قوه قضاییه اسپانیا اعلام کرد که در سال 2013 میلادی تعداد 54 زن در این کشور اروپایی بدست شوهران سابق یا فعلی خود به قتل رسیده اند. شمار زنان قربانی خشونت خانوادگی در سال جاری میلادی که از دی ماه آغاز شده، نیز تاکنون به 18 نفر در اسپانیا رسیده است.
کد خبر: ۶۵۹۱۳۴
زن کشی در اسپانیا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری مادرید اکتوالیداد، این خبر را امروز خانم «آنخلس کامونا» سخنگوی شورای عالی قضایی اسپانیا اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، سال 2012 میلادی نیز تعداد 52 زن به دست شرکای زندگی خود در اسپانیا به قتل رسیده بودند.

به گفته خانم کامونا، با وجود آنکه بارها از مردم اسپانیا خواسته شده است هر گونه بدرفتاری از سوی شریک زندگی خود را به پلیس و مراجع مربوطه اطلاع دهند تا از وقوع رخدادهای ناگوار برای آنها پیشگیری شود، اما بررسی ها نشان می دهد فقط 11 نفر از 54 زنی که سال گذشته قربانی خشونت خانوادگی شدند، یعنی 20.4 درصد کل قربانیان، چنین شکایتی را مطرح کرده بودند که از این تعداد، 9 نفر تابعیت اسپانیایی داشتند و دو تن دیگر مهاجر بودند.

از میان مجموع قربانیان زن در سال 2013 میلادی نیز 40 نفر اسپانیایی بودند و 14 نفر مهاجران خارجی مقیم این کشور جنوب غربی اروپا به شمار می رفتند.

بر اساس این گزارش، در سال جاری میلادی این وضعیت بهتر شده است زیرا از میان 18 زنی که در ماههای اخیر بدست شوهران فعلی یا سابق خود به قتل رسیدند، شش نفر معادل 33 درصد کل قربانیان شکایتهای خود را در این زمینه به پلیس ارایه کرده بودند.

به گفته سخنگوی شورای عالی قضایی اسپانیا، در سال 2013 میلادی تعداد شش کودک نیز توسط شریک زندگی مادر خود به قتل رسیدند و 42 کودک نیز به دلیل قتل مادرانشان، یتیم شدند.

بر اساس این گزارش، دیدبان نظارت بر خشونت خانگی و جنسی در اسپانیا که وابسته به قوه قضاییه این کشور اروپایی است، از تسلیم 124 هزار و 894 مورد شکایت از بدرفتاری در خانواده ها به پلیس و مراجع قضایی در سال گذشته میلادی خبر داده که این رقم نسبت به سال پیش از آن بطور متوسط 10 شکایت در روز کمتر است. از این تعداد، 67 درصد شکایت معادل 84 هزار و 128 مورد از سوی شهروندان اسپانیایی و 33 درصد معادل 40 هزار و 765 مورد از سوی مهاجران مقیم مطرح شده بود.

محمدرضا نادری – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها