رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس :

برنج هندی آلوده همچنان وارد می‌شود

اگر نرخ جهانی برنج را بر اساس دلار آزاد سه هزار تومانی محاسبه کنیم با احتساب تعرفه 12 درصدی واردات برنج و هزینه حمل و نقل نرخ تمام شده آن در ایران حدود 1300 تومان می‌شود. این در حالی است که هم اکنون این نوع از برنج به قیمت چهار هزار تومان در کشور به صورت رسمی به فروش می رسد. بر این اساس سودی بالای 200 درصدی نصیب واردکنندگان برنج هندی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۲۰۹
برنج هندی و کلاهبرداری از مردم

به گزارش خبرگزاری «نسیم» رانت موجود در واردات برنج هندی بسیار بیشتر از رقم اعلام شده است. دبیر انجمن برنج ایران در گفتگو با «نسیم» ضمن تایید مطالب گفته شده از واردات برنج هندی از سوی چند شرکت خاص و با ارز مرجع 1226 خبر داد و گفت: انجمن واردکنندگان برنج در جلسه اتاق بازرگانی اعلام کردند که واردات برنج هندی برای آنها حدود 1350 دلار در هر تن تمام می شود در حالی که بر اساس اعلام فائو نرخ جهانی برنج هندی حدود 378 دلار در هر تن است.

جمیل علیزاده افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت سرانه مصرف برنج هر نفر سالانه 37 کیلوگرم است اما وزارت صنعت سرانه هر نفر را 44 کیلو گرم اعلام کرده است که با احتساب همان 44 کیلو گرم وزارت صنعت میزان نیاز به واردات برنج کشور بر اساس میزان تولید داخل یک میلیون و 200 هزار تن است اما بر اساس آمار میزان واردات برنج تا هفته اول بهمن‌ماه امسال یک میلیون و 600 هزار تن بود که 400 هزار تن بیش از نیاز کشور بر اساس سرانه اعلامی وزارت صنعت برنج وارد شده است.

درخواست کری از ایران

وزیر امور خارجه آمریکا به مناسبت هفتمین سال ناپدید شدن جاسوس سازمان سیا، از ایران خواست تا همکاری سازنده ای با واشنگتن برای روشن شدن وضعیت وی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه جان کری آمده است: رابرت لوینسون هفت سال قبل در جزیره کیش ناپدید شد. او یکی از افرادی است که در تاریخ آمریکا بیشترین مدت زمان را ناپدید بوده است.

در بیانیه کری بدون توجه به اینکه ایران ادعای مفقود شدن او در کیش را رد کرده و همچنین مشخص شده که وی جاسوس سازمان سیا بوده است، آمده: لوینسون برای یک کار تجاری به جزیره کیش در ایران سفر کرده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود می نویسد: احتراما از دولت ایران می خواهیم تا از طریق همکاری سازنده با ما تحقیقاتی را در خصوص لویسنون انجام دهد تا در مورد وضعیت وی مطمئن شویم.

پشت پرده حکومت عربستان

یکی از اعضای ارشد جداشده از آل سعود در گفتگو با یک سایت مصری افشاگریهای جدیدی را درباره فضای پشت پرده اطلاعاتی و امنیتی در عربستان انجام داده است.

به گزارش مهر، شاهزاده خالد آل سعود که از خاندان حاکم بر عربستان جدا شده است اخیرا گفتگویی با سایت مصری الشعب داده است که فیلم ویدئویی آن منتشر شده است.

وی از آل سعود همچنین با انگشت نهادن بر موضوع عدم مشارکت مردمی در شکل گیری حکومت و تصمیم گیریها در عربستان، افزود: ما در عربستان شاهد تفکیک قوای اجرایی، قانونگذاری و قضایی نیستیم و این مسئله کرامت شهروندان سعودی را پایمال کرده است.

وی با اشاره به نگرانی شدید آل سعود از قیامهای عربی، پیش بینی کرد در برهه پیش رو شاهد افزایش اقدامات سرکوبگرانه و دستگیری مردم عربستان باشیم.

خالد آل سعود، با اشاره به تماسهای پشت پرده و مستحکم میان نظام سعودی و آمریکا، افزود: واشنگتن از سرنگونی آل سعود نگران است و هیچ اهمیتی به مسائل حقوق بشری و آزادیها در عربستان نمی دهد.

هدیه ویژه داعش برای زنان سوری

گروهک تروریستی دولت اسلامی شام و عراق موسوم به داعش همزمان با روز جهانی زن از تشکیل یک گردان زنانه دیگر در شهر «الطبقه» استان رقه خبر داد.

به گزارش مشرق، اخبار رسیده از یک مقام آگاه محلی حاکی از آن است که گروهک تکفیری داعش دفتر مرکزی اداره مالیات شهر در خیابان «فایز منصور» را به عنوان مقر اشغال کرده و به این گردان جدید زنانه نیز تمام وظایف گردان «ام ریان» تونسی را واگذار نموده است.

این مقام آگاه افزود: هدیه داعش به زنان شهر «الطبقه» به مناسبت روز جهانی زن تشکیل گردانی زنانه برای مجازات، بازداشت، شکنجه و اهانت است . همه چیز بر زنان سوری ممنوع است و به نظر آنها زن باید در خانه حبس شود و اگر قصد بیرون آمدن داشت باید با روبنده ظاهر شود و مخالفت یا این دستور مساوی با شلاق خوردن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
اجرشان با خدا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها