لاوروف: تحریم غرب برخاسته از جاه طلبی است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غربی ها هرگاه کسی بر خلاف میل و اراده شان عمل کند، به تحریم متوسل می شوند ، که این برخاسته از جاه طلبی های نئوامپریالی و نوستالژیک است. آنها هرگاه کسی بر خلاف میل و اراده شان عمل کند ، به تحریم ها متوسل می شوند.
کد خبر: ۶۵۸۳۷۰
لاوروف: تحریم غرب برخاسته از جاه طلبی است

سرگئی لاوروف افزود: «زمان استفاده از «باتوم» (زور) در شکل تحریم ها متعلق به گذشته بود و اکنون بهتر است فکر کنیم چگونه می توان همه کشورها را در یک کار و فعالیت مشترک وارد کرد نه این که چگونه شرکا را در انزوا قرار داد و از هم جدا کرد.

وی گفت: حدود 70 کشور در مجمع عمومی سازمان ملل ، با پیش نویس قطعنامه کریمه مخالفت کردند. تعداد این کشورها با احتساب 23 کشوری که اساسا از شرکت در رأی گیری خودداری ورزیدند و رأی ممتنع دادند، به 93 کشور می رسد بنابراین، این نسبت 50 - 50 است. هرچند تبلیغات رسانه ای غرب - که نمی توانم هیچ کلمه دیگری را برای توصیف ماشین تبلیغات رسانه ای آنها پیدا کنم- قصد دارد آن را به عنوان یک پیروزی بسیار بزرگ وانمود کند اما ما بهای آن را می دانیم.

لاوروف افزود: مسکو هیچ برنامه های برای عبور از مرزهای اوکراین ندارد و ما بر این اعتقاد هستیم که قانون اساسی جدید اوکراین باید بدون ابهام وضعیت غیرمتعهد بودن اوکراین را مشخص سازد.

وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: تنها چیزی که ما واقعا می خواهیم این است که کار به صورت جمعی پیش رود و بی قانونی که تعدادی از کشورهای غربی تلاش می کنند مخفی کنند و اوضاع اوکراین را خوب جلوه دهند متوقف شود تا آنها متوجه مسئولیت های خود بشوند.

در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

خبر دیگر ینکه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آراء کمک مالی به اوکراین را تصویب کردند، اما این اقدام دست کم تا هفته آینده به صورت قانون در نخواهد آمد.

دستیاران کنگره آمریکا در این باره اعلام کردند مجلس نمایندگان، بدون تصویب نسخه نهایی این قانون به جلسه خود پایان داد. ادامه بررسی این موضوع در تاریخ اول ماه آوریل و زمانی که اعضای مجلس نمایندگان بار دیگر گرد هم بیایند، انجام خواهد شد.

بر اساس این قانون، مبلغ یک میلیارد دلار به صورت وام در اختیار کیف قرار خواهد گرفت. همچنین بر اساس این قانون، مبلغ 150 میلیون دلار به اوکراین و کشورهای همسایه آن کمک مالی خواهد شد. بخشی از این قانون نیز مربوط به تحریم های روسیه است که بابت اقدام این کشور در الحاق کریمه پیگیری می شود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها