رئیس سازمان صدا و سیما، سرزده به شهر مسجدسلیمان رفت و با مردم و جوانان بختیاری این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۴۹۲۶۹
ضرغامی؛ سرزده و صمیمی در‌ میان بختیاری‌ها/ تصاویر

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار که بیش از سه ساعت طول کشید، رئیس رسانه ملی ضمن شنیدن نظرات مردم درباره برنامه‌های صدا و سیما و بویژه مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» توضیحاتی به آنان ارائه کرد.

/Media/Image/1392/12/05/635287989724291188.jpg

/Media/Image/1392/12/04/635287624778109393.jpg

مردم خونگرم و مهمان‌نواز مسجدسلیمان در ادامه این دیدار پس از اقامه نماز جماعت به همراه رئیس رسانه ملی در مسجدجامع این شهر، در فضایی صمیمی با وی به گفت‌وگوهای خود ادامه دادند.

در این دیدار تعدادی از برگزیدگان و منتخبان مردم طی سخنانی به تاریخ سراسر مبارزه و فداکاری قوم بختیاری، ارادت به ائمه اطهار(ع)، تبعیت محض از امام راحل و رهبری معظم انقلاب و تقدیم شهدای فراوان به انقلاب اسلامی و نیز مبارزه بی‌امان با استکبار و صبر و استقامت در برابر مشکلات و سختی‌ها، بر عزت و عظمت ایران اسلامی تاکید کردند.

مهندس ضرغامی نیز با قدردانی از رشادت‌های قوم بختیاری در طول تاریخ و بویژه فداکاری‌های آنان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: موجب افتخار و غرور ماست که جوانان بختیاری با احساس این‌که در یک سریال تلویزیونی جایگاه واقعی آنان در مبارزه با استعمار و استکبار و بویژه انگلیسی‌های تفرقه‌افکن مورد غفلت قرار گرفته با صدای بلند اعتراض خود را به دنیا اعلام کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام مهندس ضرغامی را به خاطر حضور بدون رعایت برخی ملاحظات امنیتی در جمع قوم بختیاری تحسین کرد.

علاالدین بروجردی،‌ ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر من حضور مقامات در بین مردم همانند حضور رئیس رسانه ملی در جمع مردم بختیاری باید به صورت یک فرهنگ دربیاید.

بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اظهار تاسف از سوءتفاهم پیش آمده درباره پخش سریال سرزمین کهن از رسانه ملی گفت: به نظر من این مساله باید به صورت یک فرهنگ دربیاید یعنی اگر انتقادی متوجه مسئولان بود برای رفع آن اقدام کنند. وی با بیان این‌که این مساله تاثیر بسیار مثبتی بر افکار عمومی خواهد داشت، گفت: این‌که یک مسئول ارشد بدون رعایت برخی ملاحظات امنیتی، ساده و صمیمی شخصا در جمع مردم حضور پیدا می‌کند، نشان از عمق روابط صمیمی مردم و مسئولان نظام دارد.

بروجردی خاطرنشان کرد: ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و مهم است که ما پیوسته نسبت به مردم صداقت داشته باشیم.

دیگر نمایندگان مجلس هم از این اقدام رئیس سازمان صدا و سیما قدردانی کردند.

قدردانی نماینده مسجدسلیمان

اسماعیل جلیلی، نماینده شهرهای مسجد سلیمان، لالی، اندیکلا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از حضور وی در مسجدسلیمان قدردانی کرد و یادآور شد: امیدوارم این‌گونه اقدامات که نشان از بی‌تکلفی و هوشمندی جنابعالی دارد، الگوی دیگر مسئولان قرار گیرد.

از مردم شریف شهرستان نیز که با نظرات خود با حفظ حرمت و احترام، شأن و منزلت خود را به نمایش گذاشتند، خاضعانه سپاسگزارم.

منصور حقیقت‌پور، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در همین خصوص و با تاکید بر اهمیت حضور مسئولان کشور در بین مردم و شنیدن مشکلات و مسائل آنها به باشگاه خبرنگاران گفت: این اقدام رئیس رسانه ملی، قدمی مثبت و سازنده است و نشان می‌دهد این گفته نادرست است که مشکلات امنیتی باعث می‌شود مسئولان نتوانند با مردم رودررو صحبت کنند.

وی افزود: با اقدام رئیس رسانه ملی بخوبی روشن شد که این دیدگاه اشتباه است و مردم و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی با یکدیگر صمیمی هستند.

حقیقت‌پور تاکید کرد: امیدواریم همه مسئولان و مقامات چنین دیدارهایی را در اولویت قرار دهند و با حضور در بین مردم شهرهای مختلف، پای حرف‌های مردم بنشینند و مشکلاتشان را بشنوند. مجید منصوری، نماینده مردم لنجان نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور متفاوت مهندس ضرغامی در جمع مردم مسجد سلیمان گفت: اقدام رئیس رسانه ملی قابل قدردانی و تحسین است. منصوری خاطرنشان کرد: عملکرد آقای ضرغامی نسبت به موضوع مثبت بوده و امیدوارم همین عملکرد مثبت در بین دیگر مقامات و مسئولان نیز ادامه پیدا کند. صمد اسماعیل‌نیا، نماینده مردم کاشمر درباره حضور سرزده رئیس رسانه ملی در مسجد سلیمان به باشگاه خبرنگاران گفت: این عمل اهمیت و مردمی بودن کار آقای ضرغامی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اهمیت قائل شدن به اقوام‌،‌ هموطنان و عشایر غیوری که در طول تاریخ خدمات و کمک فراوانی به کشور کردند، ارزشمند است.نماینده مردم کاشمر تصریح کرد: مهندس ضرغامی با حضور در جمع مردم مسجد​سلیمان حرکت خوبی کرد.

اسماعیل‌نیا با اشاره به سخن شهید مدرس که به شاه و دولت زمان خویش گفته بود؛ شاه، دولت و مجلس همه نوکر مردم هستیم و امام خمینی(ره) نیز بارها فرمودند ما خدمتگزار مردم و ولایت هستیم، تاکید کرد:‌ رئیس رسانه ملی نیز بر سخن بزرگان تکیه کرده و در راستای دلجویی از قوم بختیاری، در جمع آنها حضور یافته و مشکلاتشان را شنید و بررسی کرد.

سیدسعید زمانیان دهکردی، نماینده شهرکرد در مجلس نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور رئیس رسانه ملی در جمع مردم بختیاری اظهار کرد: حضور سرزده رئیس رسانه ملی اقدامی سازنده بود. این اقدام رئیس رسانه ملی می‌تواند الگویی برای دیگر مسئولان کشورمان شود.

وی افزود: قوم بختیاری همراه با نظام و در جهت حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده‌‌اند و حضور رئیس رسانه ملی در جمع مردم بختیاری بسیار سازنده بود.

محسن صرامی‌فروشانی، نماینده مردم خمینی‌شهر هم با اشاره به اقدام رئیس رسانه ملی مبنی بر حضور در جمع مردم مسجد سلیمان بدون محافظ و همراه گفت: اقدام رئیس رسانه ملی و حضور وی در جمع مردم مسجد سلیمان مصداقی است که تواضع مسئولان در برابر خطایی که اتفاق افتاده و پذیرش آن را نشان می‌دهد. ان‌شاءلله با این نوع حرکت‌ها و این نوع تفکرات به مبانی دینی، فکری و انقلابی‌مان نزدیک شویم.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان این که امیدوارم این اقدام ضرغامی، الگویی برای دیگر مسئولان باشد، تصریح کرد: حضور رئیس رسانه ملی در میان مردم مسجد سلیمان آن هم بدون محافظ، نشان‌ داد که هیچ فاصله‌ای میان مسئولان و مردم نیست و وی توانست پویایی این سنت حسنه را به افکار عمومی و اسلامی نمایان کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها