258 نماینده مجلس در بیانیه‌ای قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا را محکوم کردند

وحدت حوزه و دانشگاه در اعتراض به دخالت‌های پارلمان اروپا

در ادامه واکنش‌ها به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا دیروز شاهد برگزاری تجمعات اعتراض آمیز بودیم که یکی از آنها در قم از سوی طلاب حوزه علمیه و دیگری از سوی دانشجویان در مقابل سفارت یونان در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۰۸۸۰

در تجمع دیروز طلاب که در ظهر دیروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اگر این اجتماعات را نداشته باشیم دشمن جلوتر می‌آید، خطاب به مسئولان گفت:‌ مسئولان محکم برخورد کنند و بدانند که ملت پشت سر آنها است؛ مسئولان به ملت نگاه کنند و نگاه درون زا داشته باشند نگاه به بیرون شما را به جایی نمی‌رساند. به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در تجمع اساتید و طلاب حوزه علمیه در اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا، با بیان این‌که اتحادیه اروپا حامی بزرگ ترین تروریست دولتی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی است، گفت: اتحادیه اروپا با کمال وقاحت حمایت از این رژیم جلاد آدم کش را افتخار خود می‌داند و این با حمایت از حقوق بشر کاملا منافات دارد.وی ادامه داد: اتحادیه اروپا خود را حامی تروریست‌های فراری ایرانی موسوم به سازمان جهنمی منافقان که 17 هزار نفر را در این کشور ترور کردند می‌داند و این افراد به راحتی در پارلمان اروپا می‌آیند.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت از تروریست‌های حاضر در سوریه را از دیگر افتخارات اتحادیه اروپا دانست و گفت: امروز تروریست‌ها در سوریه فجیع ترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند و سر افراد بی گناه را می‌برند آیا این حقوق بشر است؟

ملت اجازه تاسیس جاسوسخانه به هیچ کس نخواهد داد

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ‌در این بیانیه آمده است دفتر اتحادیه اروپا تا پایان سال 2014 باید در ایران تشکیل شود،‌ تصریح کرد:‌ یک بار این ملت یک جاسوسخانه را به نام جاسوسخانه آمریکا آزمود و جوانان تو دهنی به این جاسوس‌ها زدند و آنها را بیرون کردند و این ملت بار دیگر اجازه تأسیس جاسوسخانه به هیچ کسی نخواهد داد.عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر این‌که این اجتماع، اجتماع محکوم کردن فضولی‌های خارجی‌ها در این کشور است، گفت:‌ ما این اجتماع را اجتماع مقابله با دولت نمی‌دانیم ما دولت‌های بعد از انقلاب را دولت‌های اسلامی می‌دانیم و معتقدیم موفقیت‌های آنها به سبد نظام اسلامی ریخته می‌شود.

اقدامات صحیح دولت را تایید و تشویق می کنیم

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که کارهای درست دولت را تأیید و تشویق می‌کنیم، افزود: مراجع تقلید فرمودند؛ متمکنان یارانه نگیرند و این خدمت به نظام اسلامی است؛ فلسفه اصلی هدفمندی یارانه‌ها این نبود که مثل گذشته همه از یارانه‌ها استفاده کنند بلکه کسانی که ضعیف هستند با این یارانه‌ها کمک شوند.

امام جمعه موقت تهران همچنین سخنان وزیر امور خارجه مبنی بر این‌که ما هیچ هیأت اروپایی را با این شروط قطعنامه نخواهیم پذیرفت، مورد تحسین قرار داد.

بیانیه 258 نماینده در محکومیت قطعنامه پارلمان اروپا

258 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا درباره حقوق بشر در ایران را محکوم و اعلام کردند: افتتاح دفتر نمایندگی پارلمان اروپا در تهران منوط به تغییر رفتار این پارلمان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: پارلمان اروپا درباره ارتباط با ایران اخیرا اقدام به صدور بیانیه‌ای کرده است که با وجود نکات مثبت روح کلی آن مغایر با روند رو به رشد روابط ایران و اتحادیه اروپاست. نمایندگان مجلس در این بیانیه تاکید کردند: این نوعی مداخله آشکار در امور داخلی ایران تلقی می‌شود.

در بیانیه نمایندگان تاکید شده است که کارنامه سیاه غرب و بعضی کشورهای غربی در تحمیل جنگ جهانی اول و دوم به جامعه جهانی، تحمیل آپارتاید و استعمار بر آسیا و آفریقا و تاراج منابع کشورهای جهان و حمایت از دیکتاتورها و چشم‌پوشی از فجایع بحرین و رفتارهای وحشیانه تروریست‌ها در سوریه به پارلمان اروپا اجازه نمی‌دهد درباره حقوق بشر قلمفرسایی کند و ایران اسلامی را که مهم‌ترین رسالت خود را دفاع از حقوق انسان می‌داند مورد نقد قرار دهد.

لغو سفر هیات پارلمانی ایران به اروپا

کاظم جلالی، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اروپا هم با انتشار بیانیه‌ای خطاب به تاریا کرونبرگ، رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپا ضمن اعتراض به قطعنامه ضد ایرانی اخیر این پارلمان، لغو سفر پیش روی هیات ایرانی را به اروپا اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، پس از سفر هیات پارلمان اروپا به سرپرستی تاریا کرونبرگ به ایران در دی ماه گذشته و دیدار با مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران، وی از کاظم جلالی رئیس و اعضای گروه پارلمانی ایران و پارلمان اروپا برای سفر به استراسبورگ دعوت کرد تا این سفر در روزهای شانزدهم و هفدهم آوریل (بیست و هفتم و بیست و هشتم فروردین ماه سال جاری) انجام شود. این سفر بدلیل صدور بیانیه ضدایرانی پارلمان اروپا لغو شد.

تجمع دانشجویان معترض مقابل سفارت یونان

دیروز در اعتراض به قطعنامه ضدایرانی پارلمان اتحادیه اروپا، جمعی از دانشجویان هم در مقابل سفارت کشور یونان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد، تجمع‌کردند.

به گزارش مهر، تجمع‌کنندگان در این مراسم که تعداد آنها به حدود ۳۰۰ نفر می‌رسید با شعارهایی مثل ما ملت بصیریم ذلت نمی‌پذیریم، دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد، اتحاد اروپا بازیچه آمریکا، پارلمان اروپا ننگت باد ننگت باد و مرگ بر آمریکا به این قطعنامه اعتراض کردند.

مهرداد بذرپاش، نماینده تهران در مجلس هم در سخنانی در این تجمع اعتراض‌آمیز گفت: این کشورها که امروز برای ما قطعنامه می‌نویسند اجازه یک ملاقات ساده را به وزیر خارجه ما برای دیدار با آسایشگاه معلولین را نمی‌دهند ولی می‌خواهند در کشور ما با هر کسی که خواستند دیدار کنند و متهمان امنیتی را ببینند. به گزارش فارس، وی تصریح کرد: کسانی که امروز از حقوق‌بشر دم می‌زنند باید میزان شرکت در انتخابات و مشارکت مردم را ببینند. در کشورهای آنها حداکثر ۴۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت می‌کنند ولی در کشور ما بیش از ۷۰ درصد مردم همیشه پای صندوق‌ها هستند.

وی با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ گفت: خیلی از اتفاقاتی که امروزه شاهد آن هستیم به دلیل جریاناتی است که سال ۸۸ رخ داد و کسانی که چشم دیدن مشارکت بالای ۸۵ درصدی مردم را در آن زمان نداشتند با حمایت از عوامل داخلی کارهایی را کردند که امروز ضررهای زیادی را به ما تحمیل کرده‌اند.

بذرپاش ادامه داد: ما به کدام کشور حمله یا تعرض کرده‌ایم یا در آنجا آدم‌کشی کرده یا آدم‌کشی را در منطقه رواج دادیم و کدام دانشمندان آنها را ترور کردیم؟ آیا ما باید حقوق‌بشر را رعایت کنیم؟ حقوق‌بشر ما آرمیتا و علیرضاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها