ماری هارف: ایران را به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مشمول تحریم‌ می‌د‌انیم

تکرار ادعاها درباره نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از تروریسم

یکی از مقامات آمریکایی بار دیگر در اظهاراتی تحریک‌آمیز، ادعاهای خود علیه کشورمان را تکرار کرده و با نقض توافق برای برداشتن گام‌هایی برای اعتمادزایی، تهران را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم متهم کرد.
کد خبر: ۶۴۵۹۹۴

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانس خبری روزانه خود ادعا کرد: ما با صراحت کامل و به صورت علنی گفته‌ایم که همچنان ایران را براساس تحریم‌های موجود فعلی به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مشمول تحریم‌ها خواهیم دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پرس تی‌وی، ماری هارف درباره دور جدید مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: کاملا روشن است که ما بر مذاکرات وین در هفته آینده متمرکز هستیم. قرار است دور جامع مذاکرات، هجدهم فوریه شروع شود. بی‌تردید، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مولفه اصلی در این روند است. آژانس با ایران همکاری می‌کند. در قالب بخشی از این مذاکرات جامع، ما درباره همه مسائل و همه نگرانی‌های جامعه بین‌المللی صحبت خواهیم کرد که هم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هم قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و اسناد دیگر بصراحت آنها را بیان کرده‌اند. بنابراین، می‌دانیم که مسائل مطرح چیست. می‌دانیم که چقدر کار داریم که باید انجام بدهیم. منتظریم ببینیم از هفته آینده چه کارهایی را می‌توانیم انجام بدهیم.

او درباره مدت زمان مذاکرات پیش‌رو گفت: دور قبلی گفت‌وگوها معمولا فقط چند روز به طول می‌انجامید. پس از گفت‌وگوهای وین، تیم ما به کشور بازخواهد گشت و سپس بار دیگر به مذاکرات خواهد رفت. هارف این را هم گفت که گفت‌وگوهایی که وندی شرمن با مقامات ایرانی دارد درباره مساله هسته‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها