خادم: وزارت ورزش نمی‌تواند ریالی به این 2 باشگاه پرداخت کند

بدهی‌های میلیاردی، مانع خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفت: اجازه پرداخت ریالی به این دو باشگاه را نداریم، بدهی‌ها مهم‌ترین مشکل برای واگذاری آنهاست.
کد خبر: ۶۴۹۱۸۷

امیر رضا خادم که حدود ده روز پیش این مسئولیت را برعهده گرفته است در تشریح عملکرد خود تصریح کرد: تعیین تکلیف و شفاف شدن مسائل مالی دو باشگاه در دستور کار قرار دارد و در این میان با توجه به تغییر و تحولاتی که در پرسپولیس اتفاق افتاده، به این باشگاه ورود پیدا کردیم. تیم بازرسی مستقر شده و در حال حسابرسی و بررسی وضع دارایی‌ها و بدهی‌های باشگاه است.

خادم درباره چگونگی واگذاری این باشگاه‌ها گفت: در این باره با چند مشکل و مانع مواجه هستیم و امیدوارم در خصوص باشگاه استقلال وضع این گونه نباشد. پرسپولیس شرایط مالی شفافی ندارد و این مسئله امکان ورود به بــحث مزایده را دچار مشکل کرده است. از لحاظ قانونی ما کاملا دستمان بسته است و هیچ امکان پرداخت ریالی به دو باشگاه نداریم. بر اساس قانون سال 92 نزدیک به ده میلیارد تومان هر کدام از این باشگاه‌ها باید به حساب خزانه می‌ریختند و آن پول مستقیما برای هزینه‌های خودشان به آنها برمی‌گشت که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

با وجود این مشکلات شبانه‌روز تلاش می‌کنیم شرایط واگذاری و انتقال مدیریت خارج از دولت آنها فراهم شود. در شرایطی که در روزهای گذشته شایعه شده بود شهرداری تهران برای خرید باشگاه پرسپولیس چراغ سبز نشان داده است، احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: شهرداری تهران برنامه‌ای برای خرید باشگاه پرسپولیس ندارد و بهتر است باشگاه‌های بزرگ از سوی ارگان‌های کاملا خصــوصی همچون بانک‌ها خریداری شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها