ماری هارف: ایران را به علت نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم، مشمول تحریم‌ می‌د‌انیم

تکرار ادعاها درباره نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از تروریسم

دلسوزی آمریکایی‌ها برای سران فتنه

سقف و سطح مطالبات غیر قانونی و مداخله جویانه آمریکا از جمهوری اسلامی ایران هر روز بالاتر می‌رود. این خواسته‌های غیر قانونی در حالی مطرح می‌شود که مردم در روز 22 بهمن با حضور میلیونی خود نشان دادند که همچنان به آمریکا بی اعتماد هستند و او را دشمن درجه یک خود می‌دانند.
کد خبر: ۶۴۶۰۹۵
دلسوزی آمریکایی‌ها برای سران فتنه

به گزارش جام جم آنلاین از زمانی که جمهوری اسلامی ایران سیاست گفت‌وگو برای حل اختلافات هسته‌ای را دنبال کرده است و در مرحله نخست به توافقی با 1+5 دست یافت آمریکایی بر مطالبات خود افزوده‌اند.

مقامات این کشور در مراحل مختلف این خواسته‌های خود را در زمینه‌های حقوق بشر، توان دفاعی و نظامی، پیشرفت‌های موشکی به ویژه موشک‌های دوربرد بالستیک و همچنین آزادی سران فتنه که در جریان فتنه 88 با ادعای دروغین تقلب در انتخابات باعث اغتشاشات و آشوب‌های زیادی شدند، مطرح کرده‌اند.

آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که چون ایران پای میز مذاکره بر سر مضوع هسته‌ای نشسته است می‌تواند خواسته‌های ناحق دیگر خود را مطرح کند.

چندی پیش بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که گفت‌وگوهای ایران و 1+5 تنها بر سر مسائل هسته‌ای است نه چیز دیگر.

مقامات سیاسی کشورمان هم در پی این اظهارات مداخله جویانه تأکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران تنها بر سر مضوع هسته‌ای با 1+5 گفت‌وگو می‌کند و مسائل دیگر موضوعیت ندارد.

فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران هم تأکید داشته‌اند که مسائل نظامی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

اکنون نیز و برای چندمین بار مقامات آمریکایی در اظهارتی مداخله جویانه خواهان آزادی مجرمین و سران فتنه شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود بار دیگر با اظهارات مداخله جویانه‌ای در امور داخلی ایران خواستار آزادی سران فتنه از حبس خانگی شد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد که حبس سران فتنه (میرحسین موسوی و مهدی کروبی) بر خلاف قانون است.

وی افزود: ما در محکوم کردن ادامه حبس این افراد به جامعه بین المللی ملحق شده وخواستار آزادی فوری آنان هستیم.

این در حالی است که چنین فضا و مطالبه‌ای در داخل و در میان یک طیف سیاسی و همراهی برخی روزنامه‌های وابسته به آن به راه افتاده است.

این مطالبه مسترک آمریکایی‌ها و برخی در داخل، نشان از هماهنگی میان آنها می‌دهد تا با فضا سازی‌های خارجی و داخلی این خواسته به عنوان یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

آمریکایی‌هایی که در جریان فتنه 88 به طور مستقیم به اقدامات ضد جمهوری اسلامی ایران مبادرت ورزیدند و حمایت‌های آنها از فتنه گران باعث خسارات بسیاری به مردم و کشور شد، بدون این که به این خسارات توجهی داشته باشند در فکر آزادی سران فتنه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها