پزشکان متخصص به اورژانس بیمارستان‌ها می‌آیند

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و در جهت اجرای بسته‌های حمایتی حوزه سلامت از پزشکان مقیم در بیمارستان‌های دولتی حمایت می‌کند و بیمارستان‌های بالای 64 تختخواب بین یک تا شش نفر پزشک متخصص بسته به وسعت بیمارستان مقیم خواهد شد و در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل به مشکلات اورژانسی مردم رسیدگی می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۲۶۴۸

به گزارش ایسنا، محمد حاجی‌آخوندی افزود: بحث پرداخت مستقیم از جیب مردم در بیمارستان‌های دولتی برای خدمات بستری، یکی از نگرانی‌های مهم مردم در سال‌های اخیر بوده که با اجرای طرح بسته‌های حمایتی سلامت ناشی از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، این پرداختی به سمت 10 درصد کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی دیگر مردم این است که بیماران در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی برای دریافت خدماتی از جمله دارو، وسایل مصرفی، حتی گاهی اوقات خدمات تشخیصی به دلیل این‌که این امکانات در بیمارستان نیست، بناچار به خارج از بیمارستان هدایت می‌شوند که در این طرح پیش‌بینی شده این امکانات در بیمارستان فراهم و به مردم ارائه شود. آقاجانی گفت: خدمات غیرپزشکی که به آن هتلینگ گفته می‌شود، مثل تخت، مسائل بهداشتی، تغذیه و مراقبت‌های پرستاری نیز در بیمارستان‌های دولتی به دلیل غیرواقعی بودن تعرفه‌ها، کیفیت مناسبی ندارد که با اجرای بسته‌های حمایتی حوزه سلامت، خدمات غیرپزشکی در بیمارستان‌های دولتی ارتقا می‌یابد.

وی با بیان این‌که با اجرای یکی از بسته‌های این طرح، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بیشتر خواهد شد، افزود: حدود 5000 پزشک متخصص که در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند، با حمایتی که دولت از آنها در این طرح می‌کند، با علاقه بیشتر حضور خواهند داشت و خدمات بهتری به مردم مناطق محروم ارائه خواهند کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در این طرح صورت می‌گیرد، حمایت از زایمان طبیعی است. زایمان طبیعی یک اقدام موثر برای حفظ سلامت مادر و نوزاد است که متاسفانه در کشور میزان سزارین 52 درصد است و در جهان رتبه دوم را داریم. دولت در این طرح، خدمات زایمان طبیعی را به صورت رایگان ارائه می‌کند و دستمزد پزشکان و ماماها را برای زایمان طبیعی به طور محسوسی افزایش می‌دهد تا هم برای مادران و هم برای پزشکان ایجاد انگیزه کند و گرایش به سمت زایمان طبیعی افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها