قرمزهای آنفیلد امروز برای قهرمان شدن در لیگ برتر میزبان چلسی هستند

حساس‌ترین بازی 24 سال اخیر لیورپول

بازی امروز با چلسی برای هواداران لیورپول حساس‌ترین بازی در 24 سال گذشته است؛ دیداری که پیروزی در آن طعم شیرین قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را پس از ربع قرن دوباره به ورزشگاه آنفیلد خواهد آورد.
کد خبر: ۶۶۷۳۰۳

لیورپول 80 امتیازی برای تحقق رویای دیرینه هوادارانش، به یک پیروزی مقابل چلسی نیاز دارد تا گامی بزرگ برای قهرمانی در لیگ برتر بردارد. البته تساوی در این بازی هم برای قرمزهای بندر لیورپول نتیجه‌ای راضی‌کننده خواهد بود، زیرا در این‌صورت چلسی از کورس رقابت خارج می‌شود و در سه هفته پایانی فقط منچسترسیتی به عنوان تنها تعقیب‌کننده این تیم باقی می‌ماند.

چیزی که هواداران لیورپول را به پیروزی در بازی امروز امیدوار کرده، شرایط دشواری است که پیش‌روی چلسی قرار دارد. آنها چهارشنبه شب در دیداری حساس باید به مصاف اتلتیکومادرید بروند تا در صورت پیروزی به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند.قرار گرفتن این دو بازی حساس در 72 ساعت مورینیو را بر سر دوراهی قرار داده است؛ دوراهی که یک سمت آن امید به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و سمت دیگر آن حضور در بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا.

از طرفی اگر چلسی بازی با لیورپول را از دست بدهد جایگاه دومی این تیم هم به مخاطره می‌افتد که این موضوع خوشایند هواداران تیم آبی‌پوش لندنی نیست.

خود مورینیو هم به اندازه کافی برای این بازی تحت‌فشار است، زیرا در صورت شکست احتمالی پنجمین شکستش را در ده بازی گذشته تجربه می‌کند.

در سوی مقابل لیورپولی‌ها که در سال 2014 هنوز شکست نخورده‌اند، برای قهرمانی در لیگ برتر ابتکار عمل را در دست دارند با کسب هفت امتیاز از چهار بازی آینده می‌توانند جام قهرمانی را به خانه ببرند.

برندان راجرز، سرمربی لیورپول در آستانه این بازی حساس گفت: بازی مقابل چلسی در ورزشگاه آنفیلد بازی فوق‌العاده‌ای خواهد بود. هواداران و بازیکنان لیورپول آماده این بازی هستند و ما به دنبال پیروزی مقابل آبی‌پوشان لندنی هستیم.

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی انگلیس هم پیش از بازی حساس این تیم برابر لیورپول مدعی شد که قرمزهای لیورپولی می‌توانند جام قهرمانی این فصل لیگ برتر را به خانه ببرند: آنها تیم خوبی هستند و مربی بسیار خوبی هم دارند.

از طرفی از لحاظ تاکتیکی به بلوغ لازم رسیده‌اند و مانند دیگر تیم‌های مدعی درگیر لیگ قهرمانان و بازی‌های سخت دور حذفی نیستند.

مجموعه این عوامل شانس لیورپول را برای قهرمانی بالا خواهد برد. آقای خاص با بیان این‌که پیتر چک، اتوئو، هازارد و تری همچنان مصدومند و به همراه رامیرس که محروم است بازی حساس مقابل لیورپول را از دست خواهند داد، افزود: مقابل لیورپول بازیکنانی را به زمین می‌فرستم که قرار نیست چهارشنبه مقابل اتلتیکو بازی کنند.

البته من در این زمینه به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستم، اما با وجود غیبت برخی از بازیکنان تاثیرگذار، چلسی با نهایت توانش و هر چه که دارد یکشنبه به مصاف لیورپول می‌رود. ما می‌رویم که برای بردن تلاش کنیم.

هر چند چلسی برخی از بازیکنان تاثیرگذار خود را برای بازی امروز در اختیار ندارد، اما لیورپولی‌ها باید از بازگشت دنیل استوریج به ترکیب این تیم خوشحال باشند.

استوریج در این فصل 20 گل به ثمر رسانده و پس از هم‌تیمی اروگوئه‌ای خود، لوئیز سوارز با 30 گل زده دومین گلزن برتر این فصل لیورپول محسوب می‌شود.

دو تیم لیورپول و چلسی از ساعت 17 و 35 دقیقه امروز به وقت تهران در ورزشگاه خانگی لیورپولی‌ها، آنفیلد به مصاف هم می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها