رئیس‌جمهور ونزوئلا خواستار گفت‌وگو با اوباما شد

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خواستار گفت‌وگوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با مقام‌های کاراکاس شد. این در حالی است که بحران نارضایتی‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد و بخش‌هایی از دولت بخش‌های دیگری را به توطئه متهم می‌کند.
کد خبر: ۶۴۸۷۲۹

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، درخواست مادورو برای گفت‌وگوی اوباما با مقام‌های ونزوئلا چند روز پس از آن مطرح می‌شود که وی سه نفر از مسئولان کنسولگری آمریکا در این کشور را اخراج کرد. مادورو گفته بود که این سه مسئول کنسولگری با دانشجویان معترض تماس داشته‌اند. رئیس‌جمهور ونزوئلا دولت آمریکا را به دخالت در امور این کشور و بخصوص ایجاد ناآرامی و تشنج متهم می‌کند.

از یک هفته پیش ونزوئلا شاهد اعتراض‌هایی بوده است که علت اصلی آن را کارشناسان تورم 50 درصدی و رشد فساد در کشور و ناتوانی دولت می‌دانند. مادورو، در سخنانی روز جمعه اعلام کرد: بخشی از دولتش ممکن است در حال توطئه‌چینی علیه وی باشد. این موضوع، یکی از مواردی است که به گفته خبرگزاری اروپاپرس، «انریکه کاپریلس» رهبر حزب ائتلاف «میز وحدت دموکراتیک» وابسته به جناح مخالف دولت ونزوئلا نیز چند روز پیش نسبت به آن هشدار داده بود.

وی در این مورد گفته بود، امکان دارد یک «خود کودتا» در داخل دولت حاکم وجود داشته باشد که قصد سرنگونی نیکلاس مادورو و روی کار آوردن «دیوسدادو کابیو»، رئیس مجلس ملی به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا را دارد. گفته می‌شود، کابیو رهبری نظامیان را در ونزوئلا برعهده دارد، حال آن‌که مادورو رهبری گروه‌های مارکسیست پیرو فیدل کاسترو را برعهده دارد.

این در حالی است که برخورد پلیس با معترضان طی روزهای گذشته که به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد با واکنش تند مقامات آمریکایی توام بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها