تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانان ایرانی

درخواست از اینترپل برای دستگیری اعضای جیش‌العدل

وزیر کشور، پاکستان را در قبال ربوده شدن پنج عضو نیروی انتظامی مسئول دانست و بر ضرورت پاسخگو بودن مسئولان این کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۶۴۶۸۴۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست خبری گفت: گروگانگیری پنج عضو فداکار نیروی انتظامی برای ما خیلی تلخ است. تذکرات لازم در این باره به مسئولان منطقه داده شد و تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این‌گونه رویدادها اندیشیده شده است.

وی افزود: در حوزه دیپلماتیک نیز وزارت امورخارجه تذکرات لازم را به سفیر پاکستان داده است و ما نیز در ملاقات‌های مرزی این مباحث را مطرح کرده‌ایم. وزیر کشور گفت: یک گروه نیز بزودی به پاکستان می‌رود و در این باره صحبت می‌کند. وی افزود: ما نمی‌توانیم منطقه مرزی داخل کشور پاکستان را حفاظت کنیم، البته اگر از ما تقاضا کنند ما این کار را حتماَ خواهیم کرد، زیرا قدرت حفاظت هر دو طرف مرز را داریم.

وزیر کشور اضافه کرد: وقتی چنین تقاضایی نمی‌کنند، طبق پروتکل‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و قوانین بین‌المللی، هرکشوری باید منطقه مرزی خود را حفظ کند و ما این تذکر را به آنان خواهیم داد. رحمانی‌فضلی گفت: ما منتظریم تا جواب مناسب را در این باره به ما بدهند.

وزیر کشور افزود: برای ما قابل قبول نیست که عده‌ای از خاک کشوری دیگر وارد کشورمان شوند و نیروهای ما را به‌گروگان بگیرند و بخواهند از ما باجگیری کنند.

قول دولت پاکستان

همچنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قول دولت پاکستان برای پیگیری موضوع گروگان‌های ایرانی گفت که اگر لازم باشد ایران ازطریق واسطه با برخی افراد مرتبط با این گروهک گفت‌وگو خواهد کرد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تجربه‌های قبلی ما نشان می‌دهد این گروهک‌های تروریستی برای انجام معاملاتی با دولت جمهوری اسلامی، دست به گروگانگیری می‌زنند. آنها قاچاقچیان یا جنایتکارانی را در بازداشت جمهوری اسلامی ایران دارند و برای این که معاوضه‌ای انجام دهند به گروگانگیری اقدام می‌کنند، ما هم هر کاری به لحاظ امنیتی، انتظامی و نظامی از دستمان بر بیاید که به آزادی گروگان‌ها منجر شود حتما انجام خواهیم داد.

تلاش برای دستگیری گروگانگیران از طریق پلیس اینترپل

از سوی دیگر، حجت‌الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان هم در تشریح آخرین وضعیت موضوع سربازان ربوده شده، به مهر گفت: تاکنون گروگانگیران درخواستی را به صورت رسمی به ما اعلام نکرده‌اند، اما با توجه به این‌که به این افراد در داخل کشور دسترسی وجود ندارد و در خارج از مرزهای کشور مستقرند، از پلیس اینترپل درخواست کردیم که این افراد را تحت تعقیب قرار دهند. همچنین از ابتدای فعالیت این گروهک تروریستی استرداد آنها ازطریق امور بین‌الملل قوه قضاییه، پلیس اینترپل و مسئولان سیاسی و دیپلماسی پیگیری شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: عوامل این گروهک تروریستی به دو بخش تقسیم می‌شوند که تعدادی از آنها پاکستانی بوده که دولت پاکستان در جهت مقابله و برخورد با آنها باید اقدام کند. بخشی از عوامل این گروهک نیز ایرانی هستند، هویت آنها شناسایی شده و به همراه اسناد و مدارک در اختیار دولت پاکستان قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها