منابع رسمی می‌گویند تنها زمانی آزادی گروگان‌ها را اعلام می‌کنند که در خاک ایران باشند

ادامه سکوت منابع رسمی درباره آزادی مرزبانان ربوده شده

درحالی‌که انتظار این بود که دیروز پس از مدت‌ها بلاتکلیفی درباره سرنوشت مرزبانان ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان، سرانجام اطلاعات روشنی درباره آزادی آنان منتشر شود، اما بازهم مسئولان به بیان اما و اگرها و اخبار تائید نشده بسنده کردند تا آزادی قطعی مرزبانان کشورمان همچنان در هاله‌ای از ابهام بماند.
کد خبر: ۶۵۹۵۶۹

هرچند صبح دیروز خبرگزاری ها اعلام کردند که استاندار سیستان و بلوچستان در نشستی خبری تائید کرده که مرزبانان کشورمان که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شده بودند اکنون در اختیار گروه‌های مردمی هستند و تلاش می‌شود تا مسیر امنی برای انتقال این افراد به داخل کشورمان پیدا شود، اما وی عصر دیروز در صفحه شخصی خود تحویل مرزبانان ربوده شده را تکذیب کرد و نوشت: تاکنون همه آنچه در خصوص مرزبانان مطرح شده، بیانیه‌های گروهک بوده و تا این لحظه از طرف هیچ مقام رسمی، خبری مبنی بر تحویل مرزبانان واصل نشده است. به گزارش مهر، وی در بخشی از این پیام یادآور شد: آزادی مرزبانان در زمانی مورد تائید واقع می‌شود که این عزیزان در خاک جمهوری اسلامی ایران و در آغوش گرم ایرانیان جای گیرند. استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با عنایت به مراتب فوق انتساب هر گونه خبری به اینجانب یا استانداری کاملا تکذیب می‌شود.

استاندار در این یادداشت افزود: تلاش‌ها با جدیت در دست اقدام است و ان‌شاءالله به برکت دعای مومنان و خیرخواهان در کوتاه زمان منتج به رهایی مرزبانان می‌شود.

این تکذیبیه درحالی بود که خبرگزاری فارس به نقل از اوسط هاشمی نوشته بود که مرزبانان ایرانی در اختیار گروه‌های «خودی» قرار گرفته‌اند.

به گزارش جام‌جم، پنج مرزبان ایرانی بهمن‌ماه سال گذشته از سوی یک گروهک تروریستی ربوده شدند و گفته می‌شود اکنون چهار مرزبان آزاد شده‌اند. یک مقام آگاه به فارس گفته است که گروهک تروریستی جیش‌العدل قصد دارد پیکر یکی از مرزبانان به شهادت رسیده را از طریق قاچاقچیان به داخل ایران بفرستد و بعد مدعی شود که قتل او در خاک پاکستان نبوده است. پیش از این عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک تروریستی جیش‌العدل در مصاحبه با العربیه گفته بود: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و پیکر جمشید دانایی‌فر همچنان در اختیار این گروه است. وی توضیحی درباره محل نگهداری پیکر دانایی فر نداد.

با این وجود سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته با تاکید بر مواضع پیشین خود، به نقل از مقامات استان بلوچستان مدعی شد که مرزبانان ربوده شده ایرانی وارد خاک پاکستان نشده و در این کشور آزاد نگردیده‌اند. تسنیم اسلم، در گفت‌وگو با تسنیم درباره آزادی چهار نفر از پنج مرزبان ربوده شده کشورمان گفت: ما گزارش‌های رسانه‌های ایرانی را دیده‌ایم اما هیچ اطلاعی درباره آزادی سربازان ایرانی نداریم.

در همین حال رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور هم دیروز با اشاره به اخبار مطرح‌شده درباره آزادی مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل گفت: وزارت کشور اخبار مربوط به آزادی مرزبانان را تائید نمی‌کند و ایران همچنان نگران وضعیت آنان است.

روح‌الله جمعه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: زمانی این خبر از نظر دولت جمهوری اسلامی قطعیت دارد که مرزبانان در قلمرو جمهوری اسلامی ایران واقع در کنسولگری و سفارت ایران در پاکستان و یا در خاک ایران تحویل مقامات کشورمان شوند. وی با بیان این‌که تا این لحظه، دستگاه دیپلماسی کشور اخبار مربوط به تحویل مرزبانان و یا پیکر شهید جمشید دانایی‌فر را به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در خاک پاکستان تائید نمی‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، همچنان دولت پاکستان را مسئول امنیت و حفظ جان مرزبانان ربوده شده ایرانی می‌داند و از دولت پاکستان انتظار داریم تا نهایت تلاش و همکاری خود را برای حل این مشکل داشته باشد.با همه این اطلاعات ضدونقیض، شب گذشته رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تائید خبر آزادی چهار مرزبان ایرانی به فارس گفت: سربازان کشورمان تحویل نیروهای امنیتی ایران شده‌اند. تقی صادقی مسائل امنیتی را دلیل عدم اعلام دقیق ورود این سربازان به ایران اعلام کرد. صادقی همچنین خبر شهادت یک نفر از 5 سرباز ربوده شده را نیز تائید کرد.با این همه به نظر می‌رسد که هنوز برای اعلام خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان باید صبور بود تا با ورود این مرزبانان به خاک کشورمان، خبر آزادی آنان پس از دو ماه رسما تائید شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها