تصویربرداری بخش‌های پایانی سریال تلویزیونی «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج در تهران و حومه این شهر و کویر ادامه دارد و همزمان با تصویربرداری، روح‌الله انصاری مشغول تدوین این سریال است.
کد خبر: ۶۶۳۵۰۸
آخرین روزهای تصویربرداری «آسمان من» با بازی حامد بهداد

به گزارش جام‌جم، موضوع اصلی سریال «آسمان من» درباره امنیت پرواز است و در آن دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی و سروش صحت نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به رحیم نوروزی، عمار تفتی، افشین زی‌نوری، امیرعباس محسنی، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی، چکامه چمن‌ماه، امیررضا دلاوری، بهرام ابراهیمی، محمد عمرانی، فرخ نعمتی، مجید مشیری، سیروس کهوری‌نژاد، رامسین کبریتی، امیرکاوه آهنین‌جان، امیرمحمد زند، کورش سلیمانی، رضا توکلی، رحمان باقریان، فرهاد جم، اصغر نقی‌زاده، آتش تقی‌پور، زهره صفوی، احمد کاوری، شیوا خسرومهر، شیما نیک‌پور، رانا قیصرنژاد، نیره فراهانی، تبسم هاشمی، نازآفرین کاظمی، انوش معظمی، مهدی ساکی، محمد مختاری، سولماز حصاری، احمد علامه‌دهر، آرمان صورتگر، احمد نجفی، امیرحسین مدرس و حمید عطایی اشاره کرد.

این سریال تلویزیونی در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود و در خلاصه داستانش آمده است: در امنیت پرواز یک اصل ثابت وجود دارد، حفاظت از هواپیما... اما بی‌نهایت اتفاق وجود دارد که ممکن است همه آنها فقط یک بار رخ دهد، فقط یک بار... آن بالا در آسمان یا اینجا روی زمین، فقط یک بار فرصت برای انجام درست‌ترین کار وجود دارد.

محمدرضا آهنج، کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان سریال آسمان من درباره روند تولید سریال به جام‌جم گفت: بخش‌های عمده سریال ضبط شده است. با توجه به این‌که برای ضبط این سریال رج زدیم تصویربرداری قسمت‌های بیست و یکم و بیست و دوم باقی‌مانده که فضای آن مربوط به هواپیما، مسائل سیاسی، جاسوس‌بازی و... می‌شود.

وی ادامه داد: این بخش‌ها را در تهران، اطراف تهران و کویر ضبط خواهیم کرد. تصویربرداری این سریال تلویزیونی تا اواخر اردیبهشت امسال طول خواهد کشید.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که فضای قصه این سریال تلویزیونی مربوط به امنیت پرواز است برای ساخت آن با چه مشکلاتی روبه‌رو شدید، توضیح داد: تحقیق برای ساخت این سریال 12 سال طول کشید. تحقیق اولیه را خودم انجام دادم و بعد از مدتی با یک گروه کار را ادامه دادم و یک سال نگارش فیلمنامه زمان برد.

آهنج عنوان کرد: با توجه به تعدد لوکیشن و فضای قصه یک سال به پیش‌تولید اختصاص پیدا کرد و اکنون نزدیک به دو سال است که مشغول تصویربرداری هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فضای اکشن این سریال شما را برای کارگردانی آن جذب کرد، توضیح داد: نمی‌شود گفت که فضای غالب این سریال فقط اکشن است یا این‌که ملودرام اجتماعی یا سیاسی است.

سریال تلویزیونی آسمان من فضای نو و بدیعی برای مخاطبان دارد که برای اولین بار تجربه شده است. ما در آن سقوط هواپیما و گرفتاری‌های بعدی‌اش را به تصویر می‌کشیم که دیدن این اتفاقات برای مخاطب جذاب است.

این کارگردان ادامه داد: با توجه به این‌که چنین فضایی در سینما و تلویزیون ایران تجربه نشده با مشکلات مختلفی روبه‌رو بودیم، اما تلاش کردیم با توجه به ایده‌هایی که داریم، جلو برویم و مشکلات را پشت‌سر بگذاریم.

وی عنوان کرد: دلیل پذیرش من هم برای کارگردانی این سریال فضای انسانی حاکم بر آن است که داستان خیلی خوب روایت شده است. ترکیب قصه انسانی با فضاهای نو به جذابیت‌های سریال افزوده است. طبیعی است که دیدن صحنه‌هایی مثل سقوط هواپیما و هواپیماربایی برای هر بیننده‌ای جذاب است.

سریال تلویزیونی آسمان من از یکی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد. تصویربرداری آن تاکنون در شهرهای تهران، ارومیه، بندرعباس، خوزستان، بوشهر، اصفهان و اوکراین انجام شده است.

آهنج درباره تصویربرداری بخش اوکراین گفت: پنج تا شش قسمت قصه در اوکراین می‌گذرد. ما در کی‌یف و چند شهر دیگر اوکراین برخی صحنه‌ها را بازسازی کرده و از لوکیشن‌هایی مثل زندان‌های اوکراین هم استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در بخش‌های زندان امین حیایی بازی می‌کند و با توجه به مذاکراتی که انجام دادیم توانستیم در زندان‌های اوکراین این بخش‌ها را ضبط کنیم. البته تصویربرداری این بخش قبل از درگیری‌های این کشور بود. این کارگردان درباره بخش‌هایی از قصه که در هلند و فرانسه می‌گذرد، گفت: بخش‌هایی از قصه را که در این دو کشور می‌گذرد در اوکراین بازسازی و ضبط کردیم و برای کار به این کشورها نرفتیم. البته بخش کوچکی از قصه مربوط به فرودگاه انگلستان می‌شود که اگر شرایط فراهم شود این بخش‌ها را هم در فرودگاه انگلستان ضبط می‌کنیم و در غیر این صورت به‌ناچار برای این بخش از قصه دکور خواهیم ساخت.

کرامت رودساز، بهرام افشاری، علی آهنج، ابوالقاسم محمدطاهر، محمدرضا نوروز، نرگس امینی، سپهراد فرزامی، خسرو پسیانی، آزاده ریاضی، پیمان مقدسی، فرشاد اسدالله‌پور، پروین ملکی، مسعود انتظاری، سینا کرمی، غلامرضا صادقی، صفر کشکولی، حسن کریمخان‌زند، نیکا خسروآبادی، محمد عفراوی و... دیگر بازیگران سریال هستند.

برخی عوامل اصلی سازنده این مجموعه عبارتند از: طراح فیلمنامه محمدرضا آهنج، تهیه‌کنندگان محمدرضا آهنج و یوسف خزایی، نویسنده هومان فاضل، مدیر برنامه‌ریزی مانفرد اسماعیلی، دستیاران کارگردان سعید آهنج و داوود بابایی، منشی‌صحنه مژگان تمجیدی، مشاوران صنعت هواپیمایی و امنیت رحیم کریم‌زاده و محمد نیازی، عکاسان شیوا شریف‌زاده، مارال خندان و حسن احمدی، مدیرتصویربرداری امیر کریمی، نورپرداز فرهاد کریمی، طراح صحنه و لباس رضا حاجی‌درویش، مدیر صحنه ولی خزایی، مدیر صدابرداری محمد شیوندی، طراح گریم ایمان امیدواری، مدیرتولید حمیدرضا صفایی، مشاور نظامی محمدرضا نیازی، مدیر تدارکات مهران مداحیان، طراح جلوه‌های ویژه میدانی ایمان کرمیان، مدیر و طراح بدلکاری علیرضا فتحی، تصویربردار هوایی همایون صالحی، پارسا اسلامی‌فرد و شهروز کیایی، مدیر پست پروداکشن روح‌الله انصاری، گرافیست و مدیر هنری علیرضا لطیفیان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها