اعتراض شدید حسینیان به عملکرد روحانی:

آقای رییس جمهور! پای علیاحضرتها را به مملکت باز نکنید

روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برگزاری جشن روز زن توسط همسر دکتر حسن روحانی در مجموعه تاریخی سعدآباد تهران گفت: اگر همسر رئیس جمهور می خواهد جشنی برگزار کند در خانه بزرگ و جادار خود آن را برگزار کند. رئیس جمهور اجازه ندهد که همسران مسئولین با اموال دولتی و بیت المال پای علیاحضرت ها را بار دیگر به این مملکت باز کنند.
کد خبر: ۶۶۵۷۶۲
آقای رییس جمهور! پای علیاحضرتها را به مملکت باز نکنید

حسینیان نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور با اشاره به اینکه برخی دوستان به ما انتقاد می کنند که چرا در دولت محمود احمدی نژاد سکوت کرده بودید و سخنی نمی گفتید اما اکنون در هر موردی انتقاد می کنید؟، اظهارداشت: این سوال درست در مورد شما صادق است چرا با کوچک ترین بهانه ای سوال و استیضاح می کردید و حتی در مورد اظهار نظر رئیس جمهور و وابستگان وی از شخص رئیس جمهور سوال می کردید اما امروز نه تنها در مقابل بدعت ها، سخن های ناسنجیده، ولخرجی ها و اقدامات غیر قانونی سکوت کرده اید بلکه بی توجه به اصول به توجیه می پردازید و بالاتر از آن حتی اجازه نقد به کسی نمی دهید، با طرح سوال مخالفت می کنید و داد و فریاد راه می اندازید.

عضو فراکسیون جبهه پایداری افزود: این ادعا علیه ما تهمتی بیش نیست زیرا ما هرجا که دولت قبل هم خلاف اصول عمل می کرد سخت انتقاد می کردیم.

حسینیان ادامه داد: آقای رئیس جمهور شما قرار بود در مدت 100 روز تحول اساسی در اقتصاد بوجود بیاورید، شما قول دادید در اقتصاد قانونی رفتار کنید، شما در تحلیلتان 20 درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم ها ربط می دادید و 80 درصد آن را به بی برنامگی ها و بی درایتی ها، آقای رئیس جمهور بیش از 9 ماه از مسئولیت شما می گذرد چه تحول اساسی در اقتصاد دست داده است؟!.

وی گفت: گرانی مایحتاج مردم در حال تداوم است، کارخانه ها دارند تعطیل می شوند و بیکاری همچنان دندان نشان می دهد. شما مدعی هستید دولت تدبیر را تشکیل داده اید، تحریم ها هم ترک برداشته است و وزیر نفت شما هم مدعی است فروش نفت دو برابر شده است. وزیر اقتصاد هم می گوید درآمدهای مالیاتی اضافه شده است پس باید مشکلات اقتصادی بهبود می یافت.

حسینیان افزود: اولین اثر شکست تحریم ها و افزایش درآمد دولت در گرانی ارز آشکار شد چون برخلاف قانون هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده بود که دولت به بانک مرکزی دستور داد 4.1 میلیارد را که هنوز وصول نشده بود وصول شده تلقی کند و برای جابجایی با حساب های قابل مصرف اقدام نماید.

این نماینده مردم تهران ادامه داد: از دیوان محاسبات کشور تعجب می کنم که در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان محاسبات آن را تکذیب کرد از پشت همین تریبون تخلف اعلام کرد ولی اکنون این تخلف مالی که جز تورم، نتیجه ای به دنبال نداشته است را به صورت سری اعلام می کند.

وی ادامه داد: برادرم! جناب آقای روحانی، شما ظاهرا کلید چوبی را به قفل آهنی می زنید یا کلید را وارونه می چرخانید.

حسینیان گفت: آقای رئیس جمهور! با انتخاب شما قرار بود هم چرخ زندگی مردم و هم سانتریفیوژ ها بچرخد. البته هنوز چرخ زندگی مردم می چرخد اما نه بهتر از قبل بلکه بدتر یا لااقل مثل گذشته می چرخد اما آنچه لنگ می چرخد و منتظر فرمان توقف، سانتریفیوژها است و آنچه که کمتر می چرخد لبنیات و مایحتاج اولیه زندگی مردم سر سفره مستضعفان است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور قرار بود پاسپورت ایرانی در خارج از کشور محترم شمرده شود اما اکنون به خاطر کوتاه آمدن ها حتی پاسپورت سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی ایران از احترام افتاده است. آمریکایی ها گستاخانه و برخلاف قوانین بین المللی نماینده دولت را در مقر سازمان ملل راه نمی دهند و این یک بی احترامی بی سابقه است.

حسینیان گفت: آقای رئیس جمهور قرار بود کرامت مردم ایران حفظ شود. شما، پرداخت یارانه ها را گداپروری می نامیدید ولی برای گرفتن یک سبد کالا، مردم را در صف قرار دادید و دوباره آنها را برای ثبت نام مجدد یارانه مورد منت قرار دادید و حتی اعلام نمودید که حساب های بانکی آن ها را سرک می کشید. آیا بهتر نیست به جای سخت گیری بر مردم جلوی ولخرجی ها را بگیرید.

این عضو جبهه پایداری خطاب به روحانی اظهارداشت: آقای رییس جمهور! بدون سونا و استخر هم می شود برای مردم کار کرد اما آنچه بیش از هر چیز موجب نگرانی بنده شده است دخالت همسران و خانواده مسئولین در امور کشور و بیت المال است.

حسینیان در این زمینه به برگزاری جشن روز زن به میزبانی همسر رییس جمهوری در کاخ سعدآباد اشاره کرد و گفت: همسر رئیس جمهور اگر می خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدلله هم بزرگ است و هم جادار جشن بگیرد، در مسجد یا حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ های متعلق به ملت.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و برگزاری مراسم برای آن حضرت با ساز و آواز و رقص و اینها تناسب ندارد، افزود: بدعتی نگذارید که خدای ناخواسته دوباره علیاحضرت ها به این مملکت بازگردند. البته در یکی از دولت های سابق تلاش شد که والا حضرت ها دوباره ظهور کنند اما مردم در پای صندوق رای پاسخ این بدعت ها را محکم دادند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: جشن هنر شیراز (در دوران طاغوت) از ابتدا با هرزگی آغاز نشد بلکه قرار بود موسیقی سنتی در آن اجرا شود ولی سر از ناکجا آباد درآورد.

حسینیان تصریح کرد: از رئیس جمهور می خواهم جلوی این بدعت ها را بگیرد و اجازه ندهد همسران مسئولین با استفاده از امکانات دولتی بار دیگر سنت های جاهلی و زمان شاهنشاهی را احیا کنند چون این فریاد امام علی (ع) است که بر رواق تاریخ می پیچد که کجا رفتند آنهایی که سنت ستمکاران پیشین را احیا کردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
مشخصه مشكل اجرای هرگونه جشن و شادمانی هستش ونه چیزه دیگه ،بهتره به جای برخورد با شادی مردم كمی به فكر قیمت دلار باشید كه داره باز برمی گرده به همون جایی كه پارسال هممون را بدبخت كرد
زن مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
ایكاش تمامی نمایندگان ملت مسلمان ایران اینچنین آگاه و دلسوز بودند و اعلام خطر می كردند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
سر كاریم. نظر میدیم اما منعكس نمی شه.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
آقای محترم انشا... سال دیگه به خواهر و خانم شما هم دعوت میكنه ...
شمس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
حتماخانم شمارادعوت نكردن.حساس نشوحساس نشو .
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
بنده با اسراف موافق نبوده ونیستم اما خدمت این نماینده عرض كنم كه این همه در مراسم های مختلف از بیت المال خرج می شود حالا یك مقداری هم برای شادی صرف شده باید اصل موضوع را درست كرد كه شما نماینده عزیز شده اید مثل آدم های ریز بین و درشت ضرر و حیف ومیل های بیشتر از این را نادیده گرفته و این مورد را مطرح میكنید لطف كنید به دور از اهداف جناحی در تمام موارد حیف و میل بیت المال را بگویید و غیر از خدا از كسی ابایی نداشته باشید
راد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
آقایان نمایندگان مجلس ... اول یك سوزن به خودتان بزنید ..... اینجانب دوسه دفعه ای در بازگشت ازسفر خارجی دوسه تا از هیات های مجلس همراه وزرا را دیده ام نمایندگان محترم با20 چمدان برمیگردند وزرای دولت با كیف دستی. گاهی به نظر می رسد در سفرخارجی نمایندگان مجلس همراه سفرا جهت پیك نیك با پول بیت المال سفر میكنند
آسیب پذیر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
این آقایون دلسوز زمان آقای احمدی ن‍ژاد كجا بودند ...سفرهای فامیلی نیویورك را نمی دیدند یا اینكه خودشان هم از مدعوین به ان بلاد بودن كه صدایشان در نمیومد؟؟؟
فرهاد علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
آقای حسینیان شما در جایگاهی نیستید كه به منتخب اكثریت نصیحت كنید.اگر خیلی دلتان به حال ملت می سوزد جلوی اقدمات برخی دوستانتان در مجلس را بگیرید.
سالار دو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
بزرگترین ظلم رو خودمون به خودمون وارد می كنیم اگر به كسی رای دادیم اگر كل مملكت رو با اشتباهاتش دچار مشكلات عدیده كن باز هم به خاطر غرور نابجای خودمون ازش دفاع می كنیم، هر شخص محترمی كه از قبل تا بعد كه خواهد آمد بایستی كار كنه به نحو احسن فرقی نمیكنه چه شخصیتی باشه و از چه حزبی ما باید ببینیم كه عمرمون داره میسوزه ایهالناس رییس جمهوری، وزارت، ریاست و ... ارث كسی نیست و از طرفی چرا باید یك شخص با قصد و غرض تمجید بشه و یا فقط نقد بشه آیا هدف جز كار كردنه؟ این را باید دانست كه یك مسئول زمانی كار خواهد كرد كه مردم بخواهند اگر مسئول بداند در حال مواجهه با انتقاد خواهد شد بدانید كه كار را صحیح و محكم اجرا می نماید
حسین مومنی نژاد
United States
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
۰
۰
به به.این دیگه نوبره والا.این همه جشن قشنگ داریم بازم جشن میگیریم؟!!!! اصولاً جشن به معیشت خانوار كمك میكنه و ما بایستی جشن داشته باشیم. اصلاً جشن خوبه یا بده من نمیدونم ولی باید در جامعه اقتصاد محكم باشه والا من نمیدونم.
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
۰
۰
موقعیكه درمدت هشت سال این همه اختلاس وسومدیریت ها اتفاق افتاد نماینده محترم كجا بود مردم بخوبی هشت سال راتجربه كردند وبه همه چیز واقفند.
سالار دو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
۰
۰
كلی مطلب نوشتم راست میگن سركاریم مگه چیز بدی نوشتم كه تایید نشده؟
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
۰
۰
احسنت. عالی بود. اصلا این گروه همش به نفع سرمایه دار كار میكنن. تو فامیل ما سرمایه دارانی هستند كه جلو بخور بخورشون گرفته شده بود و به گوشه ای خزیده بودند الان دوباره دارن سر بلند میكنن
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
۰
۰
اینكه این اقا ناراحت شده اند و دلیل این ناراحتی بماند اما متاسفانه در مملكتما انقلاب و ارزشهایامام ره داردبه بیراهه میروند و رهبرعزیزمان بازهم تنها هستند. بازهم كاخها راه افتادند ...
*
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
۰
۰
شما را به خدا به جای انتقاد كردن وذره بین دست گرفتن و انتقاد از این دولت واون دولت راهكار ارائه دهید آقای حسینیان شما بگید چكار باید كرد ؟ اگر دلسوز هستی ودلت برای مردم می سوزه ؟

نیازمندی ها