آزمایش DNA اسرار قتل زن جوان و 2 دختر خردسال را فاش کرد

اثبات بی‌گناهی 2 متهم به قتل پس از‌22 سال

جسد زن جهانگرد اهل کلرادو که مدتی پیش مفقود شده بود، سرانجام در یک منطقه پوشیده از درخت در تگزاس پیدا شد. مقامات گفته‌اند تا زمان اعلام نتایج پزشکی قانونی، جزئیاتی درباره چگونگی مرگ این زن اعلام نخواهند کرد. این زن که لین بیردن نام دارد، اخیرا بعد از 22 ماه جهانگردی در نقاط ناشناخته دنیا با همسرش به آمریکا بازگشته بود.
کد خبر: ۶۵۲۸۰۷
معمای مرگ زن ماجراجو

این زن و شوهر که دو سال پیش در یک باغ وحش با هم ازدواج کرده بودند، فقط با یک کوله پشتی به ناشناخته‌ترین نقاط دنیا سفر کردند. زوج ماجراجو گزارش سفرهای خود را در وبلاگ‌شان می‌نوشتند. آنها قبل از این‌که جهانگردی را شروع کنند، به نقاط مختلف آمریکا و کانادا هم سفر کردند و پس از آن راه خود را در اقیانوسیه، آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی پیش گرفتند و از کشورهای نیوزیلند، چین، سنگاپور، میانمار، کامبوج،هند، رواندا، مصر، صربستان، اکراین، لیتوانی و بولیوی دیدن کردند.

آنها گزارش‌های تصویری از حضورشان در کمپ قله اورست، بحرالمیت، کلیمانجارو، آبشارهای ویکتوریا در آفریقا و زمین‌های نمک بولیوی منتشر کردند.

مقامات اعلام کردند جسدی که گمان می‌رود متعلق به این زن سی‌و سه ساله است، در منطقه گاردن ریج ـ که جنگلی کوچک در تگزاس است ـ پیدا شده است. آخرین بار او روز هفدهم ژانویه (بیست و هفتم دی) از خانه خانواده شوهرش بیرون آمد و برای گردش یکساعته به گاردن ریج رفت اما هرگز به خانه برنگشت. خانواده او پس از کشف جسدش، مرگ او را در صفحه فیس بوکی که برای جستجوی او راه‌اندازی کرده بودند، اعلام کردند. آنها در پیام خود نوشتند: لین زنی قوی و دوست داشتنی بود. دل‌مان برایش تنگ خواهد شد. تنها چند ساعت قبل از این‌که جسد کشف شود، آنها در این صفحه دوستانشان را به امید تشویق کرده بودند: تسلیم نشوید ما هنوز امیدوار هستیم. اما امیدها پس از آخرین تماس پلیس با خانواده قربانی، به یاس مبدل شد. پلیس در تماس با همسر لین گفت جنازه‌ای را در محوطه پوشیده از درخت در نزدیکی خانه او پیدا کرده است. بازپرس جنایی پس از کشف جسد اعلام کرد: اطلاعات بیشتر پس از نظر پزشکی قانونی اعلام خواهد شد. فعلا از حدس و گمان می‌پرهیزیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم به حریم شخصی این خانواده احترام بگذارند و اجازه دهند آنها مراسم سوگواری خود را برگزار کنند. قطعا آنها از نظر روحی وضع مناسبی ندارند و باید اجازه داد این دوران را در آرامش سپری کنند.

بیردن و شوهرش، ماه دسامبر بتازگی از سفر ماجراجویانه خود به دور دنیا بازگشته بودند. آنها ابتدا مدت کوتاهی را در ایالت جورجیا گذراندند و سپس برای دیدن خانواده شوهر به گاردن‌ریج در شمال شرقی سن آنتونیو رفتند.

خانواده لین بیردن قبل از پیدا شدن جسد گفته بودند احتمال دارد او کشور را ترک کرده باشد؛ زیرا پس از دو سال سفر ماجراجویانه، برگشتن به زندگی عادی برای او دشوار بود. او افسرده و ناراحت بود و دلش نمی‌خواست یک جا بماند.

پس از گم شدن لین، خانواده و دوستان او با همکاری پلیس، جستجوی گسترده‌ای را برای یافتن او آغاز کردند.پلیس اعلام کرده احتمال این‌که مرگ لین بیردن، قتل باشد ضعیف است اما تا روشن شدن جنبه‌های پنهان پرونده باید صبر کرد.

خانواده لین بیردن اعلام کرده بودند وضع جسمانی و روحی او ثابت نیست و او در شرایط آسیب‌پذیری قرار دارد البته هنوز صحت این موضوع از سوی پلیس و پزشکی قانونی تائید نشده است.

پلیس اعلام کرده است- هنوز برای اظهار نظر درباره این‌که مرگ لین بر اثر جنایت بوده یا به مرگ طبیعی فوت شده، زود است. البته تحقیقات تا رسیدن به نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت. نخست باید نحوه مرگ لین بیردن مشخص شود و از این ‌رو نتیجه پزشکی قانونی اهمیت بسیاری دارد. لین بیردن که از طریق وبلاگش​ در فضای مجازی معروف شده بود، شخصیت محبوبی بود. مرگ او عده زیادی را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده و پیام‌های زیادی در فضای مجازی در این باره منتشر شده است. همه از این زن ماجراجو به نیکی یاد می‌کنند./ ضمیمه تپش

مترجم: سارا لقایی

منبع: میرور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها