی تاریخی و استناد به سخنان غیردقیق موجب ضعف در این مستند شده است. او افزوده که امیدواریم با کارهای فاخرتر بتوان این ضعف‌ها را برطرف کرد. او در گفت‌وگو با نسیم و در واکنش به برخی اخبار مبنی بر شکایت دولت از سازندگان این مستند، گفت: از شکایت دولت از سازندگان این مستند، مطلع نیستم، اما نقد این مستند انجام خواهد شد.

جوانان اصولگرا پیرمردها را قال بگذارند

محمدجواد لاریجانی گفته است بهترین روش برای انسجام جریان اصولگرایی این است که پیشقراولان اصولگرایی به جوان‌ها میدان دهند و جریان اصولگرایی مدرن شکل بگیرد. او در گفت‌وگو با تسنیم افزوده است: هنوز باورمان نشده که نسل جدیدی از متدینان در کشور ما پیدا شده‌اند که سواد و توانایی دارند؛ ما همچنان دنبال همان‌هایی می‌گردیم که 20، 30سال است با آنها اُخت هستیم. البته اینها خوب‌اند ولی خوبی آنها به این است که تجربه خود را به دیگران منتقل کنند. وی با تاکید بر این‌که از بچه‌های جوان خود نترسیم، توصیه کرد: بهترین روش این است که جوانان اصولگرا پیرمردان را قال گذاشته و با هم جمع شوند و جریان اصولگرایی مدرن را شکل دهند.

«ابتکار» رفع توقیف شد

روزنامه «ابتکار» که ششم اردیبهشت‌ماه توقیف شده بود، دیروز رفع توقیف شد. علی وکیلی، مدیرمسئول روزنامه ابتکار به ایرنا گفت: شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه با ارسال نمابری به دفتر روزنامه، رفع توقیف ابتکار را ابلاغ کرده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، انتشار مطلبی با عنوان برکناری رئیس سازمان زندان‌ها را دلیل توقیف روزنامه ابتکار اعلام کرده بود.

تحریم‌های تازه علیه شرکت‌های همکار ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای، گروهی از شرکت‌ها و اشخاص همکار با ایران را به اتهام کمک به دور‌زدن تحریم‌های نفتی و پیشبرد برنامه موشکی، به فهرست تحریم‌های خود افزود.

به گزارش فارس، کارل لی، تاجر چینی که پیش از این هم برخی تحریم‌ها علیه او اعمال شده بود، از جمله افرادی است که از سوی آمریکا به همکاری با ایران برای دور زدن تحریم‌ها متهم شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا، او و چندین شرکت زیرمجموعه وی را تحریم کرده است. سعید العقیلی، بازرگان اماراتی نیز دیگر شخصی است که از سوی آمریکا به همکاری با ایران و راه‌اندازی شرکت‌های صوری متهم شده و در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.وزارت خزانه‌داری آمریکا یک پاکستانی‌الاصل و هشت شرکت چینی را نیز در فهرست جدید تحریم‌های خود قرار داده است.

تنش‌زدایی میان تهران و ریاض به روایت المانیتور

پایگاه اینترنتی نشریه المانیتور نوشت: تنش بین ایران و عربستان ممکن است بزودی کاهش یابد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، این نشریه پیش‌بینی کرده که بحران سوریه کلید برقراری آرامش بین ایران و عربستان است زیرا سوریه جایگاه ویژه‌ای در شرق مدیترانه دارد و خاورمیانه از دیرباز موازنه قوا در منطقه را تعیین کرده است. به گمان المانیتور، بحران سوریه توانمندی‌های دو کشور را تحت‌الشعاع قرار داده و ایران و عربستان همراه با مردم منطقه از این آتش‌بس در سوریه سود خواهند برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها