نام فرد معرفی شده برای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به موضوعی جدی در کنفرانس خبری معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تبدیل شد.
کد خبر: ۶۵۸۶۳۶
سکوت وزارت خارجه آمریکا درباره عدم صدور ویزای ابوطالبی

به گزارش واحد مرکزی خبر، ماری هارف معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا شب گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسشهای آنها پاسخ گفت.یکی از خبرنگاران از ماری هارف درباره نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد پرسید ماری هارف در پاسخ گفت.. من هیچگونه جزییاتی درباره پیشینه فردی ندارم که معرفی شده است.

خبرنگار پرسید.. آیا شما اعتبار چنین فردی را زیر سوال می برید؟

ماری هارف پاسخ داد..من هیچ مطلب دیگری در این خصوص ندارم. آیا منظور شما این است که آیا به او روادید داده خواهد شد؟ پاسخ به این سوالها بسیار دشوار است. روند اعطای ویزا کاملا محرمانه است. ما درباره هیچ ویزای خاصی صحبت نمی کنیم. همه آزاد هستند که درخواست ویزا کنند و درخواست ویزای آنها براساس روندی عادی که برای همه استفاده می شود، بررسی می شود. ما در این مورد(خاص) نظری نمی دهیم و پیش بینی نمی کنیم که نتیجه روند به چه صورت خواهد شد.

خبرنگار پرسید.. اگر درخواست روادید حمید ابوطالبی طی شود، آیا ایالات متحده او را در سازمان ملل متحد خواهد پذیرفت؟

ماری هارف در پاسخ گفت.. من نمی خواهم درباره اینکه روند اعطای ویزا به چه صورت خواهد شد اظهارنظر کنم.

خبرنگار پرسید.. آیا این امر سبب خواهد شد مذاکرات هسته ای تحت تاثیر قرار بگیرد؟

ماری هارف در پاسخ گفت.. هیچ نکته بیشتری در این خصوص ندارم که مطرح کنم.

ما در آستانه دور بعدی مذاکرات هسته ای با گروه پنج بعلاوه یک به رهبری اتحادیه اروپا در هفته آینده در وین هستیم . این روند در جریان است. این روند دشوار است اما کار جدی است و برای بار سوم پیگیری می شود.

ماری هارف در ادامه سوالات خبرنگار گفت.. من واقعا هیچ حرف دیگری برای اظهارنظر درخصوص فردی ندارم که گفته می شود به عنوان نماینده دائم یایران در سازمان ملل متحد معرفی می شود. مطمئنا در روزهای آینده در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد اما امروز هیچ حرف دیگری در این باره ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها