بررسی آماری زیر که بیشتر به سال 2013 مربوط است، حقایق جالبی را نشان میدهد:
ـ طبق آمار مشخص شده است تعداد فروشگاههای آنلاین رو به افزایش است و از 167 میلیون در سال 2012 به 192 میلیون در سال 2016 خواهد رسید.
ـ 47 درصد مردم از اینترنت برای خرید کالاهای مورد علاقهشان استفاده میکنند.
ـ 40 درصد مردم سراسر دنیا هنگام خرید سال نو دوست دارند برای خانواده و دوستان صمیمیشان هدیه بخرند.
ـ فقط 35 درصد از مردم در زمان شلوغی به خرید نمیروند.
ـ در مقابل 23 درصد از مردم عاشق خرید در زمان شلوغی خرید عید هستند. آنها از بودن در کنار جمعیت لذت میبرند.
ـ 22 درصد از مردم هم هنگام خرید عید فقط برای خودشان خرید میکنند.
ـ به نظر 22 درصد از مردم، زمان خرید عید نگرانکنندهترین و اضطرابآورترین زمان است. آنها در اینگونه مواقع چنان مضطرب میشوند که نمیتوانند براحتی خرید کنند.
ـ 19 درصد از مردم در طول سال مقداری پول برای خرید شب عید پسانداز میکنند. در واقع از همان ابتدای سال نو به فکر خرید پایان سال هستند.
ـ هنگام خرید شب عید 2013 فقط 24 درصد از مردم مراقب بودند بیش از حد نیاز خرج نکنند.
ـ 78 درصد از مردم برای خرید عید خود به سراغ فروشگاههای حراجی رفتند. در واقع فروشندگان این فروشگاهها با این روش توانستند فروش خوبی داشته باشند.
ـ 25 درصد از مردم با استفاده از رایانه، تبلت یا تلفنهای هوشمند خریدهایشان را انجام دادند که این رقم در سال 2011 فقط 17 درصد بوده است.
ـ بیشترین هدایایی از نوع فناوری که مردم برای سال نو خریدند شامل لپتاپ، تبلت، دوربین دیجیتالی، قلم هوشند، ضبط صوت دستی، ساعت، کیف هوشمند و هدفون است.
ـ در آمریکا به طور متوسط هرکس برای خرید کالای مورد نیاز خود به پنج فروشگاه سر زده است.
ـ و باز هم در آمریکا 74 درصد از فروشندگان برای جلب مشتری از پیامک و پست الکترونیکی استفاده کردند.
ـ بیشتر مردم خرید عید خود را به آخرین روزهای خرید موکول کرده بودند.
ـ 64 درصد از مشتریان برای پیدا کردن کالای مورد علاقهشان از شبکههای اجتماعی استفاده کردهاند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
دکتر فواد ایزدی درگفت و گو با «جام جم»:
حسین حبیبی در گفتوگو با «جامجم» از سرچشمههای نگارگری گفت