در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع:

روحانی: روی عزت و منافع ملی معامله نمی‌کنیم

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام دستگاه ها بتوان با مفسدان اقتصادی مقابله کرد

روحانی: افراد «متمکن» با یارانه خداحافظی کنند

رئیس‌جمهور در آخرین روز سفر خود به استان هرمزگان، پنجشنبه در نشستی با منتخبان این استان با اشاره به مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: درخواست ما از مردم این است که وقتی فرم جدید یارانه ارائه می‌شود، پرنکنند و با یارانه خداحافظی کنند.
کد خبر: ۶۵۰۸۱۴

به گزارش ایرنا، حسن روحانی با مطرح کردن این پرسش که آیا خوب است با برداشت پول از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حتی از خزانه 45 هزار تومان به طور مساوی به همه در کشور بدهیم، گفت: آیا این راه درستی است؟ می‌گوییم اصلاح کنیم، می‌گویند این کار را نکنید، ممکن است عده‌ای ناراحت شوند.

روحانی تصریح کرد: نتیجه ادامه این روند آن می‌شود که بخش‌های انرژی روزبه‌روز بدتر می‌شود و بخش‌های دیگری همچون درمان اصلاح نمی‌شود. وی از مردم خواست همه وارد عمل شوند و گفت: مردم باید کمک کنند و همه دست به دست هم دهند و لازم است به فکر آیندگان و کشور باشیم. روحانی با تاکید بر این که دولت موظف به اجرای قانون است، ادامه داد: حتی اگر کسی نیاز دارد بگوید من یارانه نمی‌گیرم تا بهداشت و درمان کشور و محیط زیست درست شود.

جزئیات بیشتر از پرونده بابک زنجانی

رئیس‌جمهور گفت: گروهی به عنوان دور زدن تحریم‌ها منافع ملت را دور زدند و پول ملت را برداشتند که امیدواریم همه دستگاه‌های کشور بتوانند این پول را به بیت‌المال بازگردانند. وی ادامه داد: وقتی اولین محموله نفت خام را به یک نفر دادند، می‌توانستند منتظر بمانند که آن را بفروشد و پولش را بیاورد و بعد محموله بعدی را به او بدهند، اما نه‌فقط این کار نشده بلکه پول نقد هم به او داده‌اند. روحانی گفت: دو میلیارد و 600 میلیون دلاری که گفته می‌شود همه‌اش پول نقد نیست، بخش بزرگی از آن پول نقدی است که به آن فرد دادند تا بدهی‌های ما را در نقاط مختلف پرداخت کند. رئیس‌جمهور ادامه داد: هنگامی که 3000 میلیارد تومان اختلاس مطرح شد، دهان‌ها بازماند، اما رقم دیگر 3000 میلیارد تومان نیست بلکه 9000 میلیارد تومان است و تازه ما مطمئن نیستیم که همه‌اش همین باشد بلکه شاید چیزهای دیگری هم باشد که کشف شود و به دست آید.

اشراف اطلاعاتی نداشته باشیم غافلگیر می‌شویم

وی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این ‌که قدرت بازدارندگی، اساس راهبرد دفاعی کشور است، گفت: همین قدرت نظامی و توان بازدارندگی بالای ما اجازه نمی‌دهد دشمن به کشور ما چشم طمع داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی اظهار کرد: برای حراست از حدود 2000 کیلومتر مرز آبی در جنوب کشور، کار بزرگی باید انجام شود که امروز این وظیفه بر دوش نیروهای دریایی ارتش و سپاه است. روحانی نخستین قدم برای حراست از مرزها را اشراف اطلاعاتی به اوضاع منطقه تحت پوشش دانست و گفت: اگر اشراف اطلاعاتی نداشته باشیم در برابر دشمن غافلگیر می‌شویم و کسی که بتوانــد سریع‌تر وارد عــــمل شود موفق‌تر خواهد بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اصل اعمال حاکمیت برای هر کشوری در زمین، هوا و دریا، گفت: ما باید در این منطقه حـــاکمیت خود را اعمال کنیم و این وظیفه معمولا در دریاها به‌عهده نیروی دریایی است. روحانی با اشاره به ضرورت آمادگی نیروها برای انجام ماموریت‌های محوله گفت: اولین اثر این آمادگی‌ها باید بازدارندگی برای دشمن و به‌گونه‌ای باشد که آنها به توان بالای نظامی و دفاعی ما پی ببرند.

رئیس‌جمهور، برگزاری رزمایش‌های گوناگون را در راستای حفظ آمادگی، اعلام موجودیت و توانمندی‌ها در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: ما باید در همه زمینه‌ها قدرت بازدارندگی برای رسیدن به صلح داشته باشیم و توان ما به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم، تعادل قوا را در منطقه به‌وجود آوریم.

روحانی، توانمندی‌های نظامی گوناگون در نیروی دریایی سپاه و تلاش‌های دریادلان نیروی دریایی برای حفظ و حراست از مرزهای کشور را چشمگیر دانست و گفت: توانمندی نیروهای جمهوری اسلامی ایران پس از دفاع مقدس به گونه‌ای بوده که هیچ‌گاه دشمنان در فکر طراحی برای دست‌اندازی و تجاوز به کشور ما نبودند و این به معنای قدرت بازدارندگی ماست که نگذاشتیم دشمن به کشور ما چشم طمع داشته باشد.

روحانی با بیان این ‌که رهبر معظم انقلاب به عنوان شخصیتی معنوی فرماندهی کل قوا را برعهده دارند، گفت: نیروهای مسلح ما هنگامی که مطمئن هستند فرمان از سوی فرمانده معنوی و مقام ولایت صادر می‌شود، آماده هرگونه فداکاری و ایستادگی در برابر دشمن خواهند بود.

رئیس‌جمهور همچنین از ناوشکن جماران، دیدن کرد و در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح کشور تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و اتکا به توانمندی خود بخوبی بازدارندگی را در برابر قدرت‌های بیگانه به‌وجود آورده‌اند. روحانی گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان و همچنین پیام ما به همسایگان پیام دوستی و صلح است. رئیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که توسعه و پیشرفت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر چه مبنایی است، گفت: خوشحالم که قسمت پایانی سفر در استان هرمزگان به بازدید از نیروی دریایی سپـــاه و بعد نیروی دریــــایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گذشت.

وی تصریح کرد: هر دو نیرو در کنار هم امروز حراست از آب‌های جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارند. بسیار خوشحالیم برای این ‌که هم نیروی دریـــایی سپاه و هم نیروی دریایی ارتش امروز به خودشان متکی هستند.

روحانی افزود: شما می‌بینید تأسیسات بسیار عظیمی برای ساخت شناورهای نیروهای مسلح وجود دارد و الان ما بر ناوشکن جماران ایستاده‌ایم که به دست پرتوان مهندسان و مجاهدان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است، این به معنای آن است که نیروهای مسلح ما به خودشان متکی هستند. نیروهای مسلح ما مدافع قابل اتکا برای ملت ایرانند و با توانمندی که امروز دارند قدرت بـــازدارندگی در برابر بدخواهان را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها