در حالی که هفته گذشته معاون اول رئیس‌جمهور قانون افزایش مرخصی زایمان را برای اجرا ابلاغ کرد و وعده تامین اعتبار آن نیز در آینده‌ای نزدیک از سوی مقامات مختلف از جمله سازمان تامین اجتماعی داده شد، روز گذشته رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دستگاه‌های دولتی بین اعطای مرخصی شش یا 9 ماهه زایمان مختارند.
کد خبر: ۶۶۵۱۹۳

به گزارش ایسنا، محمدجعفر منتظری افزود: قانون گفته دستگاه‌ها می‌توانند مرخصی شش یا 9 ماهه به زنان بدهند و عبارت «می‌توانند» به معنی اختیار داشتن دستگاه در اعطای مرخصی شش یا 9 ماهه زایمان است.

البته این موضوع در روزهایی که این قانون در مجلس در حال بررسی بود نیز بارها از سوی منتقدان مطرح شد به طوری که مختار دانستن دولت در اجرای این قانون را برای آن یک نقص می‌دانستند. با این حال روز گذشته، عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با جام‌جم توضیح داد: علت این که در قانون مصوب مجلس، از عبارت «دولت می‌تواند» به جای «دولت مکلف است»، استفاده شده این است که مجلس نمی‌تواند دولت را به انجام کاری مکلف کند، اما حالا که هیات دولت با این قانون موافقت و اجرای آن را ابلاغ کرده است، به معنی حتمی بودن اجرای افزایش مرخصی زایمان است که همه مکلف به اجرای آن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها