سیاست غرب همواره بر سه اصل استوار است. ایجاد چالش علیه کشورها، فضاسازی رسانه‌ای و در نهایت یارگیری جهانی برای تحمیل خواسته‌ها به کشور هدف، محور این اصول راتشکیل می‌دهد. نمود عینی این رفتار را در تحرکات اخیر کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌توان دید.
کد خبر: ۶۶۳۵۸۷
شیوه جدید بازی غرب

پارلمان اروپا با ادعای حمایت از حقوق بشر قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. آنچه در این بیانیه تاکید شده توجه غرب به مساله حقوق بشر در ایران و از جمله لزوم حمایت از همجنسگرایان است.

پس از این قطعنامه مداخله‌‌جویانه شاهد گزارش‌های متعددی از سوی رسانه‌های غربی می‌باشیم که به برجسته‌سازی مسأله حقوق بشر و حمایت از سران فتنه پرداختند.

همزمان مقامات کاخ سفید و کنگره آمریکا نیز به بهانه حقوق بشر و حمایت ایران از تروریسم به اعمال تحریم‌‌های جدید علیه ایران أاکید کرد. دیروز نیز انگلیس با صدور بیانیه‌ای 15 تن از مقامات ایران را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

انگلیس ادعا دارد که در چارچوب حمایت از حقوق بشر این اقدام را صورت داده است. با توجه به اصول اولیه غرب یعنی چالش آفرینی، فضاسازی رسانه‌ای و یارگیری جهانی می‌توان گفت که در روزهای آینده احتمال مطرح شدن ادعاهای مشابه از سوی سایر کشورهای اروپایی نظیر فرانسه وجود دارد.

غربی‌ها با این فضاسازی‌ها و ایجاد ساختارها و چالش‌های حاشیه‌ای در حالی به دنبال برهم زدن تمرکز ایران در روند مذاکرات با معطوف شدن به حاشیه‌ها هستند که همزمان تلاش دارند تا افکار عمومی جهان را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و گنجاندن مسائل حاشیه‌ای در مذاکرات تحریک کنند.

به عبارتی دیگر، ادعاهای مطرح شده از سوی محافل رسانه‌ای و سیاسی غرب درباره حقوق بشر در ایران و با اعمال تحریم‌های جدید، سیاستی برای گنجاندن بیانیه اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای است تا در لوای آن بتوانند امتیازات هسته‌ای و غیر هسته‌ای گسترده‌ای را از ایران مطالبه کنند.

غرب در حال زمینه‌سازی‌ برای گنجاندن بندهای حاشیه‌ای به مذاکرات است. در حالی که ادعاهای بشر دوستانه را مطرح ساخته و چنان عنوان می‌نماید که به دنبال تحقق حقوق بشر است، حقوق بشری که البته معیار غربی دارد که صرفاً تأمین کننده منافع آنهاست. چنانکه همین مدعیان حقوق بشر در برابر سرکوب مردم بحرین و عربستان و جنایات تروریست‌ها در سوریه راه سکوت در پیش گرفته و برای منافع خود کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه را امری مجاز می‌دانند و از آن حمایت می کنند.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها