نگرانی و دلهره استقلال و آرامش خاطر فولاد؛ این حکایت شب پنجم لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال ایران است، جایی که قلعه نویی و شاگردانش برای زنده ماندن باید بجنگند و فرکی و تیمش خود را برای برپایی جشن صعود آماده کرده‌اند.
کد خبر: ۶۶۳۴۳۸

استقلال به همان میزان که در هفته‌های پایانی لیگ برتر متزلزل و ضعیف ظاهر شد و حتی از دستیابی به سهمیه فصل آینده رقابت‌های آسیایی بازماند، در لیگ قهرمانان آسیا نیز چنان متزلزل ظاهر شد که امشب برای رهایی از حذف زودهنگام از گردونه رقابت‌ها باید بر میزبان صدرنشین گروه یعنی الشباب عربستان چیره شود یا این‌که در دیداری که پیش از مسابقه این تیم برگزار می‌شود، یعنی دیدار الریان قطر والجزیره امارات، تیم قطری پیروز شود تا آبی‌ها حتی با متوقف کردن الشباب همچنان بخت صعود به دور حذفی را داشته باشند. چرا که در این صورت الجزیره هفت امتیازی باقی می‌ماند و استقلال با تساوی احتمالی مقابل الشباب پنج امتیازی شده و این بخت را دارد با اگر و اماهای روز پایانی هشت امتیازی شده و به دور حذفی راه یابد. اما در هر صورت مطمئن‌ترین راه برای بقای استقلال شکست دادن الشباب در عربستان است آن هم در شرایطی که جدال دو تیم در تهران با برتری یک بر صفر حریف عربستانی خاتمه یافته است.

این شرایط بحرانی در حالی بر استقلال حاکم است که فولاد که چندی پیش با قهرمانی در لیگ برتر خوزستان را غرق در شور و نشاط کرد در اهواز پذیرای الجیش قطر است و این بازی می‌تواند به برپایی جشن صعود این تیم به مرحله دوم این رقابت‌ها بینجامد. جشنی که هواداران فولاد برای قهرمانی تیمشان نیز نتوانستند بخوبی برپا کنند؛ چرا که این تیم در تبریز برجام قهرمانی لیگ برتر بوسه زد نه اهواز.

حسین فرکی، سرمربی فولاد در نشست خبری این بازی تصریح کرد: این بازی می‌تواند برای ما حکم صعود به مرحله بعد باشد، ولی نباید غافل باشیم که در برابر تیمی قرار می‌گیریم که نتایج خوبی در این رقابت‌ها کسب کرده است و بی‌شک در این بازی، آنها به دنبال کسب امتیاز برای صعود به مرحله بعد هستند.

سرمربی فولاد خاطر نشان کرد:انتظار داریم در بازی امروز هواداران مثل بازی‌های اخیر از ما حمایت کنند تا بازیکنان بتوانند با انگیزه‌ای مضاعف در برابر این تیم قدرتمند نتیجه بگیرند. اگر در این بازی سه امتیاز را کسب کنیم بازی بعدی در برابر الفتح عربستان یک سفر تفریحی زیارتی خواهد بود که این امر می‌تواند یک اتفاق خوب باشد. معتقدم هواداران فولاد که نتایج تیم را دنبال می‌کنند به دلیل قهرمانی در لیگ برتر هم شده در دیدار با الجیش حضورشان در ورزشگاه پر رنگ خواهد بود.

این در حالی بود که نبیل معلول سرمربی الجیش گفت:ما نه تنها برای این بازی که در تمام بازی‌های خود در لیگ قطر و آسیا با هدف کسب پیروزی وارد میدان می‌شویم. این ذهنیت در طول این فصل همواره در بازیکنان ما ایجاد شده بود که باید برای کسب پیروزی وارد میدان شوند و حتی به فکر تساوی هم نیستند.

اشاره نبیل معلول به این موضوع است که تساوی در این دیدار می‌تواند باعث ‌شود هر دو تیم 9 امتیازی شده و با هم راهی مرحله حذفی شوند.

برنامه بازی‌های امروز

گروه A : الریان قطر ـ الجزیره امارات (20 و 25 دقیقه)، الشباب عربستان ـ استقلال ایران (22 و 5 دقیقه)، گروه B: بنیادکار ازبکستان ـ الفتح عربستان (17 و 30 دقیقه)، فولاد ایران ـ الجیش قطر (17 و 30 دقیقه)، گروه E : سزرو اوزاکای ژاپن ـ پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی، بوریرام تایلند ـ شاندونگ چین، گروه F: سنترال استرالیا ـ اف سی سئول کره جنوبی، بیجینگ​گوان چین ـ سنفرس ژاپن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها