در حالی ‌که برخی اخبار، نشان از احتمال زنده بودن جمشید دانایی‌فر، مرزبان ربوده شده کشورمان دارد، سیدباقر حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نگه‌داشته شدن دانایی‌فر به دست گروه تروریستی جیش‌العدل را نوعی گروگانگیری قومیتی مذهبی دانسته و به ایسنا گفته است که گروهبان دانایی‌فر، فردی سیستانی و از شیعیان استان سیستان و بلوچستان است؛ به همین دلیل گروه تروریستی جیش‌العدل با نگه‌داشتن وی در تلاش است تا هم از نظر سیاسی و هم از نظر قومی مذهبی به مقامات جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کند.
کد خبر: ۶۶۵۲۳۷

او همچنین درباره پاره‌ای اخبار درباره احتمال همکاری دانایی‌فر با تروریست‌ها تاکید کرد که اخبار منتشره بر ضد گروهبان دانایی‌فر کذب است.

همچنین حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در رابطه با برخی اظهارنظرها پیرامون وضع دانایی‌فر ضمن اعلام بی‌اطلاعی از سرنوشت وی گفت: باید در رابطه با مسائل امنیتی با دقت بیشتری اظهارنظر شود، بویژه زمانی که این اظهارنظرها با آبروی افراد در ارتباط باشد.

«فرای»، موضوع نامه 233 استاد دانشگاه به روحانی

233 استاد ایرانی از دانشگاه‌های مختلف، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از او خواستند تا به وصیت ریچارد فرای، ایران‌شناس آمریکایی و دفن او در کنار زاینده‌رود اصفهان عمل کند. این در حالی است که پیش از این عده‌ای با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز، خواهان ممانعت از دفن فرای شده بودند.

تهیه فهرست «مجتهدان مصلح و مبتکر» برای انتخابات خبرگان

سایت دانا از دورخیز انتخاباتی برخی چهره‌های نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داده است.به گزارش این سایت اصولگرا، طیف هاشمی در تهران فهرست انتخاباتی مجلس خبرگان را با نام «مجتهدان مصلح و مبتکر» منتشر می‌کند و اکنون در حال تکمیل آن در شهرستان‌هاست.

براساس ادعای این سایت، احتمالا حسن روحانی، هاشمی‌رفسنجانی، محقق‌داماد، سیدحسن‌خمینی و مجید انصاری در این فهرست حضور دارند. انتخابات خبرگان همزمان با انتخابات مجلس، اواخر سال آینده برگزار می‌شود.

ضیافت همسر رئیس‌جمهور برای زنان دولت

همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، همسر رئیس‌جمهور برای زنان کابینه ضیافت شامی را در تالار حافظیه کاخ سعدآباد برگزار کرد. به گزارش فارس، غیر از زنان عضو دولت برخی فعالان امور زنان، بازیگران، کارگردانان و نویسندگان زن نیز در این ضیافت حضور داشتند. برگزاری کنسرت موسیقی، از جمله برنامه‌های این ضیافت عنوان شده است.

نامه حائری‌شیرازی به موسوی و کروبی

آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی و مهدی کروبی منتشر کرد و ضمن بیان این‌که «در پرونده شما خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب را می‌توان مشاهده کرد»، خطاب به آنان یادآور شد: دعوت مردم به آمدن در خیابان میوه‌ای‌ است که در دامن آمریکا و اسرائیل افتاده و با اصرار بر مشی گذشته بازهم خواهد افتاد.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: با اصرار شما، فتنه انتخابات 88 آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع شدن فتنه، خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است.پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد... این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما برمی‌آید پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید.

او در این نامه خطاب به دو نامزد انتخابات 88 خاطرنشان کرده است: اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره‌ها ببرند، شما به چنین کاری راضی نشوید.

دفاع وزیر خارجه عمان از میانجیگری

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان با تائید میانجیگری این کشور بین ایران و آمریکا، تاکید کرد که میانجیگری کشورش به نفع همه کشورهای منطقه بوده است.

به گزارش عصر ایران، وی در گفت‌وگو با روزنامه‌ الحیات چاپ لندن افزوده که هریک از طرفین ایران و آمریکا قانع شدند گزینه‌های پیش‌رویشان محدود است یا باید وارد یک گفت‌وگوی واقعی شوند یا یک درگیری مرگبار و کشنده. این مساله باعث شده که آنها «گفت‌وگوی مستقیم و با واسطه» را ترجیح بدهند... جورج بوش و محمود احمدی‌نژاد آمادگی این را نداشتند که بپذیرند باید با هم اتفاق‌نظر داشته باشند، اما باراک اوباما و حسن روحانی نظر متفاوتی دارند.

تذکر نماینده زاهدان به دولت

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان با بیان این‌که در زاهدان شاهد نسل‌کشی هستیم، گفته است: ما از دولت انتظار داریم که امنیت تمام اقوام و مذاهب را حفظ کند و اگر دولت این توان را ندارد این کار را به دست مردم بسپارد.

او با اشاره به شهادت معلم شهید نوروزی و سرباز شهید خندان که در روز اول سفر رئیس‌جمهور به استان سیستان و بلوچستان از سوی نیروهای تکفیری کشته شدند، افزوده است: مردم این استان سال‌هاست که به دست نیروهای تکفیری و وهابی در این استان به شهادت می‌رسند، باید مشخص شود که این افراد در کدام حوزه‌های علمیه درس خوانده‌اند و استادان آنها چه کسانی بودند که این تفکر را به آنها القا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها