ورود بخش خصوصی در نوسازی بافت‌های فرسوده

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: مدیریت شهری باید با به‌کارگیری راهکارهایی بخش خصوصی را در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران فعال کند.
کد خبر: ۶۶۴۷۱۵

به گزارش مهر، مهدی چمران در جریان بازدید از یکی از طرح‌های در حال نوسازی بافت‌های فرسوده واقع در خیابان مختاری در محدوده منطقه 12 شهرداری تهران گفت: تجمیع و نوسازی بافت‌های فرسوده سبب می‌شود تعداد زیادی از آن شبیه‌سازی کنند و در نتیجه به نوسازی بافت‌های فرسوده شهر سرعت بخشیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این طرح توضیح داد: این طرح که با مشارکت بخش خصوصی و یکی از بانک‌ها در خیابان مختاری در منطقه‌ای با بافت بسیار فرسوده اجرا شده، نمونه خوبی در حد استانداردهای قابل قبول شهری است.

چمران تصریح کرد: دلیل این بازدید، تشویق سازندگان و تبدیل شدن آن به الگویی برای شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و سرمایه‌گذاران است تا این روش را توسعه دهند.

چمران اظهار کرد: شهر تهران نمی‌تواند منتظر بماند که شهرداری یا وزارت مسکن به تنهایی بودجه‌ای را به این موضوع اختصاص دهند و همه بافت‌های فرسوده را احیا‌کنند، ضمن این‌که این موضوع قابلیت انجام نیز ندارد. وی افزود: شهروندان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توانند در این‌گونه طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنند و در نتیجه این مشارکت ساختمان‌های استانداردی ساخته می‌شود که برای زندگی هم مناسب‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها