آملی لاریجانی:

رفتار و گفتار اروپایی‌ها درباره حقوق بشر متناقض است

رئیس قوه قضاییه، قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت: این قطعنامه هیچ ارزشی ندارد و محل اعتنا نیست مگر از این حیث که یک بار دیگر خوی استکباری غربی‌ها را آن هم در شرایطی که مدعی مذاکره جدی با جمهوری اسلامی ایران هستند، نشان داد.
کد خبر: ۶۶۱۳۰۸

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی، قطعنامه اخیر پارلمان اروپا را دخالت آشکار در امور داخلی ایران و برخاسته از خوی استکباری کشورهای اروپایی علیه کشورهای مستقل دانست و با اشاره به این‌که صدور چنین قطعنامه‌ای آن هم در خلال روند مذاکرات جدی ایران و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد آنها نمی‌توانند براحتی از خوی استکباری و سلطه‌گری خود دست بردارند، گفت: اروپایی‌ها متأسفانه همچنان سخنان سخیف خود علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را تکرار می‌کنند و توجهی به پاسخ‌های مستدل ندارند و در قطعنامه اخیر نیز ادعاهایی یکطرفه و بدون توجه به پاسخ‌های مکرر مسئولان نظام جمهوری اسلامی را مطرح کردند.

رئیس قوه قضاییه سپس به مواردی از هجمه‌های پارلمان اروپا در قالب قطعنامه اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از جمله عبارات به کار رفته در این قطعنامه درباره انتخابات ریاست جمهوری را توهین به نظام و ملت بزرگ ایران برشمرد و گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با شور و شعور بالایی برگزار و رئیس‌جمهور محترم انتخاب شد، حال اروپایی‌ها ادعا کردند که این انتخابات با معیارها و استانداردهای پارلمان اروپا همخوانی نداشته است.

آملی‌لاریجانی در پاسخ به این ادعای پارلمان اروپا تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم مسلمان این کشور قطعا خواهند گفت که شما بیخود کرده‌اید که چنین استانداردهایی دارید و قصدتان تحکیم و تحمیل معیارهای خودتان بر کشورها و ملت‌های دیگر است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این‌که تلاش دولت‌های اروپایی برای تحکیم و تحمیل خواسته‌ها و معیارهای لیبرالی خود بر ملت‌های دیگر، یک اقدام ضدحقوق بشری است، به ادعای اعدام افراد زیر 18 سال در ایران اشاره و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه اعدام افراد زیر 18 سال وجود ندارد و این ادعا از سوی پارلمان اروپا کاملا دروغ است.

آملی‌لاریجانی خطاب به اعضای پارلمان اروپا و با تأکید بر این‌که «چرا ادعاهای دروغین خود را مدام تکرار می‌کنید تا آن حد که ظاهرا باورتان هم شده است» از آنان خواست اگر در ادعای خود درباره اعدام زیر 18 ساله‌ها در ایران صادق هستند، چرا اسامی این افراد را اعلام نمی‌کنند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به ادعاهای مربوط به سرکوب‌های مبتنی بر محدودیت‌های مذهبی، قومی و جنسیتی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در کشور ما پیروان ادیان دیگر در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند و همین‌طور برادران اهل‌سنت با برادران شیعه زندگی می‌کنند و هیچ تعرضی به آنان نشده و نمی‌شود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به این‌که غربی‌ها به‌دنبال طرح ادعاهای کذب درباره دین‌های خودساخته‌ای مانند بهائیت در ایران هستند، اظهار کرد: بهائیت دین ساختگی غربی‌ها برای به‌هم ریختن کشورهای اسلامی است با این حال در جمهوری اسلامی ایران هیچ تعرضی به بهائیان به صرف بهائی بودن نشده است و آنچه صورت گرفته برخوردهای قضایی با کسانی بوده که برای بیگانگان جاسوسی کرده‌اند و یا برخلاف امنیت ملی اقدام کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه اشاره و تأکید پارلمان اروپا بر آزادی‌های جنسی را تلاشی برای گسترش افسارگسیختگی جنسی و تحمیل آن بر کشورهای دیگر بویژه کشورهای اسلامی توصیف کرد و افزود: آنان به‌دنبال تعمیم بی‌بند و باری جنسی و حتی تحمیل و بی‌بند و باری در همجنس‌گرایی هستند و اینها مسائلی است که با الگوی زندگی اسلامی و انسانی سازگار نیست.

آملی‌لاریجانی تناقض‌ در گفتار و رفتار غربی‌ها درباره حقوق بشر را کاملا مشهود اعلام کرد و گفت: از مسئولان دیپلماسی کشور و خصوصا وزارت خارجه می‌خواهیم پاسخ‌های محکمی به این ادعاها بدهند؛ البته جناب آقای دکتر ظریف پاره‌ای جهتگیری‌های خوب هم داشته‌اند و کشورهای اروپایی نیز باید بدانند که مردم و مسئولان ما با چنین رویکردی و قطعنامه‌هایی اجازه دایر کردن دفتر در تهران به آنان نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها