سیروس مقدم روز دوشنبه در نشست خبری سریال «پایتخت3» اعلام کرد که دیگر تصمیم ندارد تولید این سریال را ادامه بدهد و سری‌های بعدی آن را بسازد.
کد خبر: ۶۶۰۹۹۶
مقدم «مدینه» را برای ماه رمضان می‌سازد

به گزارش ایسنا، محسن تنابنده، مشاور کارگردان، بازیگر و سرپرست نویسندگان سریال «پایتخت» درباره انصراف مقدم از ساخت سری‌های بعدی سریال «پایتخت» گفت: طبیعی است که آقای مقدم با این همه فشار بگوید دیگر ساخت «پایتخت» را ادامه نمی‌‌دهد. چون این کار واقعا خسته‌کننده است. البته ناگفته نماند که ما برای ساخت سریال «پایتخت» در سه سری هم، از سوی آقایان ضرغامی، علی دارابی و مهدی فرجی خیلی حمایت شدیم.وی افزود: ولی نمی‌دانم کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که تلاشی صورت بگیرد و سعی شود خدمتی به فرهنگ مملکت‌ انجام بگیرد، اما در مقابل عده‌ا‌ی پیدا ‌شوند و کار را مورد هجمه قرار ‌دهند و به گروه سازنده فشار وارد کنند و در عین حال تهمت‌های عجیب و غریبی هم بزنند که همه این اتفاقات آزار دهنده بود.

بازیگر نقش نقی درباره نقد‌هایی که به سریال پایتخت شده است، توضیح داد: گاهی اوقات نقدهایی که به سریال «پایتخت» می‌شود بدون هیچ پژوهش و مدرکی است. این سریال ضعف‌هایی داشت که به دلیل سرعت بالای تولید بود. ما با نقدهای منصفانه مشکلی نداریم اما بیشتر نقدها آزاردهنده است و از حد نقد گذشته است.

تنابنده در پاسخ به این که با همه اینها آیا احتمال دارد ساخت سریال «پایتخت» ادامه پیدا کند یا خیر؟ پاسخ داد: به نظر من سریال «پایتخت» ظرفیت مانایی دارد ولی هستند کسانی که دیگر ظرفیت تماشای آن را ندارند و مدام سعی در تخریب این اثر دارند.این بازیگر و نویسنده در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره اضافه شدن شخصیت «اوس موسی» با بازی هدایت هاشمی و حضور پررنگ مهران احمدی در سری سوم پایتخت توضیح داد: مهران احمدی از نظر من بازیگر قدرتمندی است و انرژی و ظرفیت بازی در نقش بهبود را داشت. هدایت هاشمی هم بازیگر توانمندی است که ما علاقه‌مند بودیم او هم تا پایان قصه با گروه و سریال پایتخت بماند.

قرار نبود در پایتخت بازی کنم

احمد مهران‌فر، بازیگر نقش ارسطو هم از ابهامات اولیه برای حضورش در سری سوم پایتخت گفت و خاطرنشان کرد: همان‌طور که اطلاع دارید، قرار نبود ارسطو در سری سوم پایتخت حضور داشته باشد، اما در نهایت با لطف مدیران شبکه همچنین آقای داوود میرباقری، توانستم در سری سوم این سریال هم بازی کنم.وی افزود: به دلیل این‌که خودمان دوست داشتیم شخصیت‌های سریال پایتخت حفظ شود، در نهایت با صحبت‌هایی که مدیران شبکه با آقای میرباقری انجام دادند، قرار بر این شد که من تا اواخر بهمن 92 به شکل جسته و گریخته سر هر دو کار یعنی «پایتخت» و «شاهگوش» حضور داشته باشم.

مهران‌فر در پاسخ به این پرسش که آیا اگر ارسطو در «پایتخت 3» نبود قصه افت پیدا می‌کرد؟ عنوان کرد: نه، مشکلی ایجاد نمی‌شد، چون نقش‌های دیگر این سریال به قدری شیرین شده و مردم با آنها ارتباط برقرار کرده بودند که اگر ارسطو هم نبود داستان افت پیدا نمی‌کرد.

این بازیگر در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که آیا دوست دارید پایتخت ادامه پیدا کند؟ خاطرنشان کرد: من خودم شخصا خیلی دوست نداشتم «پایتخت» ادامه پیدا کند، چرا که زمزمه‌هایی شنیده می‌شد که فلانی در نقش ارسطو، کلیشه شده است. اما آنقدر استقبال مردم زیاد بود که یک خواست عمومی برای ادامه «پایتخت» به وجود آمد. بنابراین هنوز هم مخاطبان منتظر سری چهارم «پایتخت» هستند. من هیچ اطلاعی از ادامه «پایتخت» ندارم اما به هر حال ما یک گروه هستیم. اگر این سریال ادامه پیدا کند ما هم تابع گروه خواهیم بود.بازیگر نقش ارسطو با اشاره به تکیه‌کلام‌های جدید در سری سوم سریال «پایتخت» و همچنین بداهه‌گویی‌ها از طرف بازیگران توضیح داد: تقریبا همه تکیه‌کلام‌هایی که مربوط به ارسطو می‌شد، در هر سه سری از سریال «پایتخت» بداهه‌ خودم بود. البته قبل از گفتن آنها با آقای تنابنده و مقدم مشورت می‌کردم.

مقدم «مدینه» را برای ماه رمضان می‌سازد

سیروس مقدم از ساخت سریال تازه خود به نام «مدینه» برای ماه رمضان امسال خبر داد که روایت زندگی زنی به‌نام مدینه است.مقدم در تشریح جزئیات سریال جدیدش به مهر گفت: سریال «مدینه» که نگارش آن را سعید نعمت‌الله برعهده دارد، بزودی وارد مرحله تولید می‌شود و فکر می‌کنم درخشان‌ترین همکاری ما دو نفر خواهد بود. این سریال داستان زنی است که هم قهرمان است و هم ضدقهرمان. او مدینه نام دارد و دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود. این قصه کاملا زنانه است و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

مقدم در پاسخ به این‌که آیا این اثر مثل «تا ثریا» فضایی کاملا زنانه دارد، بیان کرد: این سریال از آن کار هم زنانه‌تر است و فضای اجتماعی اقتصادی دارد. محوریت قصه درباره زنی است که اقتصاد یک خانواده را می‌چرخاند. در ادامه ناملایماتی سراغ او می‌آید و زندگی‌اش دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود.

این کارگردان یادآور شد: ده قسمت متن نوشته شده و کار ادامه دارد تا دو هفته دیگر بخش‌های دیگری از آن هم آماده می‌شود تا برای ساخت و رسیدن به ماه رمضان مشکلی نداشته باشیم.مقدم یادآور شد: فکر می‌کنم دو هفته دیگر کار را کلید می‌زنیم، شاید کمی از سریال همزمان با پخش تصویربرداری شود، اما نعمت‌الله نگارش فیلمنامه را از سه چهار ماه قبل آغاز کرده و با همفکری هم جلو می‌رویم. انتخاب بازیگران و لوکشین‌ها نیز انجام شده است.

وی در پایان تاکید کرد: مجید صالحی نقشی کاملا متفاوت در این سریال دارد. آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان و مهدی سلطانی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
۰
۰
ضمن تشكر از آقای مقدم عزیز و كارهای خوبشان،اما لازم است برای شخصیت زن این سریال و نام آن، اسم دیگری انتخاب كنند.
"مدینه" جزو مقدس ترین كلمات و بالاترین معانی برای مسلمانان است و نامی بسیار آسمانی است و اصلا مناسب نیست كه با یك سریال و نام نهادن یك كاراكتر با این اسم بزرگ، تصویر ذهنی دیگری در ذهن مردم ایجاد شود.
خب این همه اسم زن...چرا " مدینه" ؟؟؟؟!!!!!!!!!

نیازمندی ها