دختران ملک عبدالله پادشاه عربستان که به علت انتقاد از سیاست های پدر درباره زنان، زندانی شده اند، از سکوت دولت های غربی دربرابر بدرفتاری رایج با زنان در این کشور انتقاد دارند.
کد خبر: ۶۵۴۶۱۰
پادشاهی که دختران خود را زندانی می کند

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه چهار تلویزیون انگلیس ، ملک عبدالله هشتاد ونه ساله چهار دختر خود را به مدت سیزده سال از تماس با دنیای بیرون محروم کرده است .

جرم آنها ابراز مخالفت با محدودیت هایی بوده است که علیه زنان در دولت پدرشان اعمال می شود.

همسر دوم ملک عبدالله که اکنون در لندن در تبعید به سر می برد، در مصاحبه ای تلویزیونی گفت : قدرت ملک عبدالله و پسرانش آنها را کور کرده است. من چه می توانم به کسی بگویم که از آنچه درباره دخترانش روا داشت، احساس گناه نمی کند ؛ دخترانی که از گوشت و خون او هستند».

العنود فیاض افزود : 4 دخترم در شرایط نگران کننده ای به سر می برند و در مجموعه ای شبانه روزی تحت نظر قرار دارند».

شاه دخت سحر از طریق ایمیل گفت :«پدر ما گفته است ما هیچ راهی به بیرون نداریم و پس از مرگ او برادرانمان این رویه را ادامه خواهند داد و بازداشت و بدرفتاری با ما را ادامه می دهند».

ذکرخیر احمدی‌نژاد دراوکراین

خبرنگار شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی وبلاگ خود از محبوبیت ایران در میان مردم شبه جزیره کریمه و شهر استوپول گزارش داده و نوشته است: مردمی که دوربین ما چشم‌شان را گرفته بود، با بی‌بی‌سی مشکل داشتند. صرفاً به دلیل این که یک رسانۀ غربی است. دقیقاً نمی‌دانستند مال کجاست، اما غربی بودنش ضامن نفرت‌شان بود.

تا گفتیم از بخش فارسی بی‌بی‌سی هستیم و برای ایران برنامه تهیه می‌کنیم، چهره‌ها به یکباره باز شد و مزین با لبخند: «ایران؟ خب ایران که دوست ماست! شما حرف حق را به مردم می‌رسانید!» ذکر خیر احمدی‌نژاد از گوشه و کنار ازدحام فوران می‌کرد. این جمعیت ایران را دوست داشتند، به خاطر احمدی‌نژادش.

وی در عین حال به چهره نامطلوب کشورهای غربی در افکار عمومی مردم شهر استوپول اشاره کرده و نوشته است: یک مرد روس آمد و پرسید که ما از چه شبکه‌ای هستیم و چرا آرم شرکت‌مان روی دوربین و دستگاه‌هایمان نیست. می‌گفت حتماً باید آرم شرکت‌تان را داشته باشید، وگرنه ممکن است مردم فکر کنند که شما از شبکۀ ۵ (اوکراین) هستید و به خدمت‌تان برسند.

اما با غربی‌ها سخت نامهربان بود این شهر ارجمند. به رستورانی رفتیم که مثل تقریباً همۀ دیگر اماکن عمومی این شهر تلویزیون روسیه در آن روشن بود. گزارشگر شبکه «۲۴» روسیه با شادی و مسرت آشکار می‌گفت: «شهردار خارکف می‌خواست پرچم اوکراین را بر فراز ساختمان شهرداری برگرداند، اما مردم مانعش شدند و همان طوری که می‌بینید، پرچم سه‌رنگ ما همچنان بر فراز این ساختمان برافراشته است!»

فضاسازی حقوق بشری علیه ایران

تلویزیون آمریکا در گزارشی به فضاسازی حقوق بشری علیه ایران در قالب دیدارهای اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی پرداخت.

نرگس محمدی در گفت و گو با تلویزیون آمریکا در خصوص ملاقات خود با اشتون گفت: خانم اشتون یک دعوتنامه ای فرستاده بود که من قبول کردم این دیدار انجام شود، این یک دیدار مفصل بود که چند ساعتی طول کشید و محور صحبت های ما در رابطه با حقوق بشر، حقوق زنان، وضعیت زنان در شرایط فعلی کشور ایران و همین طور بحث جامعه مدنی بود.

وی افزود:من واقعاً توقع چنین برخوردی را از کسی که برای اولین بار می آید نداشتم و خیلی روی من تاثیر گذاشت، خانم اشتون گریه کرد و خانمی که همراه ایشان بود هر دو گریه کردند.

تلویزیون آمریکا به نقل از یک فعال حقوق زنان گفت: نمی توانیم تصور کنیم که چنین دیداری بدون اطلاعات مقامات ایرانی صورت گرفته باشد، البته این مورد اول نیست دو ماه قبل هم وقتی هیئت اروپایی با خانم نسرین ستوده و آقای جعفر پناهی دیدار کردند شاهد اعتراضات از داخل ایران بودیم تا حدی که حتی وزیر اطلاعات را به صحن علنی مجلس خواستند.

شکایت جدید علیه مرتضوی و زنجانی

وکیل مدافع حدود هزار نفر از کارگران از ثبت شکایت موکلانش علیه متخلفان پرونده تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.

خلیل بهرامیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: حدود هزار نفر از کارگران شرکتها و کارخانه های تولیدی کشور علیه متخلفان پرونده تامین اجتماعی شکایتی را مطرح کردند که این شکایت در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ثبت شده است.

وی افزود: در این شکایت دادخواست علیه مدیرعامل سابق تامین اجتماعی، (ب ز) میلیاردر معروف پرونده نفتی، دو معاون دولت دهم و 37 نفر از نمایندگان مجلس که کارت هدیه دریافت کرده اند، شکایت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
irani
Germany
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
تنها یك دلیل وجود دارد كه بخاطر احمدی نژاد به ایران احترام بزارند ،ان هم حتما از جیب ملت، آنجا را آباد كرده باشد.

نیازمندی ها