جزییاتی جدید از تصادف در بزرگراه آزادگان

اسکانیا مناسب تردد شهری نیست

یک کارشناس عالی تصادفات گفت: این مدل از اتوبوس اسکانیا مناسب تردد در شهر نیست و در حادثه اتوبان آزادگان به علت کنده شدن شیشه ها مسافران در زیر خودرو گرفتار شدند.
کد خبر: ۶۶۸۳۳۵
اسکانیا مناسب تردد شهری نیست

جام جم سرا:

سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که شرکت واحد اتوبوسرانی تهران باید انجام دهد کنترل اتوبوس های بخش خصوصی است. متاسفانه رانندگان این بخش به دلیل این که می خواهند سرویس های بیشتری بروند تا پول بیشتری به دست آورند بیش از سرعت مجاز رانندگی می کنند. همین علت باعث می شود احتمال خطر افزایش یابد.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوس در خط ویژه با ذهنیتی که دارند فکر می کنند این خطوط کانالیزه شده و می توانند با سرعت بروند. این در حالی است که عابر پیاده و مردم وارد ایستگاه شده و در این خطوط تردد می کنند. متاسفانه میزان تصادفات منجر به فوت عابران و موتور سواران غیرمجاز در خط ویژه کم نیست.

این کارشناس عالی تصادفات در خصوص حادثه روز گذشته در اتوبان آزادگان گفت: راننده اتوبوس در حال طی مسیر به سمت جنوب بزرگراه بود که یک دستگاه پژو پارس از اتوبوس سبقت می گیرد و راننده برای اینکه از وقوع تصادف جلوگیری کند به سمت خروجی شهید حکیم منحرف می شود که پس از برخورد با گاردریل به علت این که اتوبوس در سر پیچ قرار داشته است واژگون می شود.

بذرافشان با اعلام اینکه اگرچه این تیپ از اتوبوس اسکانیا برای شهرها طراحی و ساخته شده است تاکید کرد: قسمت اعظم این اتوبوس را شیشه تشکیل داده است و لازم است که این قسمت از استحکام لازم برخوردار باشد تا به راحتی از جا خارج نشود. متاسفانه شیشه های این اتوبوس استحکام لازم را ندارد.

به گفته وی، در حادثه اتوبان آزادگان هنگامی که این اتوبوس واژگون می شود شیشه ها از جایشان کنده و مسافران به بیرون پرت و زیر اتوبوس گرفتار می شوند که همین امر باعث مرگ 7 نفر از آنها شده است.

بذرافشان تاکید کرد: سازندگان این اتوبوسها باید فکری به حال شیشه آن کنند تا به راحتی شکسته نشود. در اتوبوسهای قبلی شرکت واحد اندازه شیشه ها به این میزان نبود و عایقی فلزی محافظ شیشه ها بود و شکسته شدن شیشه در اتوبوس های قبلی تاثیری در پرت شدن افراد نداشت. اتوبوس اسکانیا ایراداتی دارد و شیشه آن به راحتی می شکند. در مورد این حادثه البته به نظر می رسد سرعت اتوبوس هم بیش از حد مجاز بوده است و باعث می شود هنگام گردش به راست واژگون شود.

وی افزود: کنترل و بررسی جی پی اس اتوبوس می تواند در مشخص شدن زوایای دیگر حادثه موثر باشد. شرکت واحد اتوبوسرانی باید بازرسی هایش را از شرکتها افزایش داده و علاوه بر رانندگان ایمنی خودروها را نیز کنترل کند.(مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
هیچ كس جوابگو كسانی كه بر اثر تردد چه داخل شهر وچه خارج شهر اسكانیا كه جان چند ین نفر گرفته پاسخگو نیستند.چه كسی مسول مرگ هموطنانمون هست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها