عاملین ساخت ساختمان‌های غیرمقاوم محاکمه می‌شوند

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از محاکمه متخلفان ساخت و ساز ساختمان‌های غیرمقاوم که استحکام کافی در مقابل وقوع حوادث و سوانح طبیعی از قبیل سیل و زلزله ندارند، توسط دستگاه قضایی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۰۳۶۴
عاملین ساخت ساختمان‌های غیرمقاوم محاکمه می‌شوند

«محمد فرید لطیفی» به ایرنا، گفت: این مهم پس از وقوع تخلفات مختلف و تخریب شماری از ساختمان‌های غیرمقاوم ساخته شده به عنوان مراکز درمانی و بیمارستانی و منازل مسکونی در مناطق زلزله‌زده استان‌های هرمزگان، لرستان، آذربایجان‌شرقی و بوشهر در دستور کار این سازمان وابسته به وزارت کشور قرار گرفت.

وی گفت: زلزله‌های به وقوع پیوسته در سال‌های گذشته در استان‌های یادشده نشان داد که برخی از ساختمان‌های نوساز ساخته شده از سوی برخی پیمانکاران ساختمانی استحکام کافی در برابر وقوع این بلایای طبیعی را نداشته‌ است.

وی افزود: از جمله می‌توان به تخریب دو بیمارستان در شهرهای اهر و هریس استان آذربایجان‌شرقی، ساختمان‌های مسکونی شهرک فرهنگیان بندرعباس در استان هرمزگان، ساختمان‌های مسکونی بنا شده در منطقه آبرفتی شهر دورود استان لرستان و بیمارستانی در شهرستان بُرازجان استان بوشهر اشاره کرد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: با دستور مستقیم وزیر کشور به استانداران سراسر کشور مقرر شد که استانداران پس از وقوع حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله حداکثر ظرف مدت یک ماه گزارش مستند وقوع تخلف از سوی پیمانکاران در ساخت ساختمان‌های غیرمقاوم در مقابل حوادث یادشده را برای رسیدگی و برخورد قانونی به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

لطیفی خاطرنشان کرد: این سازمان گزارش‌ها را برای تحت تعقیب قرار دادن این متخلفان به قوه قضاییه ارسال می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها