رییس مجلس شورای اسلامی:

کشورهای اسلامی قدرت جهانی اسلام را محقق کنند

رییس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اسلامی گفت: اجلاس بین المجالس اسلامی باید پیامی روشن و صریح به منظور همبستگی و وفاق و همچنین زمینه های پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی ارائه کند.
کد خبر: ۶۴۵۷۹۷
کشورهای اسلامی قدرت جهانی اسلام را محقق کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر علی لاریجانی در سی و یکمین کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در هتل آزادی تهران با اشاره به چالش های موجود جهان اسلام و همچنین فرصت طلبان بین المللی برای تفرقه اندازی میان مسلمانان گفت: انتظار می رود اجلاس بین المجالس اسلامی خواسته های حقیقی مسلمانان را فهم و در برطرف کردن مشکلات موجود راه حل عملیاتی ارائه کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که زمینه های قدرت اسلامی کشورهای اسلامی نسبت به یک صد سال گذشته بسیار بیشتر و فراگیرتر شده است گفت: اگر مراودات فنی و علمی کشورهای اسلامی به صورت هدفمند به ویژه در زمینه های فناوری، انرژی و نیروی انسانی صورت پذیرد، آن گاه می توان این قدرت را در قرن حاضر تأثیرگذارتر دانست که اتحادیه مجالس اسلامی می تواند بر این پیشرفت به منظور تحقق آن تمرکز کند.

وی اتحادیه بین المجالس اسلامی را یکی از بزرگترین نهادهای بین المللی دانست و گفت: بین المجالس باید دردهای امت اسلامی را بررسی و بر اشتراکات فراوان مسلمانان تأکید و از فرصت طلبی فرصت طلبان بین المللی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان جلوگیری کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دنیای اسلام، امروز از مشکلات فرصت طلبان بین المللی و همچنین برخی کشورها در فشار است و استعمارگران نیز همواره تلاش می کنند با تفرقه اندازی به اهداف نامشروع خود در سرزمین مسلمانان دست یابند که انتظار می رود اتحادیه بین المجالس اسلامی با تدبیر، تحمل و صبر بیشتر این موارد را پی گیری کند و برای برطرف کردن آن بکوشد.

اجلاس رؤسای مجالس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده ، 29 و 30 بهمن، به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود؛ بیش از 40 کشور برای حضور در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی اعلام آمادگی کرده اند که از این میان روسای بیش از20 کشور و معاونان حدود 10 کشور حضور دارند.


سی و یکمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی امروز 25 بهمن در هتل آزادی تهران گشایش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها