اگر منتظر هستید که نسخه نمایش‌خانگی فیلم بیرون بیاید و فیلم را روی صفحه تلویزیون ببینید باید بگویم که یک اشتباه می کنید و یک ظلم.
کد خبر: ۶۵۸۲۳۳
پنج فیلم اکران نوروزی را حتما در «سینما» ببینید

بعضی ها می‌گویند هر فیلمی ارزش دیدن ندارد اما اگر خود را جای یکی از عوامل فیلم بگذارید و چرخه‌ی بیمار تولید فیلم سینمایی از زمان ارائه طرح، گرفتن پروانه ساخت، سختی های تولید و پس از تولید فیلم را نگاه کنید. به خود می‌گویید هر فیلمی ارزش یک بار دیدن را دارد.

اصلا به عوامل فیلم کاری نداریم و فرض محال را بر این بگذاریم که فیلم‌ساز از صف طولانی تماشاگرانی که برای دیدن فیلمش آمده‌اند لذت نمی‌برد و فرض ممکن را بر این بگذاریم که فیلم‌ساز قبل از نمایش فیلم، همه‌ی هزینه‌ی مالی ساخت فیلم را جبران کرده است و سود هم برده است.

اما نکته‌ای که وجود دارد سینمادار است. اگر منتظر هستید که نسخه نمایش خانگی فیلم، بیرون بیاید و فیلم را روی صفحه تلویزیون ببینید باید بگویم که یک اشتباه می‌کنید و یک ظلم.

اشتباه اینکه لذت تماشای فیلم در جمع را از دست داده‌اید و در کنج خانه فیلمی سینمایی را در قطع تلویزیونی دیده اید و ظلم هم از این بابت که سینماداران کشور در تمام طول سال به امید فروش فیلم‌ها در انتظار بهترین فصل اکران که روزهای نوروز است نشسته‌اند. سینماداری که ممکن است فروش کم فیلم در سینمایش باعث اخراج یکی از پرسنل مظلوم سالن سینما شود.

اکثر سینماها وضعیت رفاهی مناسبی ندارند. اگر دوست دارید که سینماها سال 93 را خوب شروع کنند باید رفت و فیلم های سینمایی را دید. خوشبختانه فیلم های اکران نوروزی امسال از تنوع موضوعی و فرم برخوردار هستند. پس به خاطر اینکه لذت فیلم دیدن در جمعی که سینما در سبد فرهنگی‌شان هست را از دست ندهید، به سینما بروید و به این فکر کنیم که هر فیلمی ارزش یک بار دیدن را دارد.

گزارشی که می خوانید معرفی اجمالی از پنج فیلم مهم اکران نوروزی است که به سر گروهی سینما های آزادی، استقلال، قدس، آفریقا، فرهنگ اکران می شوند.

دیالوگهای فیلم «چ» در نوروز 92 خاطره بازی با دیالوگهای «آژانس شیشه ای» در نوروز 76

فیلم «چ» آخرین حرف ابراهیم حاتمی کیا درسینمای ایران است که روایت 48ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در غائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب است. 21 اسفندماه شروع اکران نوروزی، آخرین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی کیا به سرگروهی سینما ازادی است. این بار برای دیده شدن فیلم ابراهیم حاتمی کیا یک وفاق جمعی وجود دارد. نوروز 76 اگر خاطره دیالوگهای «حاج کاظم» و «سلحشور» در فیلم سینمایی «آژانس شیشه ای» در ذهن مردم جای گرفت این بار در نوروز 92 دیالوگهای شهید اصغر وصالی و شهید چمران، شهید فلاحی و دکتر عنایتی در خاطر همه باقی خواهد ماند.

«طبقه حساس» یا «طبقه هساث»

فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی فیلمی در ژانری کمدی است که فیلم نامه آن‌را پیمان قاسم‌خانی در طی دوسال نوشته است و رضا عطاران برای ایفای نقش در این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است. اکران نوروزی این فیلم از پنجشنبه 15 اسفند به سرگروهی سینما استقلال، آغاز شده است و اگر در پوستر فیلم‌ها هر دو نام «طبقه حساس» و «طبقه هساث» استفاده شده است زیاد حساس نشوید چون این هم بخشی از طنازی های این فیلم است.

«خط ویژه» فیلمی جوانانه

کارگردانی جوان در کنار عوامل فیلم جوان و بازیگران جوانی یک تریلر اجتماعی و شهری را ساخته که به مسائل جوانان و جامعه امروز می‌پردازد. «خط ویژه» سومین فیلم بلند سینمایی مصطفی کیایی است که از چهارشنبه 14 اسفند به سرگروهی سینما آفریقا، اکران نوروزی خود را شروع کرد تا سهم جوانها از روایت پویا و جوانانه در پرده سینما خالی نباشد.

«خط ویژه» سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران و دیپلم افتخار نقش دوم مرد برای بازی میلاد کی‌مرام را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

«با دیگران» سهم سینمای اجتماعی از پرده سینمای نوروزی

اولین ساخته بلند سینمایی ناصر ضمیری آخرین فیلمی بود که به جمع اکران‌های نوروزی 93 اضافه شد تا در گروه سینمایی فرهنگ اکران خود را آغاز کند.

«با دیگران» داستان زنی به نام آرزو است که به دلیل سقط جنین‌های مکرر امید خود را به داشتن فرزند از دست داده است و زندگی مشترک او با امیر حسین در شرایط بحرانی قرار دارد. طاهره دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه مسیر تازه ای را در برابر این زوج جوان قرار می دهد. آزادی یعقوب شوهر سابق طاهره از زندان روابط زندگی امیرحسین، آرزو و طاهره را پیچیده می کند. هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، حسین محجوب، لیلا زارع، حمیدرضا آذرنگ و ... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

»معراجی ها» فیلم مسعود ده نمکی

معراجی‌ها فیلمی که زودتر از فیلم های دیگر به سینماها آمد تا کمکی به گیشه سینماها باشد. مسعود ده‌نمکی و چندگانه‌هایش، نامهایی دوست داشتنی برای سینمادارها هستند و همه این آثار در اکران نوروزی حضور داشته اند.

پنجمین ساخته ده نمکی از دوم اسفندماه 92 با سرگروهی سینما قدس به نمایش درآمد و از همان روز اول که گیشه های سینما را پر پول کرد. زنده‌یاد محمدجواد شریفی‌راد و محسن روزبهانی برای فیلم «معراجی‌ها» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی در این جشنواره شدند. (خبرگزاری تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها