اعلام رتبه برتر دانشگاه‌های ایرانی در 30 رشته

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، آخرین وضع دانشگاه‌های ایرانی را در 30 رشته دانشگاهی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۱۰۷۲
اعلام رتبه برتر دانشگاه‌های ایرانی در 30 رشته

به گزارش مهر، جعفر مهراد افزود: دانشگاه تهران در رشته فلسفه و دانشگاه آزاد اسلامی ایران در رشته زبان و ادبیات انگلیسی رتبه اول کشوری را در بین تمام دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، آزاد اسلامی، صنعتی اصفهان و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کرده‌اند.

مهراد عنوان کرد: در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم در بین دانشگاه‌های کشور قرار دارند. در علوم زمین و دریا دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی تهران رتبه‌های اول و دوم کشوری را در اختیار دارند.

به گفته این مقام مسئول، در رشته ریاضی رتبه‌های اول تا سوم به دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر تعلق دارد. دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و صنعتی امیرکبیر در رشته‌های مهندسی مکانیک و هوافضا به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا پنجم کشوری شده‌اند.

مهراد خاطرنشان کرد: در رشته محیط‌زیست (علوم محیطی) رتبه دانشگاه تهران و بعد از دانشگاه تهران، دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی گلپایگان و علم وصنعت ایران به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

در رشته فیزیک و نجوم دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، علوم و فنون کاربردی، صنعتی اصفهان و صنعتی امیرکبیر به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم کشوری نشسته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها