صوفی در اجلاس سراسری نماز تاکید کرد

ترویج هنرمندانه نماز در صداوسیما

معاون صدای سازمان صداوسیما در سومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز که در استان همدان برگزار شد با تاکید بر رابطه دوسویه بین هنر و نماز گفت: ما می‌توانیم با بهره بردن از ابزار هنر به بهترین شکل دین را معرفی کنیم و صداوسیما در طول این سال‌ها اهتمام ویژه در ترویج هنرمندانه نماز داشته است.
کد خبر: ۶۵۳۲۰۳

محمدحسین صوفی، در سومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز گفت: اسلام برای نماز مرتبه بالایی قائل است، تا جایی که نماز را ستون و خیمه دین می‌داند.

وی ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید من جن و انس را نیافریدم، مگر برای آن که عبادت کنند. از منظر همه عرفا بهترین و برترین عبادت نماز است. ما با نماز در برابر خداوند اظهار بندگی، خشوع و خضوع می‌کنیم. حال این پرسش‌ها مطرح می‌شود که تکلیف کسانی که دستی در کار فرهنگ و هنر و رسانه دارند در ارتباط با نماز چیست؟ اصحاب فرهنگ و هنر در رسانه چگونه می‌توانند آنچه را که اولیای دین درباره اهتمام به نماز خواسته‌اند اجرایی کنند؟

صوفی تاکید کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه باید کاری کنند که این فریضه الهی به بهترین شکل در جامعه مطرح شود، آنچنان که زیبنده یک جامعه دینی است. نماز در تار و پود حیات فردی و جمعی مردم ما تجلی پیدا کرده است. پرداختن به این اصل مهم ضرورت تولید برنامه‌های جذاب و تاثیرگذار با موضوع نماز را بیشتر می‌کند.

معاون صدا با اشاره به این مساله که پرداخت به موضوع نماز نیازمند فکر و اندیشه بسیج وار همه هنرمندان و فرهنگیان است، گفت: برگزاری جشنواره‌های سراسری با موضوع نماز می‌تواند الگوهای خوبی در اختیارمان بگذارد و با ارزیابی شرکت کنندگان می‌توان زمینه استعداد آنها را کشف کرد و با بررسی نقاط قوت و ضعف کارهای شایسته‌ای با این محوریت انجام داد.

معاون صدا با اشاره به فعالیت سال‌های اخیر رسانه ملی در حوزه تولیدات دینی گفت: خوشبختانه با وجود انبوه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، اهتمام ویژه‌ای در ترویج و گسترش نماز شده و در این رابطه صداوسیما نقش تاثیرگذاری داشته است.

همچنین رسانه ملی در تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوع اذانگاهی و آثار نمایشی اعم از فیلم و سریال با محوریت نماز عملکرد موفقی داشته و همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اعم از داخلی و بین‌الملل در این باره گام‌های محکمی در حوزه تولیدات نمایشی و غیرنمایشی با موضوع نماز برداشته‌اند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام قراتئی هم سخنرانی کرد و از سازندگان منتخب آثار با محوریت نماز قدردانی شد. در این مراسم از نرگس آبیار، کارگردان فیلم شیار 143 قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها