قلعه‌نویی: کنترل بازیکن محوری الشباب کلید موفقیت ما در آغاز لیگ قهرمانان خواهد بود

رونمایی از مدل آسیایی استقلال و فولاد

فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی از امروز با برگزاری هشت دیدار در نقاط مختلف قاره آغاز می‌شود که استقلال و فولاد دو نماینده فوتبال کشورمان نیز به مصاف حریفانی از عربستان و قطر می‌روند.
کد خبر: ۶۴۹۶۶۱

استقلال و فولاد که در کنار سپاهان و تراکتورسازی، چهار نماینده فوتبال کشورمان در این فصل لیگ قهرمانان‌ آسیا هستند در حالی کار خود را در این عرصه آغاز می‌کنند که این دو تیم رقابت فشرده‌ای در صدر جدول رده‌بندی لیگ برای تصاحب عنوان قهرمانی دارند. با وجود این صرف‌نظر از نتایج آنها در عرصه رقابت‌های لیگ، پیکارهای قاره‌ای میدان دیگری است که به نوعی جنبه ملی برای فوتبال ما دارد. بنابراین استقلال امشب در ورزشگاه آزادی تهران و فولاد در قطر حمایت معنوی تمام علاقه‌مندان به فوتبال کشورمان را به همراه دارند و انتظار این است نمایش قابل قبول و مقتدرانه‌ای در پیکارهای آسیایی به نمایش بگذارند. در این میان استقلال که فصل گذشته این رقابت‌ها در مرحله نیمه‌نهایی ناکام ماند، دوست دارد نخستین گام را در این فصل استوار بردارد. نماینده فوتبال ایران در گروه اول این رقابت‌ها باید با تیم‌های الجزیره (تیم سوم لیگ امارات)، الریان (تیم دوازدهم لیگ 14 تیمی قطر) و الشباب عربستان (تیم چهارم لیگ عربستان) مسابقه دهد. در این میان حریف امشب استقلال در پایان هفته بیست و سوم لیگ عربستان 35 امتیاز اندوخته دارد حال آن‌که النصر پیشتاز این رقابت‌ها 60 امتیازی است.

الشباب در آخرین بازی لیگ عربستان 4 بر یک به تیم النهادها باخت، درست مثل استقلال که 4 بر 2 مغلوب ملوان شد، نکته‌ای که قلعه‌نویی در نشست خبری دیروز با خنده به این وجه تشابه اشاره کرد. بهترین گلزن این تیم عربستانی نحیف حزازی است که تاکنون هفت گل به ثمر رسانده است.

اما حریف امشب فولاد ایران تیم الجیش قطر است، حریفی که در مرحله پلی‌آف با گذشتن از سد القادسیه کویت به مرحله گروهی این رقابت‌ها راه یافت و در گروه دوم قرار گرفت. این تیم قطری با 39 امتیاز در رده دوم لیگ قطر است و از لخویا که صدرنشین این رقابت‌ها است ، پنج امتیاز کمتر دارد. الفتح عربستان و بنیادکار ازبکستان دیگر تیم‌هایی است که حسین فرکی شاگردان آماده‌اش را باید به مصاف آنها بفرستد. فولاد خوزستان که پیشتر در فصل 83ـ82 حضور در رقابت‌های آسیایی را تجربه کرده است به گفته نعیم سعداوی از اعضای کادر فنی این تیم، هدف اولش در بازی امشب گل نخوردن است تا بتدریج بازیکنان این تیم با شرایط و حال و هوای لیگ قهرمانان و این بازی حساس انس بگیرند.

اما در حالی که فولاد در آخرین بازی خود در لیگ ایران برابر نفت تهران به تساوی یک بر یک دست یافت، الجیش قطر 3 بر یک مقابل القطر به پیروزی دست یافت، تیمی که بهترین گلزن آن محمد مونتاری هشت گله است.

انتظار قلعه‌نویی از تماشاگران استقلال

در آستانه دیدار استقلال با الشباب و در شرایطی که حریفان شاگردان قلعه‌نویی در این گروه جملگی در لیگ کشورشان شرایط مطلوبی ندارند، قلعه نویی درباره این بازی چنین اظهارنظر کرد: خواهش من از طرفداران استقلال این است که با حضور در ورزشگاه به تیم محبوب خود کمک کنند، چون الشباب تیم خوبی است، ما اگر بازیکن شماره 8 این تیم را کنترل کنیم می‌توانیم به برتری برسیم.

قلعه‌نویی یادآور شد: تیموریان، مبعلی و حیدری هم به شرایط بازی برگشته‌اند و خوشحالم که مبعلی را در اختیار داریم. قطعا حضور این بازیکنان و بازگشت حیدری می‌تواند به ما کمک کند. مهم این است که این گونه بازی‌ها باعث ایجاد انگیزه می‌شود و کار را برایمان راحت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تجربه استقلال درلیگ قهرمانان آسیا چقدر مفید است، گفت: تجربه خوب است، اما مهم انگیزه است. سال گذشته زوج سازی خوبی کرده بودیم، اما الشباب تیم خوبی است و گرچه قبلا با این تیم بازی کرده‌ایم، اما نسبت به قبل تغییر زیادی کرده است.

سرمربی آبی‌پوشان در پاسخ به پرسش خبرنگار قطری مبنی بر کم گل زدن این تیم عنوان کرد: این را قبول دارم. بازیکنانی که سال قبل با هم هماهنگ بودند امسال از هم دور شدند، ولی امسال روی احمد جمشیدیان حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم که او مصدوم شد. امیدوارم در ادامه راه جبران مافات کنیم. این نوع بازی و کم گل زدن به افکار تاکتیکی‌ام نمی‌خورد. امسال این مشکل را داریم و من هم با شما موافقم.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: آرزویم این است که هر چهار تیم در لیگ قهرمانان موفق باشند، چون در سهمیه‌بندی موثر است . از رسانه‌ها خواهش می‌کنم اگر با هر شخصی حب و بغض دارند برای نام ایران منافع را در نظر بگیرند و به هر چهار تیم کمک کنند، چون این نتایج برای ایران عزیز است. این در حالی بود که عمار السویح در نشست خبری این بازی اظهار کرد: آماده ایم که مقابل استقلال بهترین را بازی را انجام دهیم و سه امتیاز این بازی را کسب کنیم.

فرکی: برای پیروزی به میدان می‌رویم

حسین فرکی، سرمربی فولاد در آستانه دیدار تیمش مقابل الجیش قطر گفت: با توجه به این ‌که الجیش تیم خوبی است، کسب نتیجه مساوی نیز نمی‌تواند نتیجه بدی برای ما تلقی شود. با این حال ما نه‌فقط در این بازی از لیگ قهرمانان آسیا بلکه در تمام مسابقات با هدف کسب هر سه امتیاز به میدان می‌رویم و بازیکنان ما نیز به هدف دیگری غیر از این فکر نمی‌کنند.

برنامه پخش بازی ها از تلویزیون

استقلال - الشباب ، ساعت 19 و 30 دقیقه از شبکه 3

الجیش قطر- فولاد ، خوزستان ساعت 20و 30 از شبکه شما

برنامه بازی‌های امروز لیگ قهرمانان

گروه A: الجزیره امارات ـ الریان قطر (18 و 50 دقیقه)، استقلال ایران ـ الشباب عربستان (19 و 30 دقیقه)

گروه B: الفتح (عربستان) ـ بنیادکار ازبکستان (20 و 30 دقیقه)، الجیش قطر ـ فولاد خوزستان(20 و 30 دقیقه)

گروه E: شاندونگ لیوننگ (چین) ـ بوریرام (تایلند)، پوهانگ استیلرز (کره‌جنوبی) ـ سرزو اوزاکا (ژاپن)

گروه F: سنفرنس هیروشیما (ژاپن) ـ بیجینگ گوان (چین)، اف‌سی سئول (کره جنوبی) ـ سنترال کوئیست (استرالیا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها