معاون وزیر ورزش و جوانان:

سایت های همسریابی غیرقانونی است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تمام سایت های مجازی و موسسات همسریابی غیرقانونی است و با آنها برخورد می شود.
کد خبر: ۶۵۲۱۹۹
سایت های همسریابی غیرقانونی است

محمود گلزاری امروز سه شنبه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: تمام سایت های اینترنتی و موسساتی که به امر همسریابی برای جوانان در کشو می پردازند، غیرقانونی هستند و مسوولان با آنها برخورد می کنند.

وی با اشاره به تفاوت همسریابی و همسرگزینی، افزود: همسریابی به این مفهوم است که جوانی علاقه مند ازدواج است ولی همسری پیدا نمی کند و از مرکزی می خواهد تا برای وی همسر مناسب پیدا کند که معاونت جوانان وزارت ورزش با آن کاملا مخالف است.

گلزاری با اشاره به این که وظیفه ما در معاونت جوانان «همسر گزینی» است، اظهار کرد: در این حالت زوجین و خانواده ها دو ضلع مثلث هستند و کارشناسان مربوطه در ضلع سوم قرار می گیرند.

وی افزود: در همسرگزینی ما به زوجین کمک می کنیم، انتخاب مناسبی داشته باشند ولی در روند پیدا کردن همسر دخالتی نداریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین درباره کارشناسانی که می توانند در این روند به زوجین کمک کنند، گفت: در این ارتباط توافقی با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره که یک نهاد علمی و صنفی است، انجام شده است.

گلزاری افزود: این کارشناسان باید علاوه بر داشتن پروانه سازمان نظام روان شناسی و مشاوره برخی از قوانین معاونت جوانان وزارت ورزش را رعایت کنند.

وی اضافه کرد:این کارشناسان باید دوره ها آموزشی را که در وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود، طی کنند.این افراد با این شرایط با تابلو هایی که آرم وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روان شناسی دارد، می توانند از خردادماه سال آینده به مشاوره جوانان در امر همسرگزینی در مراکز مشاوره ازدواج بپردازند.

گلزاری با اشاره به تخلف برخی از موسسات خیریه که به امر جمع آوری جهیزیه برای افراد کم درآمد می پردازند، گفت: برخی از موسسات سودجو با مراجعه به افراد خیر از آنان کالاهایی را با عنوان جهیزیه و یا تخفیف ویژه دریافت می کنند ولی آنها را به افراد نمی رسانند و اقدام به فروش این کالاها می کنند که تخلف است.

وی تاکید کرد : برای جلوگیری از این گونه اتفاق ها موسسات خیریه موظف شده اند تا مجوز فعالیت خود را از وزات کشور بگیرند.

گلزاری همچنین افزود: کارخانه دارها می توانند در صورت مشاهده مجوز موسسات خیریه کالاهای را با تخفیف بدهند.

وی اظهار کرد: معاونت جونان وزارت ورزش قرار است لوح آموزشی با محتوای آموزشی چگونگی رفتار با همسران در سال های ابتدایی ازدواج تهیه کند و در این جهیزیه قرار دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: قرار است در پایان سال 93، آمار طلاق را مشاهده کنیم و بررسی کنیم که آیا این گونه برنامه ها تاثیری بر کاهش آمار طلاق داشته است؟(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها