پسر هجده ساله‌ای که با تشکیل باندی از منازل سرقت می‌کرد، همراه دو همدستش در شهرستان شهرقدس (قلعه‌حسن‌خان) در غرب استان تهران دستگیر و دو همدست وی نیز تحت ‌تعقیب پلیس قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۶۰۱۵۴
پسر 18 ساله سرکرده باند سرقت بود

بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهر قدس در این باره به جام‌جم گفت: روز سیزدهم فروردین امسال مردی با حضور در کلانتری 12 این شهر از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، شب هنگام که به خانه‌شان بازگشته‌اند متوجه شکسته شدن شیشه آپارتمان و سرقت طلاها و سکه به ارزش 30 میلیون تومان و نیز اموالی از جمله یک دستگاه دی.وی.دی و لپ‌تاپ شده‌اند.

محسن پورساداتی افزود: پس از هماهنگی قضایی، پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت منازل پلیس آگاهی شهرستان شهر قدس قرار گرفت. در ادامه تحقیقات ماموران اطلاعاتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد سرقت‌های مشابه دیگری نیز از اوایل اسفند سال گذشته و روزهای تعطیلات نوروز در دیگر محله‌های این شهر رخ داده و مالباختگان با حضور در کلانتری‌های محل شکایت‌هایشان را ارائه کرده‌اند.

وی یادآور شد: کارآگاهان با جمع‌بندی و بررسی این پرونده‌ها متوجه شدند، منازلی که سرقت شده همگی در طبقه نخست مجتمع‌های مسکونی قرار داشته و تجهیزات ایمنی نداشته‌اند؛ بنابراین کارآگاهان اطمینان یافتند این دزدی‌ها با هم مرتبط است و سارقان از اعضای یک شبکه سرقت هستند.

پورساداتی خاطرنشان کرد: جستجو برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که ماموران اطلاع یافتند یک پسر هجده ساله به نام مجتبی قصد فروش یک دستگاه لپ‌تاپ را دارد که با مشخصات اموال یکی از مالباختگان مطابقت دارد. با به دست آمدن این سرنخ کارآگاهان به‌عنوان خریدار اموال سرقتی، فروشنده اموال را دستگیر کردند.

بازپرس پرونده گفت: در ادامه تحقیقات متهم اعتراف کرد در زمینه دزدی از منازل فعالیت دارد و پس از دوستی با دو متهم سابقه‌دار سرقت‌ها را انجام می‌داده‌اند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد متهم اموالی را که شبانه از منازل مردم سرقت می‌کرده ابتدا به خانه خواهرش در یکی از محله‌های شهر منتقل می‌کرده است.

دستگیری زوج متهم

وی یادآور شد: در پی اعتراف متهم، ماموران به خانه خواهر متهم اعزام و او را همراه شوهرش دستگیر کردند. در بازرسی از این منزل بخش زیادی از اموال سرقتی که عمدتا طلا و جواهر بود، کشف شد. زوج بازداشت شده با انتقال به‌پلیس آگاهی اعتراف کردند، در سرقت‌ها نقشی نداشته‌اند و وظیفه‌شان نگهداری از اموال سرقتی بوده و در قبال این کار از سرکرده باند ـ مجتبی ـ پول می‌گرفته‌اند.

بازپرس پرونده تصریح کرد: در میان اموال سرقتی کشف‌شده یک دستگاه لپ‌تاپ دیگر به دست آمد که مربوط به مالباخته‌ای بود که زمستان سال گذشته شبانه دیوار دفتر کافی‌نت وی تخریب شده و اموال او سرقت شده بود. در این مرحله ماموران به تحقیق دوباره از سرکرده باند سرقت پرداختند که وی ادعا کرد این سرقت را همدستانش مرتکب شده‌اند و او فقط وظیفه فروش اموال سرقتی را داشته است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دو عضو فراری این باند و کشف دیگر اموال سرقتی در حالی ادامه دارد که ارزش اموال سرقتی کشف شده تاکنون بیش از 300 میلیون تومان برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها