دوپروژه راهسازی در خراسان‌رضوی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آیینی بهره​بر‌داری شد.
کد خبر: ۶۶۶۸۲۹

این پروژه​ها شامل قطعه سوم باند دوم محور تربت‌جام- فریمان به طول 5.27 کیلومتر و کنارگذر تربت جام به طول 13 کیلومتر در مجموع با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.وزیر راه و شهر سازی از روند ساخت طرح بیمارستان 90 تختخوابی فریمان نیز دیدن کرد.مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جریان این دیدار گفت: ساخت بیمارستان فریمان 75 درصد پیشرفت اجرایی دارد و در شش هکتار زمین با 930 مترمربع زیربنا ساخته شده است.

محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود: تاکنون 70 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان 90 تختخوابی فریمان هزینه شده و احداث آن تا پایان شهریور 1394 به اتمام می‌رسد‌. / ‌ایرنا

عشایر و دامداری طبس در آستانه نابودی

نماینده مردم طبس در مجلس گفت: با 15 سال خشکسالی پیاپی که در این منطقه وجود دارد عشایر و دامداری رو به نابودی کامل است.

محمد علی عبدالله زاده افزود: وضع مردم این منطقه اسفناک است و دام‌های خود را با نصف قیمت و چک‌های دو ساله می‌فروشند و برای این مساله و تامین علوفه دامداران باید فکری کرد. وی گفت: مردم طبس سه ماه از سال را در دمای بالای 50 درجه سپری می‌کنند و در حالی که در زمینه آب مشکل دارند اما مجبورند از کولرهای آبی که مصرف آب بالایی دارد استفاده کنند. طبس در زمینه تعرفه برق در گروه 4 قرار دارد و همگروه با استان گلستان است، در صورتی که براساس مستندات موجود باید در گروه یک قرار بگیرد.

عبدالله‌زاده افزود: وضع بهداشت و درمان این مردم اسفناک است و زمانی که طبس جزو استان خراسان جنوبی بود 400 کیلومتر با مرکز استان فاصله داشت و اکنون هم 270 کیلومتر و شهرهای برخوردار هم نزدیک این شهرستان نیست.وی گفت: باید این شهرستان از نظر بهداشت و درمان در حد مرکز استان برخوردار باشد تا بتواند شهرهای اطراف را نیز پوشش دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی مساله مهم خراسان جنوبی را آب دانست و گفت: اگر آب نرسد حتما این استان با مشکل جدی مواجه خواهد شد‌./‌ ایسنا

فرسودگی لنج‌ ها و موتور شناورها عامل کاهش صید

معاون صید شیلات شهرستان جاسک از پایان صید تن ماهیان در آب‌های دور این شهرستان خبر داد.

حیدری‌نژاد افزود: صیادان جاسکی امسال 2000 تن ماهی از آب‌های دور اقیانوس هند و دریای عمان صید کردند که ۵ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

وی با بیان این‌که فصل صید از شهریور تا اول اردیبهشت است، اظهار کرد: کاهش لنج‌های صیادی از ۳۵ به ۱۸فروند، فرسودگی لنج‌ها و موتور شناورها و دورتر شدن صیدگاه‌ها علت کاهش صید امسال است.معاون صید شیلات شهرستان جاسک ماهیان تن را از نوع هوور، گیدر و زرده دانست و عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد تن ماهیان صید شده به کارخانه‌های کنسروسازی استان‌های اصفهان، خوزستان و کرمان فرستاده و بقیه به بازارهای استان وارد می‌شود.

معاون صید شیلات شهرستان جاسک افزود: بندر جاسک بعد از چابهار، رتبه دوم صید تن ماهیان را در کشور دارد.

در شهرستان جاسک 5000 صیاد با بهره گیری از ۸۰۰ فروند لنج و قایق امرار معاش می‌کنند‌./ ‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها