مشروح سخنان طیب‌نیا در اجلاس خبرگان

تورم سال آینده به زیر ۱۵ درصد خواهد رسید

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که بورس ایران امسال در منطقه خاورمیانه و جهان بهترین شرایط را داشته است، تاکید کرد: روزهای بسیار خوشی در پیش است.
کد خبر: ۶۵۱۱۸۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی طیب‌نیا گفت: از ابتدای سال تاکنون شاخص کل بورس حدود 120درصد افزایش داشته که ناشی از اعتمادی است که مردم به دولت و سیاست‌های دولت پیدا کرده‌اند. وی تصریح کرد: مردم مطمئن هستند که بخش تولید در حال خروج از رکود و سودآوری بنگاه‌های اقتصادی در حال افزایش است و این اعتماد مردمی سبب می‌شود نقدینگی وارد بازارسرمایه شود. وزیر اقتصاد اظهار کرد: نوسان‌ها و التهاب‌های اخیر موقتی و گذراست و بورس در مسیر باثبات حرکت خواهد کرد. طیب‌نیا افزود: دولت هم تلاش می‌کند وسعت بازار توسعه یابد و مردم منابع خودشان را وارد بازار ثانویه کنند و همزمان با آن ‌دنبال توسعه بازار اولیه هستیم تا بنگاه‌های مالی برای تأمین مالی بلندمدت به بازار اولیه بورس بیایند و مطمئن باشند بورس روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت.

در همین حال معاون بازار شرکت بورس از حضور ۸۰ درصدی حقیقی‌ها در معاملات بازار سهام خبر داد و گفت: حقوقی‌ها نقش بسیار کمرنگی در خرید و فروش دارند. علی صحرایی در گفت‌وگو با فارس، با ارائه آماری از وضع معاملات بورس تهران تأکید کرد: این روزها بازار را سهامداران حقیقی‌ها می‌چرخانند، به عبارت دیگر در اولین روز معاملاتی هفته بورس تهران بیش از 80 درصد حقیقی‌ها خریدار و 71 درصد نیز فروشنده بودند.

سهام 6 شرکت دولتی واگذار می‌شود

از سوی دیگر سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد، سهام شش شرکت دولتی را این هفته در بورس و فرابورس واگذار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، بلوک 17 درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس به قیمت تابلو بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه 30 درصد به شرط آن که از 22 هزار و 251 ریال کمتر‌نباشد، امروز عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها